Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 01-vardagstips-informationer
Läst 5477 ggr
AnneN
0

Soc.bidrag hur lång handläggningstid?

Hur lång tid tar det i dagens läge från det att soc fått in alla papper de begärt tills dess att man har pengarna på kontot?

Det är så att jag lämnade in de sista kompleternade uppgifterna till soc i måndags och undrar hur länge det tar då jag vet att vi är berättigade till detta bidrag.

(Jag vet att det inte kallas soc.bidrag längre men kommer aldrig ihåg vad det kallas numera)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lilacbower
0

Vi försöker hålla en veckas handläggningstid från att sista handlingen är inkommen. Tyvärr går det inte alltid men det är riktmärket. Sen beror det på vad man har för avtal med bankerna hur lång tid det tar att få pengarna till ditt konto. Tidigare tog det 3-4 arbetsdagar hos oss, nu 1. Så det kan variera mellan kommunerna.

Ensam - men stark!

AnneN
0

#1 tack, då vet jag iallafall på ett ungefär hur länge jag ska säga till de som vi måste betala räkningar till att det kan ta innan vi har något att betala med. Glad

_**/Mvh Anne

Lilacbower
0

Det var så lite så! Flört

Ensam - men stark!

Imasy
0

Här i Falun har de ett system att du gåt dit med din ansökan så har du pengarna på kontot dagen efter, förutsatt att man redan är i systemet då dvs.

Hur andra kommunner gör vet jag inte.

Hawknestgrove
0

Det var snabb hantering!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Ja, här i stan kanske man ska önska att man går på soc.bidrag istället för FK eller a-kassa om man inte har jobb, då kan man iaf bet räkningar i tid Tyst

Friida
0

0# Försörjningsstöd heter det numera Glad

Ylva-Li
0

Åh i Falun har jag bra minnen. :) Där hade vi en superbra handläggare som alltid var trevlig och gjorde sitt bästa för att hjälpa. OCh ja, pengarna kom snabbt!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

AnneN
0

#7 Tack Skrattande

_**/Mvh Anne

AnneN
0

ca 1 vecka tog handläggninstiden här i luleå också, eller rättare sagt från det att jag lämnat in alla papper tills pengarna fanns på mitt konto så tog det 1 vecka

_**/Mvh Anne

Ninjisen
0

#1 Jag tycker att det är sååå grymt att du finns här inne. Du betyder så mkt! Du har svar på allt som rör försörjningsstöd och det är hur bra som helst!
Tack för din tid….. Glad

Lilacbower
0

#11, Men vad glad jag blir! Tack för dina snälla ord!

Ensam - men stark!