Tummen upp för AF!
Har ju ännu inte gått ut skolan, men för några veckor sedan var jag till AF med ett jobb som jag behövde hjälp att komma in på men som jag visste att jag skulle kunna få en plats på. Då fick jag endast ett dåligt bemötande och inget jag just då gjorde var bra!
Men så snackade "chefen" på det jobbet jag har på g med sin kontaktperson på AF om mig, hur min situation ligger till med min rygga och operationer ect, och hon tyckte att jag skulle ringa henne snarast möjligt och snacka med henne.
Detta jobb är till för de som har missbrukar, blivit misshandlade osv för att de ska komma ut i arbetslivet igen. Pga av ryggproblem kan jag inte göra allt och inte heller så mycket, har praktik där nu måndagar och fredagar samt sommarjobb där förra året och det fungerade jättebra med både gruppen och ryggen!
När jag ringer upp (2 dagar senare) så säger jag "Hej! Mitt namn är Lynette *******" och genast säger hon "Hej! Kommer ihåg dig!" Och sedan satte hon igen och snacka om sina planer och olika lösningar.
Idag, 1 vecka senare, ringer hon upp och säger att hon inte fått tag i överhuvudet på jobbet, men att han va på semester och skulle komma tillbaka på måndag och så fort hon visste något skulle hon höra av sig!
Tyckte verkligen att det var bra att jag fick komma i kontakt med denna människa och se att det verkligen finns bra och hjälpsamt folk på AF. Killen som jag var till innan kommer jag VÄGRA att gå till igen!
Så bra att det verkar ordna sig!
Angående dåligt bemötande så är dagens ris i tidningen bra. Vågar du sätta ut ditt namn så kan du även sätta ut handläggarens.
Sara
Ibland kan man faktiskt hitta ett guldkorn bland hönorna.. 
#1 Hmm, vågar gör jag nog, men vet inte om jag vill.
#2 Jag vet, är så otroligt glad att hon hjälper mig!
Låter lovande..hoppas du får jobbet, håller tummarna för dig.
På AF finns det blandad kompott av människor och alla är inte kompetenta tyvärr sen kan det vara så att de har en tuff arbetssituation MEN…det försvarar inte att de inte gör sitt jobb.
Jag råkade ut för en som inkompetent, skyllde på arbetsbördan (för mig) hmmm…sa att det får h#n ta med chefen.
Det blev ingen handlingsplan gjord, inga möten inbokade (fast jag bad om det) mm…vilket måste göras för att jag ska få behålla den ekonomiska ersättningen!!!
Det gick så att jag ringde chefen på AF och berättade hur det var och efter det så fick jag en ny förmedlare som är mera aktiv…kom ut på praktik inom 2 veckor.
Tycker du ska byta förmedlare om du inte är nöjd med den du har.
Lycka till!
#4 Tack för att du delade med dig!
Ja, killen jag först snackade med va jättedålig och ville inte alls hjälpa, men tjejen jag har nu är mer än bra!

Håller tummarna!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#6 Tack så mycket =)