Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett03-onödiga-utgifter
Läst 3447 ggr
[Norum]
0

En dyr billg räkning

Egentligen ska man väl inte tala om sånt här men det kan kasnke bli en läxa så att man lär sig att kolla kommatecken.

Jag skulle betala en räkning på Bokus nu på morgonen, 195 kronor.
Sjabblade med kommateckenet och skickade iväg
19 500 kronor! Förvånad Deras kundtjänst öppnar nu kl 8 så jag kommer nog att vara först i den telefonkön denna dag.. Och jag som skulle köpa cykeln i dag.. Gråter

Alexej
0

Hos mig skulle det fattas täckning…Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Norum]
0

Köper jag cykeln så gör det hos mig med nu.. Har pratat med kundtjänst och nu kommer det att ta ett par dar innan dom får pengarna och sen tar det ett par dagar innan jag får tillbaka dom.. Vilken sa-la soppa! Skrikandes Gråter

Imasy
0

Men jag har på min internet bank att jag kan gå in och stoppa räkningarna, för de dras tidigast vid 11:30 på dagen.

Tatsja
0

Tänk så det kan gå, när man skriver fel. Tur de kan åtgärda det i alla fall.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

*3 Kan man ändra inställningarna så? Det visste jag inte..Måste kolla upp det så att det inte händer igen.

Tur än då att det var mina pengar, tänk om jag hade sjabblat med pengarna till nån som jag är godmen till! Förvånad

*4 Ja, men det kommer att ta tid. Först måste Bokus få in slantarna och sen ska dom skicka tillbaka dom till mig. Jag kanske får dom i slutat av veckan? Gråter

Imasy
0

jag har NOrdea, och då finns det något som heter "kommande betalningar".

Där ligger alla betalningar jag har godkänt i väntan på att dras, och PG dras vid 11:30 och BG nån gång på eftermiddagen, så då kan jag alltid förde detta klockslag gå in där och ta bort / ändra betalningar.

[Norum]
0

Jag har kollat runt på Swedbank men hittar inget sånt, tyvärr.. Skulle nog behöva det tror jag. Fast å andra sidan, kan jag vara så dum att jag gör detta fel en gång till?? Skäms

AnneN
0

#7 kan du inte ringa till swedbank och fråga om de kan stoppa det hela så du får göra om så det blir rätt och den stora summan slipper dras?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

Har pratat med banken och det är redan dragit. Så nu är mina slantar och rullar runt i cyberrymden någonstans. :-(

Hawknestgrove
0

Åh, stackars dig! Så fel det kan bli!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Min kompis gjorde oxå en sån tabbe.. Hon skulle betala skatten på firma bilen.. 2000kr.. 20 000kr skickade iväg.. Det tog en liten stund men efter lite telfonkontakter så kom pengarna in på firmans konto igen..

Hawknestgrove
0

usch! INte kul!

shintaida
0

USCH, fy fabian, vad fingrarna kan slinta!

Synd om Dig, tycker jag allt! Gråter

[Norum]
0

*13 Tack  snyft snyft

Men ibland undrar jag hur dum man får bli?? Gissa om jag tänker dubbelkolla allt hädanefter? Obestämd

martdat
0

Vilken otur o precis när du skulle köpa cyklen oxå, men pnegarna kommer ju tillbax i allafall, alltid något,

Du är inte dum,det kan nog hända vem som helst, jag har tex betalt växjö kommuns räkning till växjöhem en gång, gissa om de blev förvånade, så kan det bli när allt ligger datoriserat och man stressar lite,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Det blir nog bra ska du se. Sen blir det desto skojigare att cykla!

JMax
0

Åh nej va tråkigt! Hoppas att det löser sig så att du får tillbaka dina pengar snabbt

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Norum]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom var jättetrevliga på kundtjänst och ska skicka tillbaka pengarna samma dag som dom får dom. :-)

Dessutom så fick jag låna pengar i några dagar av sambon till cykeln! Han tyckte nog lite synd om mig.. haha

Imasy
0

Är det nya hojen? :)

[Norum]
0

Japp! Köpte även en cykelhjälm, denna går ju liiite fortare än min vanliga trampcykel. :-)

Hawknestgrove
0

Uj…… Det var inga dåliga grejer!

Imasy
0

Så det blir ut att sätta nya rekord nu då? ;)

[Norum]
0

Kommer att slå massor med rekord.. haha

Lilacbower
0

Skruttis då!!!!!!

Flört

Ensam - men stark!

[Norum]
0

*24 Jag vet… Skäms 

*men lite kul är det att man kan vara så dum* haha

Lilacbower
0

Glad att se dig igen, förresten!

Ensam - men stark!

[Norum]
0

Tack! Skönt att vara tillbaka och att datorskrället verkar fungera igen.. :-)

JMax
0

Åh! En Bianchi!! Va fin!

Jag är fortfarande lessen över att jag sålt min Crecent…men det blir nog en ny sen efter bebbe igen.

[Norum]
0

*28 Nu kanske jag är dummare än dum igen men.. Är det nåt supermärke, eller vad? Obestämd

Hawknestgrove
0

Du det är det nog, med den prislappen……

[Norum]
0

Den var faktiskt billig.. Den dyraste jag såg där gick på nästan 25000!

JMax
0

Ja Bianchi är ett riktigt bra märke! Bland de bästa märkena.

[Norum]
0

Då hade jag tur då.. haha jag är ett fullständigt blåbär vad gäller märken och sånt. Jag går på prislappen och komforten.. :)

guraknugen
0

Är ganska nöjd med min gamla Miyata CT3000 från 1991… Det är inte så många som har en sådan heller, så varje gång jag ser någon annan med likadan blir man lite extra glad och hejar och har sig… Kommer ihåg när jag cyklade Mjörn runt 2001 och hade cyklat in i väggen. Blev upphunnen av ett gäng varav en hade en likadan cykel som jag. ”Fin cykel”, sa han… :) Lite kul. Fast jag har ju modifierat min lite så exakt likadan som hans är den ju inte.

[Norum]
0

Skrikandes  Skrikandes  Jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar, så jag ringde nyss upp Bokus igen. Pengarna kom fram förra tisdagen, alltså samma dag som jag betalade in dom. Och dom har inte skickat tillbaka dom som dom lovade! Skrikandes Hon jag pratade med nu skulle fixa det så fort hon kunde, gissa om jag tror henne??

martdat
0

#35 oj , ja jag förstår att du är arg. det är ju inte lite pengar det handlar om, hoppas du har dem på kontot i morgon,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Oj, jag hade gått upp i limnningen…….

[Norum]
0

Hon ringde senare och sa att pengarna är på väg. Hon hade sett fel.. jo, jo… Får väl se om dom hamnar på kontot.

Tatsja
0

Har du fått dem än?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

Nepp. Jag har precis kollat, det kommer säkert att ta nån dag.. :(

guraknugen
0

Det där påminner mig om när jag en gång lade ut en hårddisk på den gamla auktionssiten Bidlet (som senare bytt namn och idag vet jag inte ens om den finns över huvud taget). En tjej nere i Malmö bjöd högst och skulle sätta in pengar på kontot. Visst, jag väntade, men inga pengar kom. Hördes av och hon sa att det var något tjafs så hon skulle skicka pengar kontant i ett kuvert istället. Tog några dagar igen och vi talades vid där emellan och hon sa att hon skickat, och så vidare. Hela tiden ville hon att jag skulle skicka hårddisken eftersom hon hade skickat pengarna, men jag höll ju givetvis på den tills jag fått pengarna. När jag frågade vad som hänt med pengarna sa hon att hon av misstag hade skickat kuvertet till sig själv…

Jag förstod ju vartåt det barkade och vad hon var ute efter, så jag skickade ju inte min hårddisk heller. Har kvar den än idag, och hon har väl kvar sina pengar, antar jag… Det är en 2½" Quantum på 1,08 GB om någon är intresserad… Inte? Tänkte väl det… Det var ju några år sedan hårddiskarna var i den storleksordningen.

Hawknestgrove
0

gura, gå in på tradera och köp ett litet kabinett till den i stället och behåll den!

JAg köpte en av Gadgetbay där. Billigt och säkert och bra.

guraknugen
0

#42: Jag har ett kabinett till den, men i det kabinettet sitter istället min frus gamla hårddisk till hennes trasiga laptop. Den är på 40 GB och därmed lite nyare…

Dessutom har jag ett gäng SCSI-hårddiskar från 340 MB upp till några få GB som ligger i någon kartong någonstans och skräpar.

Min lilla på 2½" och 1,08 GB har jag aldrig använt till någon dator över huvud taget. Däremot till en hårddiskinspelare som heter Roland VS-880VX som jag köpte 1996. Den har jag bytt bort mot ett keyboard, också Roland när jag strax innan köpte en betydligt kraftfullare inspelare som heter ROland VS-2480. Den köpte jag 2001 och använder än idag. Den tar dessutom 3½"-diskar så det är lättare att hitta något som passar till den… Men den har en lite löjlig begränsning: Allt över 128 GiB (137,4 GB) blir utrymmet som inte kan utnyttjas, men det gör inte så mycket. Det blir åtskilliga timmar med 24-kanalsinspelningar på det utrymmet.

Nåja, skit samma…

Hawknestgrove
0

sälj det! Tradera där igen. Går utmärkt att bli av med nästan allt. Det enda jag inte lyckats sälja, var gamla kablar till datorer. Du vet, de där tjocka typerna.

Sara
0

# 44 Jag lyckades sälja endagarsliner (oanvända naturligtvis.) Skrattande

Sara

Aviendha
0

Vad kul att du äntligen köpt cykeln Skruttis! GRattis! Den är jättefin, och jag hoppas den ger massor med härliga trampturer nu i sommar!

[Norum]
0

*46 Kommer säkert att slita ut den, haha  Längtar tills jag tar ut den, halvligger i förkylning just nu så jag får ta det lungt. Men sen så… Tur vi har 90-väg! Oskyldig

Angelclaw
0

Hur gick det med slantarna, kom de tillrätta?

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Norum]
0

Jodå, nu har dom kommit. Glad Så nu har jag betalat tillbaka pengarna jag lånade till cykeln.. Nu känns det verkligen att jag har gjort nåt vettigt med slantarna.

Pengar över till en liten semester i sommar har jag också. Känner mig faktiskt lite rik just nu.. Skrattande

Hawknestgrove
0

Grattis!!!

[Norum]
0

Tack och bock! Glad

Angelclaw
0

Härligt :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler