Fonder genom Vårdguiden
Jag fick faktiskt fondmedel förra året. Var tvungen att byta yrke från ena dagen till den andra pga kraftig allergi. Och hamnade då i ekonomisk panik. Men på yrke och miljö där jag gick för behandling hade en yrkes-vägledare som rekommenderade mig till en fond som riktade sig just till människor som fått byta yrke pga sjukdom. Och jag fick 5000 kr och jag lovar att det var välkommet *L*. Vårdguiden har en hel massa olika fonder och stiftelser som man kan söka, många av dom kräver dock att man blir rekommenderad som jag vart, alltså att en annan person typ läkare söker för dig. Men det är helt klart vårt ett försök.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Kollade lite rund där. Det var för Stockholmsregeionen men många gäller ju för hela landet.
Såg det här som jag fick när jag behövde en större tandläkarebehandling:
Tandvård som led i sjukdomsbehandling
Ibland ingår tandvård som en del i behandlingen av en sjukdom. Det kan till exempel handla om tandskador i samband med epileptiska anfall, eller infektionssanering inför vissa kirurgiska ingrepp eller behandlingar.
För att få rätt till tandvård som ett led i en sjukdomsbehandling behöver du en remiss från din läkare till tandvården.
I vissa fall krävs även tillstånd från landstinget.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja det är lite av en djungel men kan definitivt löna sig att leta igenom.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Man kan läsa i fondboken på biblioteket också. Den kan man tyvärr inte låna hem, men man kan iaf få uppslag på vilka fonder man kan söka till! Det finns MASSOR!

ögnade ijenom, men det är mycket att läsa, tänker på hon som blev nedmejad av lastbil och har whiplash, trasigr ygg och förstörd nackkota som nekas hjälp till tvättmaskin, hittade ev en men då krävdes läkarintyg och det kosar nässtan 400 kr, har hon inte råd med, inte jag heller,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#4 ett tips är att hon ringer och pratar med din egen läkare och förklarar läget han kanske kan hjälpa henne ändå.

Och HÄR finns Länsstyrelsens lista över samtliga fonder i hela Sverige.
Man söker på något ord i fondens/stiftelsens namn eller så gör man en ändamålssökning, ex "rekreation" eller "ensamma mödrar" eller något om passar.
Rätt mycket text att plöja igenom, men jag har fått napp några gånger.