Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett22-fonder-och-stipendier
Läst 22785 ggr
martdat
15

Svenka kyrkan,

Kan tippsa om att man kan söka pengar ur svenska kyrkan om man har dålig ekonomi, Jag fick 1000 kr till kläder till min dotter en gång, och 1000 kr varje jul när jag fick socialbidrag, Min väninna har fått till begagnad tvättmaskin o en soffa, en barnfamilj fick pengar till en resa de ville göra, Tja man kan söka till lite av varge, man får offtast inga jättesummor men det är mycket om man redan har lite, man bara ringer och be  att få tala med den som har hand om ansökan, här är det diakonen,  De är offtast jättetrevliga som jobbar där.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
1

Det var ett bra tips. Vet också att en kompis som fick hjälp där, fast jag tror hon fick matkuponger eller nåt. Hon kunde köpa allt utom cigaretter och liknande för det.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

varkar skötas lite olika från församlig till församling men man kan alltid prova,

AnneN
0

En bekant fick någon gång hjälp att köpa mat av frälsningsarmen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hawknestgrove
0

Åh, jag trodde, att den tråden handlade om annat, nämligen att gå UR  Svenska Kyrkan. Där  kan ni spara pengar…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

#4 det gjorde jag när jag fyllde 18, ja man sparar många tusen på ett år, men jag gick ur pga att jag är inte troende , inget annat, och tänkte att finns gud så har han definitivt brännt sina chanser hoss mig, men jag gillar kyrkan ändå som helhet, de flessta har en bra människosyn och har ett o annat gudsbud fler borde följa,

Mullibolla
1

Jag har ofta fått hjälp från Svenska Kyrkan, med både matpengar och lite extra så där via någon av deras fondmedel. De förmedlar bl a anökningar till Alma Detthow, men då får man inte tjäna över 150 000:- om året.

Det bästa med att få hjälp från kyrkan är att man får pengarna i handen. Inget som syns på något konto!

[LucyInTheSky]
0

Jag tror att jag hade skämts om jag tog imot pengar från kyrkan när jag inte tror på det dom tror.. Låter kanske ur dumt..

shintaida
0

Hur får man tag i diakonen?

Vart ringer man till kyrkan, jeg menar vilken avdelning om det finns sådana? *skäms för att inte veta, jag som är troende Skäms*

Mullibolla
0

Gå in på www.svenskakyrkan.se och sök på din församling, så hittar du hemsidorna till alla sveriges kyrkor.

Telefonnummer till alla som jobbar i kyrkan finns på respektive hemsida.

Mullibolla
2

Jag har tvingats söka - och ibland t o m få - socialhjälp. Trots att jag inte tror på det de utövar emot den enskilde individen.

Svenska Kyrkan ställer absolut inga krav på att man är medlem, de hjälper om de kan, utan frågor.

Mirjami-78
1

En dell församlingar har fonder som man kan söka. Större stader kan ha även sk. fondträffar där man får hjälp att söka fonder. Oftast är det lättare få ur fonder då man inte har så hög inkomst eller lever på existensminium.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool