Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 04-handla-rätt
Läst 1912 ggr
Alexej
0

Datorförsäkringar strider mot lagen

När du köper en elektronisk produkt blir du också erbjuden en extra försäkring. Nu visar Konsumentverkets granskning att dessa försäkringar strider mot lagen.

Länk

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MariannE11
0

När jag köpte en mobil för knappt två år sedan så blev jag pålurad en försäkring… den skulle gälla oavsett vad som hände mobilen…. bara att knalla in o hämta en ny sa dom… avsikten var att ha den bara ett kort tag…. men sen vet ni minnet… fast jag sa upp det förra veckan faktiskt!….men iaf…tror att mobilen blev konstig efter ett halvår….traskade glatt in där jag hade köpt den….killen som var allt annat än trevlig sa att displayen gällde då INTE på garantin….o jag skulle få betala självrisk på 500…..jag sa att det här ska jag kolla upp när jag gick därifrån…sen när vi hämtade den så ville dom ha 500….då sa vi att vi varit i kontakt med allmänna reklamationsnämnden o då gick killen ut på lagret….han återvände o sa: ta mobiltelefonen, det här fixar jag….

det var jobbigt att säga upp försäkringen dessutom för på mitt avtal så stod inget nummer att ringa….nu var det ju inte så jättejobbigt att leta upp, men när latmasken gror riktigt bra så är det inget bra alls att behöva leta info själv….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

huskatt08
0

Bra att de äntligen tar tag i detta bedrägeri som kunden så lätt blir pålurad vid köp.

Norrann
0

Jag köper inte de här försäkringarna för jag insåg efter att ha gjort det en gång (ja,precis stressen i kassan och oförberedd) och efteråt insett att det var bättre lägga undan pengen till självrisk och använda den vanliga hemförsäkringen (allrisk om man drullar).

Väldigt bra att de kommer att försvinna!

Hawknestgrove
0

Det var bra. För de är inget värda ändå

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

guraknugen
0

Jag vägrar alltid att ta extra försäkring. Jag lyssnar och nickar och har mig när de berättar för mig hur bra det är, och så frågar de om jag ska slå till. Då svarar jag bara nej, utan någon som helst motivering… Kul att slösa på deras tid, tycker jag…