Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 1752 ggr
[LucyInTheSky]
0

Flytt noja..

Jag tror att jag är bäst på att nojja mig och vara idotiskt nervös över allting! Men nu närmar sig flytten och jag vet inte när jag får mina nycklar till andra lägenheten. PANIK!

Har pratat med vaktmästaren och han tyckte jag skulle lugna ner mig =) Dom hade inte tänkt slänga ut mig på gatan. Då låter man nog stressad.. Min nya lägenhet besiktigas idag sa han och om allt var bra (vilket jag vet det inte är) så skulle jag få nycklen.

Men jag var där igår och såg saker jag inte sett innan.. Duschkabinen som finns där har odlat en grön mysig växt mellan plasten.. *urk* Jag sa att hela den skulle ut och vaktmästaren skulle väl se vad han skulle göra..(vi river ut den själva annars!) Sen hade köksfläkten lossnat upptill på ena sidan och det måste dom oxå fixa åt mig..

Nervös nu… och vill inte flytta.. Mitt badrum här är fint.. Fast Rasmus säger hela tiden att badrummet kommer bli fint, att jag ska sluta upp och nojja och börja andas lite istället, det är nyttigare för mig tydligen..

Okej, allt för mig just nu.. Behövde skriva av mig.. Är ensam hemma och har ingen att prata av mig på.

Alexej
0

Förstår dig totalt! Blir också nervös bara av att läsa om det. En flytt är en stor grej och man vet inte hur allting blir! Men bra att du står på dig och kräver att lägenheten bli fixad. Ser till att den är verkligen städat.

När min dotter flyttade till lägenheten där hon bor nu var den rätt så äkligt. Massa hål och fläckar på tapeten. Rostfläckar på golvet efter bildäck!! Och knappt städat.

Skriv en lista och skriv upp allt du borde tänka på. Det är ganska bra att kunna få ett system i det hela….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[LucyInTheSky]
0

Just nu är systemet kaos.. Så jag ska sätta mig ner och försöka få ordning på allt, Vaktmästaren skulle höra av sig efter besiktiningen idag iallafall så får vi se vad han säger..

Hawknestgrove
0

ja det är ju du som ska godkänna att det är ok. Du  ska ju inte ha fel på saker. Du är ju den som ska betala hyran och ska ha en godkänd standard.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Jag har pratat med vaktmästaren igen.. Badrummet kommer fixas men vi kanske får vänta tills efter vi flyttat in eftersom deras vvs killar var på semester. Kunde kanske till och med få mitt älskade badkar! Måste hitta ett i rätt storlek isåfall, badrummet är litet =)

Köksfläkten är fixad, han har spaklad igen hålen efter spikar osv.. Men nu är det mer städning kvar. Sen är den vår. Hoppas dom städar fort.. Vill ha lite tid på mig att städa min oxå..

Gav dom som har lägenheten förslaget att istället för att städa det här sista så gör vi det om vi slipper hyran.. Men jag tror inte dom nappar på det.. Det är endå 2000kr och sen är det inte mycket kvar att städa.. Men lite kan man väl försöka med..

Hawknestgrove
0

haha, försöka duger, samtidigt som du kan gnälla lite. MEn tänk dig för. Du ska dels flyttstäda ur din lägenhet. OCh sen städa den nya, det blir inte lite jobbigt, om du vill ha det som du vill!

[LucyInTheSky]
0

Det värsta är städat i nya lägenheten, kyl, frys, spisen, och badrummet. Små saker som vaktmästaren påpekade som element, hyllor i gaderober.. inte stort alls, därför tror jag inte dom nappar på mitt förslag.

Vi får se.. Är så trött på att inte veta när bara. Vill inte flytta den 30 och besiktiga min den 1:a.. Lite tajt.

[LucyInTheSky]
0

Nycklarna får jag på fredag klockan 11.. Guud vad skönt! Nu kan jag andas lite. Och då ska det vara städat och klart.

Hawknestgrove
0

Ja Lucy, jag kommer ihåg när vi flyttade i min barndom. Då var det många gånger s k kedjebyten… Alltså inte bara två lägenheter, som bytte hyresgäster, utan som värst 8….. OCh mamma fick flytta och flyttstäda på en dag……Inte hade vi bil heller, så det var flyttbil som fick hyras in…..

[LucyInTheSky]
0

#8 usch..Jag får panik bara av att tänka på det.

Ninjisen
0

Jag har också flyttstress… Gud va jobbigt det är… Suck! Förstår att du har det jobbigt nu..

Hawknestgrove
0

haha påminner om när JAnne och jag flyttade hit för 10 år sedan…. Först och främst, så körde han tre lastbilar fulla med skrot till tippen. Sen tyckte han , att det som är inne, det är väl inte så farligt…… Då hade jag i en månads tid kört lite grejer varje dag hit i min personbil. Fyllde lilla Peugeot 205 till bristningsgränsen och körde.

Slutligen, när flyttdagen kom, så kommer jag ihåg, att han blev totalt handlingsförlamad. Han stod och velade med något vid diskbänken och fick inget ur händerna… Tack och lov kom våra vänner Siw och Benny och ryckte upp honom ur transen…..

JAg var sist ute ur huset och städade ur klockan 7 på kvällen