Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett16-arbete-och-eller-sjukdom
Läst 2800 ggr
Fagerljung
0

Stämpla upp

Jag ska byta jobb. Tjänsten är på 60-75% dagtid, dvs det genererar inte i så mycket pengar. Jag är med i A-kassan och undrar därför hur länge man får stämpla upp till heltid?

Jag väntar på besked om ett extrajobb, två pass varannan helg. Hoppas att jag får det, det skulle lösa det hela.

martdat
0

till mig sa de att jag fick skylla mig själv som tog en deltidstjänst, jag fick inte stämpla upp en enda dag,  men det kan ha med att göra att lönen ändå blev mer än a kassan, Har jag fattat rätt så går du ned i arbetstid så att du får mindre pengar och då borde du få använda 75 stämplingsdagar under förutsättning att du står till arbetsmarknadens förfogande men pga uppsägningstid så gör du ju inte det, Ring a kassan och prata med dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mitralis
0

Det är som #1 säger.

Om du får en inkomst som överstiger 75% av stämplingen så får du inte stämpla upp.

Deltidsstämplingen är också som #1 skriver.
Om du jobbar en dag en vecka så försvinner 4 deltidsstämpeldagar, så du har 71 deltidsstämpeldagar kvar osv.

Som sagt ring A-kassan.

Hoppas det löser sig för dig=)

Fagerljung
0

Detta var en djungel!

Skippar nog det här med att stämpla upp, vissa månader kommer jag att jobba mer än 75% så det blir bara krångligt.

martdat
0

#2 har för mig att det är 90 % ut som gäller,

#3 tror inte du får stämpla pga att du inte kan ta heltidsjobb direkt pga uppsägningstid men jag är bara en vanlig människa full av fel och brister så ring och prata med a kassan i allalfall,

Imasy
0

När jag jobbade 75 % fick jag stämpla upp till heltid, och de drar ju dagarna precis som vanligt om man heltids stämplar, fast enda skillnaden är ju att en stämplingsdag räcker kanske till 3 arbetsdagar.

Jag fick stämpla upp till heltid för att jag har jobbat heltid förut. Min arbetskamrat som bara har haft 75% tjänster som sin högsta tjänst, hade även han nu en 75% tjänst precis som jag. Men han fick inte stämpla upp eftersom han aldrig jobbat heltid.

Detta var dock två år sedan så det har ju kunnat ske förändringar.

Har du däremot heltid nu och går ner frivilligt får du väl skylla dig själv anser de, och jag tror man får tre månaders karens?

Fagerljung
0

Jag har ingen direkt procentsats utan går på "enligt schema". Men brukar landa på 75% utan extrapass.

martdat
0

#6 är du timmanställd då? i såfall borde du få använda 75 dagar,

Fagerljung
0

#7 Ja, det är jag!

martdat
0

#8 ring nu och kolla med dem idag,