Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 3790 ggr
Alexej
0

Rik-men levde i misär

I fyrtio år gick Curt Degerman runt i smutsiga kläder och samlade burkar och flaskor. Hela Skellefteå visste vem han var. Få kände till hans hemlighet.

När han dog i höstas, 60 år gammal, stod det klart att burksamlaren var mångmiljonär. Där fanns fastigheter, fonder och 124 guldtackor från Boliden.

Läs: Aftonbladet

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

guraknugen
0

Kommer ihåg på gymnasietiden, gick på Polhemsgymnasiet i Göteborg på Vasagatan 50, som nu är något annat, tror det är någon handelshögskola eller liknande. Detta var i alla fall på 1980-talet, ungefär i mitten. Bodde i Stenungsund på den tiden, och ibland när man väntade på bussen på Nisseplatsen (Nils Ericsonsplatsen - numera Nils Ericsonsterminalen) kom en äldre man gående med sin kundvagn med plastpåsar fyllda med jag vet inte vad… Han hade tidningspapper på fötterna istället för skor och det såg ut som om han hade kanske 5 lager kläder på kroppen eller så. Långt skägg hade han också. Man såg honom ofta men jag tror han varit död nu i något decennium eller så. Man intervjuade honom någon gång, jag tror det var i radio. Han hade också någon miljon eller fler som han ruvade på, men i hans fall var det ingen hemlighet, jag tror de flesta som kände till honom visste det. Enligt intervjun verkar det som att han hade börjat samla en gång i tiden för att han vill åka till New York, men så kunde han tydligen inte sluta. Tror aldrig han kom iväg till New York i alla fall.

JMax
1

Blir de så rika att de blir extremt snåla?? Eller ligger det sjukdom bakom?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Imasy
0

Burk-Curt läste jag om för ett tag sedan, en otrolig historia.

Undrar vad det är som ligger bakom detta penga samlande och snålheten?

Fast å andra sidan, samla burkar måste ju vara ett väldans jobb innan man kan köpa sina gultackor. Sedan så verkade han ju ha avstått allt detta i vardagen som vi andra tar för givet.

Kanske vill man ha allt själv och inte ge bort det, när man har fått offra så mycket i sitt eget liv att nå till miljonen?

Allamej
0

Burk Kurt var inte frisk… han hade nåt sammanbröt och det var det som satte igång honom… Han var alltid ute och rensade papperskorgarna…

Att man får vänner och släktingar men inte visste av när det framkommer att man är rik är ju inget nytt… men det rör sig trots allt om hans sista vilja och den borde väl ändå hedras… inte sparkas på och förnedras som Curt blev..

Ja, jag kommer från Skellefteå och ja, det är så dom behandlar människor och nej jag bor inte i helvetets avgrund längre.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

spiritedaway
0

Tragiskt att någon släkting som aldrig tidigare brytt sig ska komma och försöka få ta del av pengarna.

siberlina
0

vilket  tråkigt   liv, så tragiskt, allt kul som han   missat,bara för att  bli  miljonär..va  är det för mening  med  att  ha 12  miljoner när man   dör   ,om man  alldrig använt dom…jag hoppas  han har det bra i himlen   ….

Hawknestgrove
0

guraknug, den kommer jag också ihåg att jag sett. Han höll till på Femman i Göteborg, ja…  Rotade i MCdonalds papperskorgar efter mat.Och som du sa, han var också stenrik. Så j***a  meningslöst!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

guraknugen
0

#7: Fast han verkade ju glad ändå, så om det var meningslöst eller inte kan kanske bara han själv avgöra.

siberlina
0

ja   han kanske va  lycklig   för att  han  visste att  han   hade  lyckats   spara i hop   12  mille….om  man ser det   från den  sidan så.. det kanske var det   enda han hade lyckats med i livet

siberlina
0

men tänka  att   samla  burkar  i  40  år ,och sen inte använda  pengarna   han slet   ihop

spiritedaway
0

Man tänker nog aldrig så riktigt när man lever på det sättet som han gjorde.