Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 2276 ggr
Mari
0

ideella föreningar + ekonomi?

Är ni med i någon ideell förening?

Hur gör ni med ekonomin? Har ni några bra sätt att få in pengar?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sara
0

Jag är med i 2 olika föreningar och medlemsavgiften är naturligtvis en inkomst.

I en förening får vi lokalbidrag och aktivitetsbidrag från kommunen. Sen tar vi betalt en 20:a på månadsmötena som täcker fika och vinst i lotteriet vi har varje månad inom föreningen.

I den mindre föreningen så har vi inga lokalkostnader utan det är bara driftskostnader för träffarna och de brukar vi ha gratis, alltså bjuder på fikat.

För att få in pengar där så anordnar vi illerutställningar. Vi har också en omplaceringsfond som drivs av gåvor och omplaceringsavgifter för de illrar vi omplacerar.

Andra sätt att få in pengar (men som vi inte använder oss av) är att anordna lotterier (kontrollera om ni måste ha lotteritillstånd), underhållingskvällar med inträde, ha loppis, försöka få fler medlemmar osv.

Sara

Hawknestgrove
0

ja vi har ju en ideell förening. Tradera är ett sätt att dra in pengar på, och så får vi se vad loppisen i sommar ger. Tigg flaskor och burkar av folk. Varje liten slnt är välkommen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mari
0

Tack för tips, det där med flaskor och burkar ska jag ta åt mig och börja tigga :) Bättre än ingenting!

Fler tips är varmt välkomna!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gasoline
0

Antar att Old Wheels är en ideel förening, inkomsterna vi får kommer ifrån medlemsavgifter och "extra jobb" vi får. Pengarna går till saker vi gör tillsammans och annat för att kunna driva föreningen. Ingen får ut pengar i form av lön, snarare i kul ;)

Mari
0

#4 Vad för extrra jobb är det ni utför? :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gasoline
0

#5 Vi fixade bla ett utkikstorn som några hade slagit sönder, det fick vi in 5000 av. Vet dock inte riktigt vilka vi "jobbade åt". Hade "parkering" på marknaden.

Mari
0

#6 Tack :) Ska kolla upp om det finns sånna jobb här omkring också :) Det vore ju underbart om det fanns ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sara
0

Vad är det för förening?

Sara

Gasoline
0

#8 Menar du old wheels? Vet inte riktigt om det är en förening, en klubb är det iaf, borde väl räknas som förening? För de som är intresserade utav fordon som är över 30 år gamla.

www.oldwheels.se

Sara
0

Nej jag menade den som trådskaparen vill hitta ekonomiska möjligheter till.

Kan vara lättare att komma på idéer om man vet inriktning.

Sara

Gasoline
0
Mari
0

Det är ett djurhem :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sara
0

Ok, katter?

Sara