Nu blir det knapert....
Jag måste börja hålla i slantarna snarast, jag är nämligen supersugen på: en HÄST. Har drömt om att rida igen och på måndag ska jag iväg och titta på ett sto.
Hon är både dräktig och har ett föl vid sidan om. Dessa bebisar vill jag egentligen inte ha, så dem kommer jag att behöva sälja så småningom, vilket gör att jag får tillbaka de extra kronorna jag betalar för henne eftersom jag får tre hästar i en så att säga (mellan 20-30 000 extra).
Åhhh, nu blir det havregrynsgröt morgon, middag och kväll, men det är det värt 
Har faktiskt tagit det svåra beslutet att detta är sista sommaren för mina hästar.
Kommer att avliva dom till hösten.
Dels för att jag är ensam om skötseln pch min kropp behöver vila.
Tjejjerna har heller inget intresse.
Det här är svårt……

Varför avliva dem?
Ensam - men stark!
Hästar är verkligen inte billigt.. Min kostade "bara" 15' i inköp, fullt frisk på pappret. Med alla vetrinärbesök, massör, mediciner, specialfoder och sadlar så har hon under de 3,5 åren jag haft henne kostat drygt 50 000. Utöver stallhyra och andra "normala" kostnader.
Vet dick inte hur det blir, jag kan inte rida längre så i värsta fall blir det här hennes sista sommar.
Nudlar är billigt om du vill variera havregrynsgröten 
Med vänliga hälsningar
Chess

#4 Min häst har kronisk bronkit, sommarexem, höger bakben är knas efter två gamla skador och hon har extremt lätt att åka på allt mellan himmel och jord känns det som. Så att avliva henne är inte grundat på ekonomin, snarare är ekonomin droppen som får bägaren att rinna över. Hon skulle antagligen inte klara av att säljas eftersom hon är väldigt bunden vid min systers häst och vid oss. Har hänt tidigare att hon blivit apatisk och vägrat att äta vid flytt.
Med vänliga hälsningar
Chess
#5 Kan hon inte gå kvar som sällskapshäst då?
Sara

Att avliva ett sjukt djur är väl en sak men fullt friska…..nej, det begriper jag inte!
Ensam - men stark!
#5 Det är vad hon gör just nu. Men är ingenting hon verkar trivas med speciellt mycket. Hon är en häst som vill bli använd!
Med vänliga hälsningar
Chess
# 2 Gammla tanten är 26 år. Har problem med hovar och leder. Syns att åldern tar ut sin rätt.
Unge herrn är 17 år. Han blir halt om man rider eller kör för hårt. Går han i för stor hage kan han springa för mycket och blir halt av det ochså.
Ingen av hästarna behöver medicin men vetrinären tittar till dom bägge två.
Skulle kunna ha unge herrn kvar några år till men då måste jag skaffa nån kompis efter Gammla damen.
Dom älskar varann dom här två.
Sen vill jag avliva dom hemma. Svårt? Ja, självklart. Men jag kan se att det går rätt till och att dom slipper transporter och väntan vid ev. slakt.
Mer humant tycker jag.

#9, Då förstår jag bättre!
Ensam - men stark!
Blev inget med denna hästen. Lyckades kära ner mig i en som kostade mer… Men det blir nog inget… :(
hästar är dyrt :/ man skulle aldrig kunna leva utan dem, har i min ägo 2 ponnyer en liten och en gammal tant men skulle verkligen vilja ha en häst så man kan tävla lite smått :/ men de blir de väll inte på tal om på x antal år
Usch ja… Hästar, det satte min före detta på bar backe. Han fick gå från hus och hem……Inte spela, utan ägande, alltså…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....