Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 04-handla-rätt
Läst 8621 ggr
[LucyInTheSky]
0

Att köpa begagnad tvättmaskin..

Jag är kluven i att köpa vitvaror begagnat.. Varför sälja en fungerande tvättmaskin tänker jag.

Vad tycker ni om detta. Om ni hade behövt en ny tvättmaskin skulle ni köpa en ny eller skulle ni kolla blocket? Motivera gärna era svar.

[LucyInTheSky]
0

Jag ska inte köpa någon nu men har funderat på detta då och då när jag ser annonser på blocket. Finns ju ingen garanti alls att det funnkar om jag köper en på blocket. 500kr är ju ändå 500kr.. köper jag sen då en för 4000kr så får jag ju i allafall lämna tillbax den och få en ny om den inte funkar.

Gullan402
0

Jag satsade på en ny tvättmaskin när den förra gick sönder. Med garanti. Eftersom min tvättmaskin går så pass mycket så vågar jag inte köpa en begagnad. Men hade jag inte haft några pengar så hade jag givetvis varit tvungen att köpa en via t ex blocket.
Utan barn (dvs utan speciellt mycket tvätt) hade garanterat köpt en begagnad tvättmaskin.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

spiritedaway
0

Jag skulle främst vilja köpa en ny. Men har man ont om pengar kan man ju behöva chansa och köpa begagnat.

JMax
0

I första hand en ny. Jag tvättar så pass mycket och kommer tvätta ännu mer nu så jag vill gärna ha en med garanti. Det är en sak som jag skulle kunna tänka mig att ta på avbetalning.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

martdat
0

första hand ny, men jag har köpt tre  begagnade , två toppmatade, en höll i ca två år sen fick den flipperspelet och hackade sönder mattan i våturymmet i min hyreslägenhet så jag fick betala,,,,,,  den andra funkade i ett år sen sluta den centifugera, dessa två betalade jag ca 400 st för har jag för mig men maskin ett blev ju dyr med golvet,,

Sen fick jag en tvättmaskin gratis av ett hyresbolag för de bytte tvättpelare, en vanlig frontmatad, den höll väll i fyra år minst ända tills den paja,

Varför man säljer, Behöver inte vara nått lurt med det, folk flyttar ihop o får för många, från hus till lägenhet, ja alla möjliga anledningar, men klart det kan luras som om allt annat,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Du får faktiskt en ny på Rusta för 3000 kr. JAg köpte en begagnad för 10 år sedan gav 1500 kr för den. Den höll i 8 år. Sen tyckte jag, att det var lika bra att köpa en ny. MEn har ni dålig tvättstuga i huset?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Vi har en äcklig tvättstuga ca 300 meter bort. Har klagat på den, sagt att jag tycker mina kläder blir skitigare än renare där inne. Och dom lovade mig att skicka dit en städare.. Nästa gång jag kom så hade dom torkat golven.. =/ Men maskinerna var fortfarande äckliga med stoooora damtussar i luckorna och där tvättmedlet ska vara är det något svart äckligt som inte känns särskilt fräscht.. Och inget att städa med finns där.. Inte ens en disktrasa. Och jag tycker inte jag ska betala för städgrejer till tvättstugan. Och jag tycker verkligen inte att jag ska behöva städa efter alla. Så jag är lite grinig på dom.

Men jag ska klaga igen. Och igen och igen..

Jag har sett en toppmatad på onoff för 2699kr. Men det blir i framtiden isåfall. Måste ju finnas fler som tvättar i äckel tvättstugan. Ska skriva lappar.

martdat
0

#7 förstår att du inte vill tvätta där, bläää, Jag klagade på liknande fel i vår tvättstuga där jag bodde sisst, då sa de att jag skulle starta ett program och stå och veva med en diskborste i facken när den tog vatten!!Förvånadsom om det vore mitt jobb, och dessutom förtsöra en tvätt av de 7 man fick tvätta per månad, jag tog en tvättmaskin på avbetalning, äcklig jäkla tvättstuga, bläää,.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

guraknugen
0

Praktiskt med tvättstuga, tycker jag. Går något sönder ringer man bara felanmälan och någon dag senare är det fixat… :)

Fast man är ju lite bunden till bokningar. Dock kan vi boka via Internet så vi behöver ju inte gå ner till tvättstugan för att boka om, exempelvis.

[LucyInTheSky]
0

#9 vilket lyx.. Vi har gamla maskiner där man inte ens ser hur lång tid det tar.. =/ Det brukar ju annars stå hur många minuter tvätten ska ta.. Och boka på internet det hade varit något det..

guraknugen
0

VI har relativt nya maskiner och hade de bara kopplat in vattnet rätt till dem, de snåla jävlarna, så hade det inte behövt stå i displayen att det tar en helt timme att tvätta vanlig sketen 60 ?-tvätt. Det finns ju två vattenanslutningar, en för varm- och en för kallvatten, men båda är kopplade till kallvatten och det tar ju nästan evigheter för en tvättmaskin att värma upp så mycket kallvatten till 60 ?.Det lär ju kosta mer att göra som de gjort nu än om de kopplat in den rätt. Möjligtvis kanske kostnaden blir densamma, men tvättiden hade ju minskat rätt ordentligt.

Alexej
0

Jag satsar ofta på begagnade saker men just tvättmaskiner? Obestämd

Men nya saker behäver inte heller vara bra.

Köpte en ny toppmatad från Whirlpool. Gick sönder 2 gånger inom garantitiden. Och sedan pajade elektriken direkt efter 1 år. Reperationen skulle kostar nästan lika mycket som en ny…..

Sedan köpte jag en gammal tvättmaskiin genom Tradera. 10 kronor. Den var riktig bra. Nån gång gick drivremmen sönder. När de kollade i affären efter reservdelar kom det fram att maskinen var från 73…Över 30 år gammal. Men sedan pajade den iaf. Gjorde sönder låset till dörren.

Nu köpte jag en ny för 3000 kronor med 5 år garanti. 900 extra. Den är jättebra och jag är så nöjd:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gardens
0

man köper väl en ny på elgiganten för 3.000kr???