Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett05-prisvärda-butiker
Läst 6849 ggr
johan86an
0

lidl,netto,willys!

Riktigt bra butiker alla tre ovan nämda! varit och shoppat idag får en del för en 500 så de är inte så bad enligt mig! värt att testa om ni som jag har lite kärvt kanske!

plus att man också får över till annat!

handlar du kanske på någon av dessa? skriv gärna här o berätta vilken och varför och vad du brukar lägga ca per gång du handlar!

AnneN
0

Månadshandlar alltid på Willys och för 2 pers brukar det gå på ca 15-1600kr/månad har räknat ut att skulle vi istället handla allt på coop extra som är närmare oss så skulle våra matkostnader minst fördubblas.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Midlingur
0

Storhandlar i stort sett endast på Willys, det är mycket billigt där! Vi är mycket nöjda :) Handlar för runt 2000:- i månaden där (äter ganska dyr vegetarisk mat).

destiny
0

Hos Lidl handlar jag nästan aldrig. Gillar inte deras sortiment.

Netto handlar jag ofta hos. Men ska jag ha något utöver det vanliga är det inte lönt att gå dit! Inte heller om man är ute efter några av deras specialerbjudanden. Dom är alldeles för ofta slut och det ofta redan i början av veckan. Kassörskan har vid flera tillfällen sagt man ska vara där kl 8 på morgonen för att få ta del av sånt! Dom har kunder som arbetar också…

Willys är  helt OK. Men för min del ligger det i andra änden av stan jämfört med där jag bor och av den anledningen blir det inte så ofta jag handlar där. Det är lättare att slinka in på Netto som ligger på hemvägen från jobbet…

Desideria
0

Lidl. Lidl, Lidl säger jag bara!

Den absolut bästa lågprisbutiken. Det där med dåligt sortiment tycker jag inte stämmer - var nåt rykte som kom till i början då de kom till Sverige, men de har det mesta och till billigast priser.

Alltid bra frukt och grönt, det tycker jag är det bästa med Lidl.

Brukar handla där ett par ggr per månad för mellan 500-800 varje gång.

johan86an
0

willys är bra hur  är deras kött? köpte idag första gången där!

färs har vi köpt där för och den funkar bra iaf enligt mig hehe!

OzzyochJag
0

Jag storhandlar alltid på Willys, de har dessutom billigast blöjor till bra kvalitet. Lidl har inte så mycket för mig som är vegetarian, men de har mitt favorit godis, jordgubbschokad. :)
Har börjat småhandla mer och mer på Netto, de är billiga på den punkten, viket är deras affärsidé också.

AnneN
0

#5 jag tycker att deras kött är minst lika bra som vilket annat kött som hellst.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

martdat
0

ja lidl har offta bra frukt, men annars är jag inte så glad i den affärn, billiga baugetter i frysen och pitzor,,

Men Netto är jag offta på, men det går ju inte gå dit med en handlingslista och tro att de har allt hemm, frukten är offta kass med,,, men den funkar klart att daglighandla i, messt gillar jag den för det är lite folk där,,,,, hatar köer,

willys gillas inte heller,,, oj vad negativ jag är, men de har smyghöjt nässtan allt som var billigt, och sen de bytte kedla och därigenom lågprismärke har de tatt bort massor som jag vill köpa, Gillade det bättre när det var Matex,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gullan402
0

Willys emellan varven. Netto och Lidl finns inte här i närheten.
Åker jag till stan så blir det Willys men jag  åker bara varannan /varannanvecka. Så oftast handlar jag på ICA supermarket och småhandlingen sker på Nära Dej.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

spiritedaway
0

Oftast blir det bara Ica som är närmast. Men vi brukar försöka handla på Willys när vi är i närheten av det och köpa t.ex krossade tomater som håller hur länge som helst och är billigt. Sånna varor.

sotarn76
0

Storköp på Lidl, Willys och co. resten på ica.

Undrar mig bara att nån rösta ?!

elyse
0

Netto har jag inte varit på. Tror att det finns ett en bit utanför centrum här i Uppsala. Annars brukar jag inte handla på ställen dit jag inte kan gå/cykla inom 30-40 min. Ibland får jag skjuts med svärmor, speciellt såhär på vintern. Idag var vi på Willys. Jag brukar handla olika varor på olika butiker. Coop har ju X-tra-märket och på ICA finns det Euroshopper. Vi lever billigare på vår/sommar/höst när vi utan problem kan ta oss till olika ställen, det vet jag!

johan86an
0

ser att de är väldigt varierade åsikter här och de är bra! jag var nog som en del av er innan att lidl kan man ju ej handla på men med tiden har de försviunnit! kan ju säga lidl och netto har räddat min ekonomiska sits flera gånger willys nja sådär handlar där ibland men oftast blir slutsumman mer än beräknad om man säger så!

fotokrafs
0

Skall erkänna att det var väldigt länge sedan jag var på Lidl, handlar i regel på ICA Maxi.

Vi är inte särskilt "ekonomiska" när det gäller maten, finns det ett kravmärkt (och/eller svenskodlat) alternativ som ser gott ut så blir det de. Dessutom är vi dåliga på matplanering (& matlagning med för den delen) och handlar kanske varannan dag.

Snitt på ICA-Statoil är knappt 2800 kronor i månaden (men då är ju en del glass, tidningar och godis).

Skall kanske ta en titt in på Lidl idag och se om de har ett bättre* sortiment än sist jag kollade.

*för mig

guraknugen
0

Senast när jag var på Lidl och handlade, var i Nödinge i Ale kommun, Västergötland. Sortimentet var uselt. Mycket aspartam-saft och annat som inte är lämpligt att stoppa i sig. De hade god glass, dock.

ICA Maxi är helt OK. Det mesta av det man vill ha finns. Mycket billigare än på det för oss betydligt närmare Vi, som vi inte gillar så där värst mycket. Det är bara när vi är lata och inte orkar gå till Maxi som vi handlar på Vi, eller när vi bara behöver något som är samma på båda ställena, exempelvis mjölk, smör och sådant. Bättre godissortiment på Maxi också, tycker jag. Vi har väl ungefär lika mycket, men i stort sett inget som jag gillar.

Lidl är i och för sig nästan lika nära som Vi, så vi får väl gå dit igen och ta en titt. De kanske blivit bättre med åren. Att de skulle blivit sämre lär ju i alla fall vara en omöjlighet.

Egentligen föredrar jag rent generellt att handla på Coop, då de i alla fall tidigare haft ett bättre sortiment när det gäller Krav-produkter, men till Närmaste Coop är det ännu längre än till Maxi.

Dessutom har vi ju ICA-kort och och ICA-banken som bank, och den har visat sig vara över förväntan och helt överlägsen exempelvis Nordea som jag också har. Enkelt att komma överrens med Internetbanken och lätt att planera sin ekonomi tack vare möjlighet att enkelt skaffa flera konton (upp till åtta) som man kan namnge själv och ha automatisk överföring mellan och så vidare. Allt inom ramen för samma kort och därmed samma årsavgift då förstås. Vill man ha ytterligare åtta konton får man nog skaffa ett kort till, antar jag…

Smidigt med självskanning också, även om jag tror Coop var först med det Det var i alla fall där jag såg det först, på Coop i Hisings Backa, flera år före ICA MAxi i Botkyrka införde det.

Alexej
0

Vet att när Lidl kom till stan här var det många som var väldigt skeptiska. Bla att de inte ha kundtoaletter. Min argument att de flesta affärer i stan inte heller ha kundtoaletter hjälpte inte. Ett stort minus var att de i början inte hade korgar utan bara de stora kundvagnar. Så många tog först en kasse i kassan och fylde på i affären. Många störde sig att varorna inte kan packas i påsar i kassan i lugn och ro utan Lidls snabbhetskoncept är att man häller tillbaka alla varor i vagnen och packa om sedan. Man blir lätt stressad i kassan när man nu försöka börja packa allt i påsar istället för tillbaka i vagnen.

Lidlkonceptet passar bättre för människormassor i Tyskland än till den lugna Sverige. I början fanns också mindre svenska varor utan mer finska och tyska och många kunde inte ens läsa vad de håll i handen.

Jag vet inte om det hade med en svensk misstänksamhet mot främmande saker att göra. När Lidl öppnades fanns inte många kunder. Men sedan körde Lidl hör med halva pris på pizzor och frukt och då kom en del kunder. men affären är ändå jämförd med andra affärer här ganska tomt. Men jag handlar rätt mycket där. En lugn, städad och översiktlig affär där allt finns på samma plats. Och som har en bra urval och som jag tycker en bra kvalität.

Netto öppnades här mitt i stan för några månader sedan. Men jag tycker affären är kaotiskt. De hade billiga frukt i början men inte nu längre. Köper sällan mer än 10 saker där. Mest bara det för halva pris. Ost är också billigt där.

Willy finns inte här. Men jag handlat i andra städer där. Bra affär!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Att kassorna på lidl  inte ger möjlighet till att plocka ned i kassar i lungn och ro är skitjobbigt, man hör offta suckar och annat i kön och får ett nästan desperat ögonkasst av den som sitter i kassan, jag packar altså i kassar bär jag betalt, kastar inte ned i korgen i jen för att packa en gång till. hoppas de ordnar större kassor så småningom.

destiny
0

Här i stan har Lidl gett upp! Förvånad Här finns sen tid samma system som vi är vana vid i detta landet, d v s varorna hamnar på bandet så man kan plocka ner dom när man betalat.

Det var en orsak till att jag inte gick in på Lidl så ofta dom första åren dom fanns här i stan. Jag gillar som sagt inte deras sortiment heller så det blir inte så ofta ändå jag går in där. Och ändå jobbar jag i samma kvarter mer eller mindre.

huskatt08
0

Handlar på Willys som jag tycker har ett bra sortiment mycket bra priser. Samt på Maxi som har vissa varor som jag vill ha.

Netto har jag vart inne på några ggr (går förbi till jobbet) och tycker inte de har så bra sortiment samt man ska inte låta sig luras..en del är jättebilligt annat rätt så dyrt , sen så är den butik alltid rörig och sjaskig.

Lidl har jag bara besökt ett par ggr och det är nog ett par år sedan, tyckte då att det var väldigt rörigt och inga märken man känner igen, men har nu tittat i deras reklamblad som kommer och ser att de ändrat sortimentet avsevärt…så jag får nog göra ett besök där, för de har just öppnat en butik inte så långt från mig.

SaraC
0

Lidl tycker jag inte om alls, handlar aldrig där.

Netto finns inte här, så det har jag ingen uppfattning om.

Men Willys är helt ok, där handlar vi ibland.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Firinella
0

Gillar inte Lidl eller Netto. De har för litet sortiment. Handlar de flesta gångerna på Citygross. Willys handlade jag på innan de öppnade Citygross.

Hawknestgrove
0

Om jag ska handla på Willys elle LIld, så får jag åka till Uddevalla. Tyvärr.. Så här är det Eurocash som gäller.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JMax
0

Jag är en Ica Maxi shoppare…brukar variera mellan Linköping o Norrköping för jag har nästan lika långt till båda. Småhandla så väljer jag mellan 2 ica butiker som ligger på vägen eller Priso eller Hemköp som jag kan handla på på lunchen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Desideria
0

Ja så är det nog att Lidl ändrat sitt sortiment mycket sedan starten.

Så jag tycker man skall ge den affären en chans. Var där idag efter jobbet och handlade en rejärl kasse för 240 kr. Bl.a. frysta vegetariska pizzor som e kanongoda. Men visst är det så att de inte har samma breda sortiment som t.ex. Ica Maxi. Därför brukar jag handla på Lidl eller Willys först och sedan handla det som de inte har på Ica. På så vis sparar vår familj mycket pengar, även om det kanske är lite bökigare.

Qviq
0

Handlar bara på willys, kan iof bero på att det är den enda affären av de ovan nämda som ligger nära mig. Men när jag jobbar så brukar jag stanna till och köpa lite på netto, men tycker inte frukt och grönsaker håller samma kvalite som på willys faktiskt.

"Chaos is a friend of mine."

martdat
0

gillar lidls toapapper kom jag på , ,,,, hyffsat billigt och mjukt och fint,

Jenna-Gun
0

Netto känner jag inte till.

Lidl har jag inte handlat på än sedan de kom till stan.

Månadshandlar på Willys.

Tyvker de har det jag behöver.

fotokrafs
0

Gick in på Lidl idag, men kom ut tomhänta. Skralt med bland annat kravmärkt mat, eller så var jag blind. Kan också tillägga att Lidl-butiken här är väldigt liten.

Puma77
0

Har ju gångavstånd till Netto så där brukar jag handla. Billig kattsand som katterna gillar köper jag där bl.a. Annars handlar jag på Willys om jag inte storhandlar med min pappa, då blir det mest coop eller ICA kvantum.

//Pia

johan86an
0

lidl har ju inget sådär jätte stort sortiment och jag har sätt att de höjt priserna jäkla finanskris:( men de fungerar ändå! Energidrycken lidl har brukar vara rätt nice o har sjyst pris med!

anebit
0

Handlar mest på ICA-Maxi men åker till Willys ibland och storhandlar och handlar då och då på Lidl som jag bara har 10 minuters promenad till.

Håller med om att sortimentet har blivit mycket bättre på Lidl än i början men urkassaa små kassadiskar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

UlrikaG
0

Här handlas det nästan uteslutande på ICA Maxi.

Jag är enormt kräsen med vad jag vill ha och jag vet att i Maxi´s sortiment kan jag finna det jag är intresserad av, förutom köttfärs.

Det är inte ekonomiskt att handla där, det blir rätt dyrt i längden, men för mig är det värt de extra kronorna.

Netto gillar jag inte alls, får inget bra intryck av deras butiker då de jag tidigare besökt har varit smutsiga och röriga med dålig frukt och grönt.

Lidl har jag aldrig besökt, och Willy´s har jag nog bara besökt en gång.

Syrran har dock börjat handla på Willy´s och hon är lika kräsen som jag, så jag har börjat få lite småfunderingar på att kanske åka dit och kika igen.

Alexej
0

Jag var på Netto igår. Vindruvor för 10 kronor, en honungsmelon för 5 kronor, tomater kilo 5 kronor och ischoklad för 5 kronor. Det var inte dumt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
0

Ska dit idag och kolla vad de har.

//Pia

Jenna-Gun
0

Har storhandlat på Voop förut. Men sedan Willys öppnade sin butik så blir det där vi månadshandlar. Det blir betydligt billigare. Vi är inte kräsna, har inte råd med det.

evamojje
0

Willys gillar jag,. Lidl däremot gillar jag inte alls. Tycker inte att dom har ett bra sortiment.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

estetia
0

En stor nackdel för mej med Lidl och Netto är att de inte har glutenfritt bröd mm.
Det har ju däremot Willys

Vet ej om Lidl och Netto har varor för någon med specialkost såsom diabetiker eller laktosintoleranta, någon som vet? 
Skönast att handla på är Coop Forum för där finns det mesta man kan behöva och det är inte så trångt som det är på t ex Ica med flera.

dragonheart1976
0

#33 brukar kolla Nettos veckans klípp på webben; dom har väldig fina grönskar/fruktpriser från måndag och jag tänker det är bra att handla redan på måndagarna för det räker säkert inte hela veckan, förmodligen inte tills onsdag.

Puma77
0

Lidl har låglaktosmjölk så myket vet jag i alla fall. Pratade om det idag med min pappa när vi handlade på coop. Jag köpr ju laktosfri och de köper låglaktosmjölk och de kostar 17 kr. men på Lidl ska de visst kosta 12 kr den som min pappa köper.

//Pia

guraknugen
0

#39: Allergi?

johan86an
0

Vet faktiskt inte hur de är med netto men lidl har nog rätt dåligt med special produkter så som gluten och laktos frit vet dock de skall ha ha de mästa annars! Billig senap har jag dock ej hittat där vilket gör mig väldigt besviken någon som vet något ställe?

Tatsja
0

Jag handlar ju mest på Ica och Willys. Ica har bästa urvalet för mig som är både gluten- och laktosintolerent.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[LucyInTheSky]
0

City Gross!!  =) Där är jag stamkund! Och sen handlar vi på ICA Maxi..

Tycker inte om Nettooch Lidl.. Känns så stökigt där inne. Kanske bara är här. Willys finns inte i närheten.

johan86an
0

City gross är bra hehe de brukar ha billig fläskfgile! sist ajg köpte så fick jag för 50 ca halvt kilo bra pris tyckte iaf jag…

Angelclaw
0

Vi har inget willys, inget lidl och inget netto… Men Willys är på väg, och då ser jag fram emot att få bättre priser på mat :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Norum]
0

När jag storhandlar och ska fylla frysen då åker jag till City Gross i Värnamo. Då får man ju hur mycket som helst för ca tusenlappen. Bra mat, rent och fräscht..

LinaK
0

#46 Jag som tycker att det är så dyrt där på City gross i värnamo Skäms Sen hittar jag aldrig där, är som att cykla i rymden enligt mig ;)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Norum]
0

*47 Håller med om att det är vansinnigt stort, jag yr runt där som en yr höna. haha

Jag tycker det är billigt men sen beror det kanske på vad man handlar. Jag fyller lätt frysen för 2 personer för en månad under tusenlappen.

Alexej
0

Läste nu att det ska byggas City gross i Julahuset här i Skara. 6000 kvm! Fast det finns redan (för) många livsmedelaffärer här.

LinaK
0

#48 Ja det låter ju självklart bra det Glad Men vad brukar du handla för mat då?

Här kan jag säga att matkostnaderna är ALLDELES för höga. Vi har egentligen inte råd med det längre, eftersom sambon har fått ett jobb med sämre lön. Men vi lever fortfarande lite som vi gjorde förut då vi hade det riktigt bra ställt. Så tipsa gärna en person som är omöjlig på att spara med mat och storhandla Tyst

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Norum]
0

Vad jag handlar? Ja.. vad handlar jag egentligen? Falukorv som jag gör stroganoff och grytor på. Jättepaket med baccon som jag har till järpar och pytt. (Pytten gör jag av rester och slänger ner lite baccon som utfyllnad) Storpack av fläsk och kött.. I frysdisken kan jag hitta en del. Vet egentligen inte så noga vad jag handlar faktiskt..

Vi äter typ husmanskost som jag gör från grunden. Jag ser vad som finns i matdiskarna och utgår från det.

Nåt som är supergott och billigt och drygt är en korvgryta som jag brukar göra.
Tärna falukorv i munsbitar och bryn dom lite lätt. Pytsa i en burk med Oxsvanssoppa (mycket godare än vad det låter) och en skvätt vatten. Ris till det.. Hur smarrigt som helst! Soppan ger en mustig smak och blir alltså som en sås.. Underbart gott!

Man kan byta ut soppan mot en burk med grytgrönsaker om man vill.. :-)

Sovgott
0

Jag handlar nästan alltid på Willys eftersom jag har så nära dit.

Är det en affär jag nästan bojkottar så är det ICA MAXI. Det är dyrt, långa köer vid kassorna och sjukt mycket folk. Och jag har flera gånger råkat ut för dålig mat.

Nötfärs som jag fick åka tillbaka med eftersom den var skämd och luktade illa, möglig ost, ruttna kidneybönor, äcklig fläskfilé som smakade skrämd gris, fiskfilé som var sur, pålägg som har gått ut och blivit grågrönfärgat, choklad som gått ut för över ett år sen. Bara för att nämna några besvikelser!

Det spelar ingen roll att de har en garanti så man får dubbla pengarna tillbaka. Det kostar ju att åka tillbaka med en dålig vara också. ICA MAXI suger!

SaraC
0

Jag tycker också om City gross! Bra priser på kött, färskt bröd och grönsaker/frukt!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sara
0

Här i stan har vi Lidl, Willys, Ica Maxi, Ica Supermarket och Hemköp.

Jag handlar mest på Ica Maxi. Går snabbt med självscanning, ligger nära, har de märkena som jag tycker om, har chark, har butiksbageri och bäst sortiment enl mig.

Lidl och Willys kanske har lite bättre priser men jag stöter ofta på varor som kostar lika mkt och tom mer där än på Maxi.

Sen är personalen på Lidl inte trevlig samt både Lidl och Willys känns smutsiga och ofräscha.

Sara

bjornen66
0

Tycker att nästan lidl, netto, citygross, osv är bra, man måste handla det som är mest prisvärdas , o då blir det bra. Det som är dyrt i dag tycker jag är överkonsomtion o lyx varor. För oftas vill vi ha belönings kicken o den kostar på riktigt kostar kul med denna saight

mona43
0

Storhandlar på Willys i Örnsköldsvik 1-2 ggr i månaden, mjölk och andra färskvaror här på Coop nära och Ica nära, de är tyvärr så dyra, men jag har 4,5 mil till Örnsködsvik så jag har inget val.

Gillar Willys, Lidl är nya i stan, men de har jag lite svårt för, kryddor, potatis och lite annat har jag fyndat där.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Mullibolla
0

För ett par år sedan hade jag både Netto och Willys i närheten. Det var innan Lidl kom. Då handlade jag nästan uteslutande i de butikerna eftersom de var jättebilliga på det mesta som min familj behöver.

Nu har jag Willys en rejäl bit ifrån, men tar mig dit ändå ibland eftersom de dels har billig mat, dels en hel del bra råvaror med få E-nummer.

Lidl har däremot slagit upp som svampar ur jorden och jag har inte mindre än tre sådana butiker i mitt närområde. Dessa besöker jag frekvent. Smör, grädde, creme fraiche och en del chark är jättebilligt där.

Annars blir det för det mesta Ica Maxi som är närmast mig.

Gardens
0

vi handlar mest på willys,sedan coop,sedan citygross

har helt slutat handla på netto och lidl.

vi äter LCHF.