Blev så sur på Lyxfällan igår!
För en gångs skull, så stt jag och slötittade på Tv i går. Lyxfällan. Jo då, kan någon vettig människa förklara för mig, varför de inte hjälpte tjejn till ett billigare boende? JAg menar, är du ensamstående mamma med en unge, så ska du väl inte ha en hel kåk att hyra för 7000 kr?KALLHYRA! De gav henne en akupunkturkur för att sluta röka. Funkade inte. Sen fick hon en resa till Egypten och ett råd att försöka byta jobb mitt i den smeten hon satt i! Hon hade ju ett fast jobb inom kommunen som vårdbiträde, och kronans kaka är ju liten men säker. varför äventyra sin inkomst!
OCh hon hade skulder på ca en halv mille!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ok programmet är gammalt, visst…. OCh slutet på programmet förvånade mig. Ingen buffert finns för djuren ifall de blir sjuka eller att hon ska behöva tandvård…..

Visst får man ha ett kritiskt öga när man ser det programmet… De har bra förslag, men ser kanske inte över precis alla aspekter som du skrive.r
Nä och hur 17 ska det vara nödvändigt för en person som henne, att bo som hon gör? Ok, jag förstår att hon inte har referenser, men det hade väl varit en bättre lösning att hitta en billigare bostad åt henne än att skära bort en så fnuttig utgift som bredband? OCh sen kan jag faktiskt ifrågasätta 2 schäferhundar när man är heltidsjobbande. Hon hade även en kissekatt. OCh rökte ett paket om dagen.
Det fanns nog viktigare saker att prioritera än en resa till Egypten
#4: Varför hon inte bytte boende framgick av programmet. De var tydligen omöjligt i hennes situation. De sa det någonstans i början av programmet, men de sa inte varför. Kan tänka mig att hennes skulder och betalningsanmärkningar gör det omöjligt för henne att få en bostad, så enda alternative verkade vara att behålla den hon hade. Då slapp hon i alla fall att bo under en parkbänk…
Det var i alla fall vad jag fick för mig. Någon som har en annan teori?
jo, jag förstod det också. MEn det hade de ju kunnat hjälpa henne med om inte annat, så kanske tala med hyresvärden om att hon kunde hyra ut några rum? JAg menar, goda referenser, det kunde hon ju få av den hyresvärden, för hon skötte sig ju!
Nä, tyckte att de visserligen tog tag i det hela så pass, att hon fick en skuldsanering, men vad händer, om katten eller hundarna blir sjuka? Vad händer, med hennes tänder? och att hon kunde dra ner mycket mer på sin mat, den saken är säker. OCh ställa som krav att hon åtminstone hade skurit ner sin cigkonsumtion till hälften. För 1500 kr, det är ett paket om dagen.
Hon ville kanske inte heller? Hon bodde på Värmdö och ville hon bo kvar i Stockholm så är det ju att hålla i hårt i det man har som gäller.
Ja men då ska man inte gnälla. Jisses, bo i ett jättehus för 7000 kr kallhyra! Nog 17 kunde hon få ner sin bostadskostnad åtminstone till 5000 kr varmhyra. och dra ner på sin rökning till hälften. Nu gick det onödiga pengar till akupunktur som inte funkade och "jag tar tag i det sen"…Ine en tanke på, att djuren kunde bli dåliga. Då hade de sparade 750 kronorna i månaden på bara cigg varit jämrans bra att ha.

såg inte programmet med 7000 i kallhyra är hiskeliga summor,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja kolla länken jag har här, så ser du. Jättehus för en person med en liten unge….Vad jag förstod, så har hon även underhållsbidrag till ungar hon inte har boende hos sig.

Skumt, men det är ju tv med men jag hade prioriterat annorlunda helt klart.
Skulle inte hjälpt henne med nått om hon inte slutade att röka till att börja med.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag tror med att det finns en gnutta underhållningsvärde i deras förslag. Att visa den riktigt karga sanningen om hur man kommer på rätt köl hade nog inte sålt lika bra!
Grejen är väl den, att dessa gubbar som kommer och hjälper den skuldsatte, de kan ju deala fram en massa bra grejor med banken så de kan få ta lån och lösa andra lån osv.
Om jag fattat rätt så hade den skuldsatte blivit utskrattad om de kommit in på banken på egen hand för att försöka lösa sin situation.
Läste ju i ABtror jag det var, om ett yngre par som var med i detta program och fick hela sitt liv förstört, enligt de själva.
#13 ja,har man problem med ekonomin,inte f*n hade man gått till tv iallfall…
Nä, jag sneade ur på att de inte kunde hjälpa henne till ett annat boende. Vissrligen två schäfrar, men man behöver väl inte ett bautahus för det?OChs om sagt, jag har själv slutat röaka och sett detta program där de förwsökt få folk att lägga av med akupunktur, och det misslyckas, Det gynar ju bara akupunktören, han får sig ju en hacka. OCh ingen ska föröka tuta i mig, att man måste ha ett boende som kostar 7000 kr i månaden om man är ensamstående mamma med ett hemmavarande barn.
#15 Jag har för mig att hon senare lyckades hitta nytt boende och att hon dessutom lyckades få ned sin skuld rejält.. men jag kommer inte ihåg vart jag läste det.
ja ibland bävar man hur folk tänker…
Det lät ju sunt fotokrafs!