Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 2085 ggr
Mitralis
0

Sorg över pengabrist

Måste bara skriva av mej lite.

Det är inte ofta jag känner mej sorgsen över min/vår ekonomiska situation, men nu känner jag tårarna bränna.

Vi bor i en väldigt trevlig förening där vi trivs utmärkt. Problemet är att lägenheten vi bor i är en tvåa och alltså alldeles för liten för en eventuell tillökning någon gång i framtiden.

Nu ser jag att dom har en trea till salu för 220 000 kr i huset brevid. Det skulle vara helt underbart om vi hade kunnat köpa denna trea och på så sätt kunna bo kvar i området en längre tid.

Nu känner jag alltså en stor sorg över att denna trea inte kommer att bli vår. Det finns inte så många treor i dessa hus, så att tro att det kommer att bli någon ledig när vi någon gång kommer att ha råd med en är inte att hoppas på.

Det stör mej att det egentligen är väldigt lite pengar för en trea i det här området, men att vi ändå inte har råd.

[Norum]
0

Har ni inga möjligheter alls? Förstår att det svider.. Bra bostäder växer inte på träd precis..

Mitralis
0

Eftersom jag får a-kassa blandat med några timmars arbete och min karl studerar och får 1500kr från CSN ( försöker undvika studielån)  så ser det inte så ljust ut. Inte direkt bankens älsklingar om man säger så.

[Norum]
0

Va?? Trodde banken älskade alla studenter.. Tänk på vilka löner dom kommer med sen när dom har fått drömjobbet och vill placera 50% i nån fond eller nåt. Tungan ute

Förstår er sits… Inte lätt då inte.

Gardens
0

fast ni kan inte skaffa störe boende nu för EVENTUELL tillökning.

ni bor i en tvåa det räcker gott tills barnet är cirka 3år gammalt.

Stephanie
0

#4 Det är ju inte så smart att skaffa barn, innan man bor lämpligt… Då måste de ju flytta om tre år, och tänk om de har ännu mindre pengar då? Inte den bästa planeringen direkt…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mitralis
0

#4 Tyvärr så är sovrummet så litet att vi inte enns får plats med en barnsängRynkar på näsan

[Norum]
0

Det är väl smart att palnera sin framtid? Vet man att man vill starta en familj måste man ju veta tt det finns plats. Man kan inte bestämma sig från en dag till en annan om en sån sak.

Maria
0

Vi bodde i en tvåa i 6 år och flyttade när sonen var 14 år. Då hade vi hund, katt och diverse andra smådjur. Trångt och otrivsamt men det berodde på ekonomin.

Vi sov i bäddsoffa i vardagsrummet min man och jag.

Jag förstår så väl att du önskar att flytta.

/Maria

JMax
0

Va tråkigt att det är så när ni hittat nått ni verkligen vill ha

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

siberlina
0

men   tänk  så   här . att  det är  ganska   mysigt  med  en   2 a  och  billigare   än en  3 a..jag var  och  tittade på   en  2  rummare  en gång    och där  bodde   en familj   med  2 barn,   och papppan hade    varit  så   fiffig  att han  hade   satt upp  väggar  så  barnen  hade fått   ett  varsitt  sovrum  , små men  supermysigt  och fint,,…det blev verkligen  fint     och    lägenheten var ganska   fint  renoverad  med   trägolv   mm,  inget  överdrivet  lyx