Röka för 150 kr i månaden?
Visst låter det otroligt, men det är sant :)
Finns en butik på nätet som jag blev tipsad om som jag ska testa att köpa ifrån. Kruxet är bara att du får mala den och torka tobaken själv ;)

Det gör min kompis. Jag tycker tobaken blir för torr och att det smakar piss, men hon gillar det och har sänkt sina tobakskostnader massor.
"Chaos is a friend of mine."

Imasy, kan du lägga in en länk till den sidan?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Fick smaka en sådan cigg av grannen, och jag tyckte inte det var nån större skillnad på en sådan cigg än vad det är med "vanlig" rulltobak.
Sorry, men varför inte sluta?
Jag vet det är svårt men det går. Jag slutade efter att ha rökt i över 30 år. Nu har jag varit rökfri snart 2 år.
Här kan man köpa "färdig" tobak. 100 g för 95 kronor. Helt okay.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Eller så går man ner till 3 paket i månaden, det blir oxå runt 150 kronor och låter betydligt mer hälsosamt om man nu envisas med att röka trots bristande ekonomi.
Var det någon mer än jag som reagerade på att det stod "FÖR LÄSK- O KOL" i annonsen precis bredvid texten "Tobak dödar! Tobak försämrar din hälsa!!!" 
_No way! Yes way!
Jag tyror nog att alla som röker vet att det är farligt och behöver nog inga moralpredikningar ;)
Visst är det väl billigare att sluta helt, men alla kanske inte vill eller kan. Vi är ju trots allt vuxna människor och jag vill iallafall få bestämma över mina egna val :)
Att jag tipsade om detta var för de som kan tänka sig vara intresserade. Även om man kanske anser sig ha råd att röka kanske man tycker det är en stor kostnad man ända vill få ner?
Jag menar, jag skulle aldrig köpa Aftonbladet på Willys för 50 kr om jag kan köpa den för 10 kr på Lidl, men att jag kanske tycker det är en bra tidning som jag ändå vill köpa varje dag.

Ja, om man röker och tror att det är hälsosamt så bor man nog på någon annan planet! Men man måste ju predika lite ;)
När jag rökte, så köpte jag av dessa. Som sagt, billigt, problemet är, att det är svårt att få tag i bra kvarnar. De håller inte, helt enkelt. OCh att mala i food processor går inte och de kvaranr som är, är inte bra.För tobaken ska malas fuktig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag gjorde det förr, men jag slutade efter jag blev så trött på att göra det själv, eller jag började faktiskt snusa istället.
Hehe, det var ju också ett sätt att lösa problemet ;)
Men nu har jag slutat helt faktiskt. =)
Har en jobbarkompis som köper och mal själv, fick testa en cigg av honom och de var inte dumma! Funderar på att göra själv jag med :)
#11. Hur maler du dem?
ja för de enda kvarnar som finns så är det cuthofs kvarnar. De är bra, men veven brukar gå sönder.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....