Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 6056 ggr
[Norum]
0

Reapriser på Jysk

Jag var på Jysk i torsdags för jag tänkte jag skulle se om jag hittade några billiga sommartäcken. Det fanns några röda fina för 65 kr! Så jag köpte 4 stycken, vi hade besök från Sundsvall i helgen och det fattades täcken.

Samma täcke fanns fast i blått, det var en aningens tjockare, för 165 kr. Jag ville själv ha ett sånt men jag tänkte att det räckte med dom 4 för denna gång.

I dag ångrade jag mig, så jag for tillbaka.. Alltså till samma Jyskaffär som i torsdags. Men vad ser jag?! De blå var sänkta från 165 till 85. (vilket ju var kanon!) men de röda var höjda från 65 till 98! Förvånad

Jag ifrågasatte ju förstås det hela och fick till svar att priserna varierar hela tiden så det var inget att bry sig om! Förvånad Så kan man också sköta en butik..

mona43
0

Vilken tur du hade som fick ditt täcke billigare Glad Har också sett att på Rusta och och även andra butiker så kan samma vara kosta olika, fastän de ligger på samma plats, något mysko, det gäller nog att kolla ordentligt på prislapparna.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Norum]
0

Jag tycker det är ett attans sätt… Sänk priserna på båda täckena då så slipper man känna sig "lurad"… Tänk om jag hade fått lön i dag och hade sett priserna i torsdags men inte hade pengar då.. Gud, vad sur jag skulle ha blivit!

mona43
0

Ja det är verkligen oärligt av dem att göra så här. Obestämd

"Ingen är felfri"

Solveig
0

typiskt Jysk, men om man lusläser deras hemsida ser man att man kan få tillbaka pengar inom nån vecka om man köpt till det dyrare priset

[Norum]
0

*4 jo, i och för sig men ändå.. Det är ju inte kundvänligt, anser jag..

Clary
0

Ganska så typiskt för Jysk. De annonserade ett hörndatabord för 600 kr. När min man kom dit säger man att, nej det gäller bara nederdelen. Han trodde på dem och åkte hem. Jag blev vansinnig och letade fram annonsbladet och där stod det komplett med över och underdel 600 kr. Det blev en resa till och ett och annat vackert ord. Ena veckan rear man ut stolar, nästa vecka är de tillbaka till ordinarie pris för att vecka därpå reas igen. Mycket märkligt sätt att driva affär på men det funkar tydligen

Medarbetare på Feng Shui och Indien

elyse
0

Ja, vissa butiker verkar tydligen gå igång på att lura kunder. En bekant till mig fick ett jobb på Hemtex i x-stad. Första dagen hon arbetade hade butiken ett Ta-2-betala-för-1-erbjudande. En kund kom då till kassan med bara en pryl av detta slag och min bekant (det är säkrast att jag skriver så) berättade för kunden att hon kunde få en likadan pryl gratis. Kunde blev såklart glad, men när denne lämnat butiken fick min bekant en utskällning av chefen för att hon påmint kunden om detta erbjudande. Hon stannade inte på det stället.

[Norum]
0

*7 Fy, vilken mentalitet det finns! Men Hemtex är ju (ö)kända för sina metoder..

mona43
0

Verkligen dålig stil, men sådana affärer med sådana tjuvknep, måste väll med tiden få dåligt rykte? vilket inte kan gynna dem i längden.

"Ingen är felfri"

[Norum]
0

Jysk har ju inte världens bästa rykte sen förr men sånt här spär ju bara på.. Det kan ju inte vara bara jag som reagerar, fler måste ju märka det.

mona43
0

Jag har dålig erfarenhet av Rusta, de annonserar och när man kommer dit samma dag man fått annonsbladet så säger de att de inte fått hem annonsvarorna, man kan ju tycka att sådant skall finnas på plats från den dagen de har annonsen.

"Ingen är felfri"

[Norum]
0

Jag är nästan aldrig på Rusta, så jag vet inte hur de sköter sig faktiskt. Men de tar väl till alla knep de kan..

mona43
0

Jo de försöker nog med sina knep de flesta affärerna.

"Ingen är felfri"

Alexej
0

Blir också alltid irreterad av såna metoder. Nu såg jag en Jyskreklam: Vi har smygbörjad på rean???

Kollar man deras reklam då är det alltid samma grejer som regelbunden får extrapriser. Inte speciell seriöst.

Själv är jag förbannat på Netto. De hade jordgubbar för 10 kronor i reklamen. Åkte dit, inga jordgubbar. Hade inte kommit. 2 dagar senare samma sak, de var inte ens utsålda. De hade inte ens gjort plats och prislapp för det. Vill de ha kunder får de anstränga sig lite mer…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

ja jysk har märklig prissättning , har märkt det oxå, min soffa jag har , en bäddsoffa grå, kostar mellan 1800 o 3000 beroende på vilken vecka man köper den, helsjukt,

#0 De där rödblommiga sommartäckena kollade jag på förra veckan, verkade sköna, men jag var snål, elr konomisk hur man nu vill se det så jag köpte inga,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

JMax
0

Tur du hade som shoppade på rätt dag! Men jag tycker det är fult av dem att göra så. Även att man får mellanskillnaden tillbaka om de sänkt priset (aldrig hört talas om), hur många åker in igen för att få tillbaka de pengarna?? Jag har nog runt fyra mil till stan å så hem igen, det kostar mer än det smakar…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Norum]
0

*16 Det är väl det dom räknar med? Att ingen åker tillbaka för några kronor.. Men hade jag inte handlat i torsdags så hade jag ju blivit lite, lite…. arg kanske? Oskyldig

JMax
0

#17 Mmm, precis, snikna typer…Skrikandes

Lite arg bara…Förvånad

Cool

[Norum]
0

*18 Man ska ju inte svära på en offentlig sajt… Om jag kan stava till allt som jag skulle ha sagt dom kan jag skicka dig ett pm med dom orden.. haha

JMax
0

#19Skrattande

shintaida
0

Nu är det rea på Jysk igen!

Och jag fick se att paviljongen och trädgårdsgruppen vi köpte där för tre veckor sen har sänkts i pris!

Vaddå irriterande!!!! Skrikandes

[Norum]
0

Det är så typiskt… blääää

Solveig
0

Och tre veckor också, då gäller inte den där prisgarantinRynkar på näsan

shintaida
0

#23 Solveig!

Hur länge varar en sån och vad går den ut på??

*måste få veta!* Tyst

[Norum]
0

*24 Det är att om en vara sänks prismässigt inom 2 veckor sen man har köpt den, har man rätt att få tillbaka mellanskillnaden.

shintaida
0

Är det bara att säga till?

För vi upptäckte att möbelgruppen bara är köpt för en vecka sen.

Eller vad ska man "åberopa"?

[Norum]
0

Tror det räcker om man visar upp kvittot faktiskt.

Solveig
0

Ja det räcker med kvittot. Vi gick tillbaka efter prick två veckor och då var det lite surt, men vi fick tillbaka mellanskillnaden. Om man köper andra saker är det ännu lättare tror jag.

[Norum]
1

Visst är det lagstadgat att det är detta som gäller? Alltså oavsett vart man handlar?

shintaida
0

Ok, då vet jag vad jag ska göra i morgon! Skrattande

shintaida
0

Världens affär gjorde jag idag, minsann!

Jag åkte tillbaka till Jysk och sa att som det var angående två veckor. Men jag drog liiite på det och sa två TILL tre veckor, angående prissänkning.

Han såg att paviljongkvittot var tre dagar "över tiden", men jag fick tillbaka på den ÄNDÅ!

Allt som allt, fick jag ett tillgodokvitto på hela 748 kronor!!!

Så jag köpte två paviljongsidor á 129 styck och ett stort lakan till vår säng och lite krims krams.

ÄNDÅ blev det 386 kronor ÖVER på tillgodokvittot!

Aaaa, vad jag mår bra nu!

Tack för tipset, Solveig!! *kram*

[Norum]
0

Vist känns det skönt? :)

shintaida
0

Jaaa, underbart att få rätt! Skrattande

Solveig
0

Jätterolig, bra att få lite mer för pengaranat! Det var faktiskt en granne som jobbat på Jysk som berättade det för oss. Det står med väldigt liten stil nånstans på hemsidan också, men jag hade aldrig sett det.

Paddiz
0

Igår köpte vi ett trädgårdsbord med fyra stolar på Jysk i Ängelholm - 1500 kronor. Hemkomna packar vi upp det och ser att det är skrapat på ena långsidan + ena kortsidan är sprucken från kant till kant.

Ringer in idag och får beskedet att de inte har fler bord men att vi kan hämta ett nytt i Helsingborg. När jag frågar om körersättning får jag beskedet att jag får ju ett nytt bord och att det inte är deras fel att det är trasigt.

Jag påpekar att det inte är vårt fel (förutom att vi handlade hos dom) och att jag måste ha rätt att kräva ersättning då det blir en extratur för vår del. Han säger att jag kan få ett presentkort och då frågar jag om han vet någon bensinmack som tar emot Jysk-presentkort. Killen säger att det inte går att tanka för deras presentkort men att vi kan handla för det hos dom.

Till sist får jag förhandlat fram att vi får tillbaka halva summan på bordet + ett nytt bord. Pengarna får vi hämta i Ängelholm efter att vi varit i Helsingborg då varje butik har sin egen kassa. Jag säger att vi inte kan hämta pengarna förrän i mitten av juli och då menar killen på att det måste väl vara upp till mitt intresse att hämta pengarna idag.

Jag blev flyförbannad och ringde till huvudkontoret. Distriktschefen fixade det och nu kan vi hämta ett nytt bord + pengarna i Helsingborg.

Till sist påpekade jag för chefen att om butikerna inte är mer rädda om kunderna så kan de till sist sätta sig på AF hela bunten för då slutar folk att handla hos dom. Chefen höll med mig och skulle ta sig ett snack med butikerna.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Paddiz
0

Precis hemkommen från Jysk i Helsingborg. Betalade 1500:- för ett bord och fyra stolar. Fick tillbaka 428.50 på bordet som kompensation för körningen. Jag begärde bara vad det kostar att köra men vi tackar och tar emot.

/Yvette

[Norum]
0

Hur långt är det mellan städerna då?

Paddiz
0

#37 - Vi har cirka 7 mil tur och retur till Helsingborg från Klippan. Så de 100-150 kronor som han erbjöd först hade vi varit nöjda med - men då i kontanter istället för presentkort.

/Yvette

[Norum]
0

Då vet jag.. :) Blev ju lite nyfiken i vanlig ordning.. haha

martdat
0

ja man ska inte låta sig bli överkörd av butikerna, Grattis till er som fick pengar tillbaka!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

menhir
0

Bra info att hålla i minnet om jag handlar på Jysk!

Med IKEA, som ligger ca 4,5 mil hemifrån fattas det ibland lite delar när man fått hem prylarna o packat upp. Inga problem med dem (IKEA måste ha en av Sveriges bästa möjligheter till reklamation!) - bara att ringa o uppge kvittonummer. Visserligen försöker de med "du kan komma o hämta…" men om mna då säger "men det blir ju dyrare för er att betala min reseersättning fram o tillbaka (o ev släphyra) - är det inte bättre ni skickar nya skruv/nybordsskiva?" så har de hittills utan knot skickat det som saknats resp varit trasigt.

[Norum]
0

Ikea har visst lärt sig hur en slipsten ska dras.. haha

[Norum]
0

Puttar upp denna då den handlar om prisgarantin och att det räcker med kvitto för att den ska gälla..

shintaida
0

SKRUTTIS!

JAG HITTADE TRÅDEN!

*fniss*

Prisgaranti, var det ju! SÅ enkelt!

Tack i alla fall!

[Norum]
0

*44 Jag puttade ju upp den till dig.. Tungan ute

shintaida
0

Jaha, då hann Du före mig!

Tack!

Jag sökte nämligen på Jysk och hittade den där också.

Så det blir en vända till affären i morgon! *gnuggar händerna*

[Norum]
0

Lycka till.. :-)

Tala om vad dom säger..

Stephanie
0

Vad är det som har hänt? Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Norum]
0

Hon har köpt en vara dag 1 och dag 2 var den nersatt.. då har man rätt att få tillbaka mellanskillnaden.

Stephanie
0

Jo, så långt har jag gissat mig fram till. Men hon har alltså köpt nåt på Jysk igen som blivit nedsatt? Tungan ute

[Norum]
0

Minns inte på rak arm om det var Jysk men jag tror inte det… men annars var det rätt. Flört

shintaida
0

Det är en dammsugare på Ica Maxi, det gäller.

Vi betalade 599:- och den blev nedsatt till 499:- dagen efter.

[Norum]
0

var det… Minnet är bra men kort ibland.. Skäms

Stephanie
0

Där ser man Glad Du får berätta sen hur det gick den här gången!

shintaida
0

Ja, jag lovar att rapportera. Skrattande

Friida
0

Prisgaranti! Gäller det överallt? jag menar det är ju toppen isåfall! Någon som har en länk till lagtexten?   Kan ju behövas kan jag  tro…

Annars vad gäller jysk så tycker jag det är ganska bra med alla deras reor, om man ser nåt man vill ha så är det bara att vänta för det kommer alltid på rea snart! Skrattande

[Norum]
0

Ska se vad jag hittar om prisgarantin… Hav tålamod! Glad

Friida
0

jag väntar så gärna!  :)

SaraC
0

Jysk är ju en helt omöjlig affär, blir inte direkt förvånad. Men grattis till fyndet, kanon Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

shintaida
0

Ja, så här gick det:

Vi hade, i söndags, köpt en dammsugare som kostade 599:- på Ica Maxi.

Dagen efter, fick vi ett reklamblad, där SAMMA dammsugare kostade 499:-

Igår åkte vi dit och fick prata, först med en vanlig kassörska. Hon visste inget om någon prisgaranti.

Hon hämtade nästhögsta chefen och jag förklarade och stod på mig om två veckors prisgaranti.

Denne kallade då på HÖGSTA chefen. Och jag förklarade återigen om prisgarantin.

De hade ALDRIG hört talas om den.

Jag stod på mig (truten gick i hundranittio knyck på mig!).

Till sist sa jag till chefen: Jamen, då åker vi hem och hämtar dammsugaren och säger att vi inte är nöjda. Sen får vi pengarna tillbaka och går in och köper en dammsugare för 499:- istället. Går det bra?

Ja.

MEN, han sa att han skulle ordna det hela, så vi fick ett presentkort på 100:- (mellanskillnaden), som vi kunde handla för på Ica Maxi.

Och det gjorde vi!

För vi BRUKAR handla där i alla fall.

Så, summa summarum: JAG FICK RÄTT! Efter mycket snack.

Min man sa att jag babblade så mycket, att man inte hade en chans att säga nej till mig, eller få en syl i vädret. Utan bara att ge upp!

Ja, en storpratare har jag alltid varit och när jag VET om att jag har RÄTT, blir jag ÄNNU envisare!

Så, så gick det med vår nya, fina dammsugare. 100 spänn billigare!

Stephanie
0

Vad bra! Skrattande

[Norum]
0

Munläder kan löna sig! haha

Skönt att det ordnade sig till slut.. Man får vara envis för att få nåt gjort här i världen.

Halvdansken
0

Jysk kan faktiskt vara ok också.

En kompis till mig köpe några sängar på rea, och det var någon dags leverans på dem från lagret. När de skulle hämta dem, så fick de beskedet att de var slut (hur man nu kunde sälja dem vet jag inte), men om hon inte ville ha pengarna tillbaka så kunde hon få någar andra som ersättning. De visade sig vara dubbelt så dyra - och bättre, så hon sa jatack och åkte hem med dem istället.

Det jag tycker sämst om med Jysk är deras röriga butiker, jag hittar aldrig nåt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Norum]
0

Jysk börjar faktiskt få lite lagerlokal över sig.. Liknar lite Ö&B när det startade..

Gardens
0

då måste jag berätta om Bauhaus…

köpte ett badrumsskåp där och när det va ihopskruvat så vickade det.åkte ner och gick till kundtjänst som sa att vi skulle gå in med skåpet och få ett nytt..

pratade med personerna där inne och de sa att vi kunde få en ny vara,men vi ville inte ha ny vara,vi ville ha kontanter,för vi ville köpa på annat ställe…

på bauhaus måste man lämna tillbaka obrutna förpackningar, vet ni hur detta fixas?

1. man komer till butiken.

2. man får en lapp i kundtjänst om att man vill ha ny vara.

3. man får en ny vara

4. man går ut genom kassan(visar upp ett papper) och går direkt till kundtjänst och byter in den HELA obrutna förpackningen mot pengar!

ja jösses,denna byråkrati,jag tror jag döööör!