middag idag?
vad ska du äta till middag idag?
här blir det korvsallad.
Här blir det korv i bröd, kyckling och pastasallad eller entrecôte med potatis.. Har inte bestämt mig än.
Med vänliga hälsningar
Chess

Någonting med rimmat fläsk och potatis, får se vad jag får inspiration till att göra av det
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 tycker du ska köra på entrecote med stekt potatis och en god sallad till det.
vi äter LCHF,dvs lte kolhydrater och mycket fett,någon mer som gör det? vi har ätit LCHF sedan mars…
#2 gryta på det kanske?
#4 Äter inte LCHF, tvärtom, äter Alli för att försöka gå ner i vikt och därmed max 60g fett/1800 kcal per dag.
Med vänliga hälsningar
Chess
#6 ja du lär ju INTE lyckas med Alli.
man går ner utav LCHF dvs av att äta rätt sorts fett!
#7 Har redan lyckats gå ner lite.. LCHF har jag provat men mådde urkasst av allt fett och bristen på fibrer. Det som funkar för en behöver inte funka för en annan!
Med vänliga hälsningar
Chess
#8 brist på fibrer? här äter vi sallad och knäckebröd det är det fiber i… vi brukar äta max 30g kolhydrater/dag tilsammans.

#5 Tack för tipset, ska se vad jag hittar att stoppa i den grytan 
_**/Mvh Anne
#10 gör det
KORVSALLADEN 1PERSON:
2ST KORVAR
3CM GURKA
1LITEN MOROT RIVEN
1TOMAT
1/2 RÖD PAPRIKA.
#9 Knäckebröd i all ära men mina kolisar då gick till sallad. Funkade helt enkelt inte för mig.
Med vänliga hälsningar
Chess
#13 vad va det som inte funkade?
tycker LCHF är värsta lyxmaten juh…och sååå gott…man slipper äta tråkiga mostallrikar med köttbular..istället äter man en flintastek,en god fet sås och en god salld…året runt…
de tre orden man ska koma iåg:
KÖTT,FETT,SALLAD.
#14 Det funkade inte för att jag mådde helt enkelt piss. Har redan problem med mage, tarm och galla. Av LCHF fick jag ännu mera sura uppstötningar, uppsvälld, svåra buksmärtor, diarré och allmänt illamående. Sen när övriga familjen inte åt det och skolmaten inte är anpassad för det så var det svårt. Dessutom ökade mina knäsmärtor (kan ha med att göra att jag ibland inte fick i mig värktabletterna utan spydde upp dem igen).
Verkar bli korv och bröd ikväll, har bakat korvbrödet själv så det är riktigt gott surdegsbröd med råg :)
Med vänliga hälsningar
Chess
#15 hur lång tid gav du det då???
#16 Drygt en månad.
Med vänliga hälsningar
Chess
#17 men i börjankan man må konstigt,3:e veckan brukar vara värst,sedan vänder det…

Gardens, både morötter och paprika har mycket kolhydrater, dessutom saknar jag fettet i maten.
Om nu Chestnut inte vill äta LCHF så låt människan slippa. Men jag kan håller med om att en månad är lite kort tid. men det är klart, mår man så dåligt så kan en månad vara väääldigt lång.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#19 nej,morot innehåller 5,6g kolhydrater/100g…och paprika röd innehåller 4,5g/100g..så nej det är nom gränsvärdet.
LCHF fungerar inte för alla, så enkelt är det. Då får man testa nåt annat.. Ingen är den andre lik..
#21 jo jag anser att LCHF fu kar för alla,det är den mat som kroppen är anpassad för att äta.
*22 Du får anse vad du vill, det fungerar faktiskt inte för alla..
#23 funkar det inte ,har man inte gjort rätt eller gett det tillräckligt med tid.det tar tid för kroppen att stäla om sitt bränslesystem,från att ha använt kolhydrater som bränsle till att använda fett som bränsle…
Jag skulle råda dig att gå in på kolhydrater och fråga där… Kom sen tillbaka med svaret. Bara för att det fungerar för dig och många andra är det inte rätt för alla. Visst får du ha en åsikt men så länge det inte är fakta utan en åsikt kommer vi att ha olika åsikter.
#25 jag har s sagt inte hört någon det INTE har fungerat för,men jag ska fråga Annika o hon hört nån…
Fråga henne du, annars har du en här..
Idag blev det potatis, köttbullar, gräddsås, lingonsylt och rårivna morötter. Sköljdes ner med en öl. Kaffe och ett wienerbröd.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#18 För mi var det outhärdligt, blev inte bättre utan bara sämre. Skulle jag då ha fortsatt ännu mer? Mått ännu sämre?
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag åt enl. LCHF 3 år och 2 mån. Gick upp 16 kg. Ville gå ner 13 kg. För mig var det fel metod . Alla var hjälpsamma inne på Kolhydrater i fokus, men hur jag än försökte så fungerade det inte. Fick gå över till annan metod.
Åt bakad potatis med tomater, spenat, linfröolja, balsamvinäger och gräddfil!

Gardens Annika Dalqvist (om det nu är hon du menar) säger inte att LCHF fungerar för alla.
Hon säger att de flesta mår bra av att dra ner på kolhydraterna och att inte vara rädda för mättat fett, speciellt om man är diabetiker. Men visst finns det dem som av olika anledningar inte kan äta tex fett. Det kan vara sjukdomar, allergier, mediciner osv som påverkar.
Jag är själv övertygad LCHFare, men jag vill inte tvinga nån att äta som jag.
Själv är jag övertygad "äta all vanlig mat i lagom portioner och motionera:are"
Alla hittar säkert sin egen metod.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Instämmer med #33.
Här blev det pytt-i-panna till kvällsmat med "kylskåpsrens" och stekt ägg och rödbeter. Vatten till mor i huset och mjölk till barnen.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mums, hemlagad pytt är skitgott. Det heter "biksemad" på danska, om ni inte visste det och en dag blir sugen på det när ni är i Köpenhamn.
Godafton önskar lärare Halvdansk!
Inget svar från Annika än?
# 7 Nu får du väl ge dig! Hur kan du säga så?!
Vad du anser är inte rätt för alla andra människor och av svaret i # 8 så har hon bevisligen redan gått ner med Alli.
Sara
*Smyger in lite försynt och undrar: Vad är Alli? *
Alli är en medicin som gör att fettupptaget i kroppen minskar. Man tar en tablett till maten.
Sara
Ah.. då förstår jag. Tack..

#39 vet du vart man kan köpa det och ungefär kostnad?
_**/Mvh Anne
Du köper det på apoteket och priset för 84 doser är 516:-.
Är man väldigt överviktig kan man få Xenical, som är samma sak fast lite starkare, på recept.
Sara

#42 okej tack 
_**/Mvh Anne

Sara
Vår middag i dag….
Marinerat strimlat älgkött och pressad potatis ingen sås diekt utan rörde ner 2 dl youghurt i stekpannan med köttet. Då jag har IBs, så får jag tyvärr skippa alla goa grönsaker oftast. MEn till detta hade jag hemgjord pressgurka och hemkokt lingonsylt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Min mat idag var: Frukost/lunch = Köpepizza, middag/kvällsmat = pannkakor.
Jag är urusel på att äta bra mat.
Sara
Jag som trodde det här skulle vara en "vad har du ätit"-tråd, kanske för att få tips om billig mat exempelvis, och inte en "detta ska man äta för att gå ner i vikt/må bra"-tråd 
Billig och god mat blev det idag. Ugnsbakad palsternacka, vitkål, potatis och squash med örtsalt och timjan. Och lite (hemkokta) kidneybönor till.
_No way! Yes way!
Stänger tråden… Har nån nåt emot det så ta det i PM med mig.
Åsa/medarbetare