saftpress och mixerstav
kan hjälpa till att både göra dig friskare och förbättra ekonomi.
Såg en saftpress på Lidl för 349 kronor. De brukar ligga runt 1000. Du kan köra ner rubbet i den. Äpplen med skal, morot, nässlor och annat. Så har du en matig och fräsch morgon juice. Blanda i några droppar olja också, linfrö eller olivolja. Nyttigt. Blev bjuden på det under min vecka i Wales där jag bodde hos nyttosamma matfreaks.
´Stavmixer är toppen att göra soppor med. Välj en med ganska stark motor. Kan användas till mycket annat i matlagningen också.
Sparar till sådana själv..

En sån saftpress skulle jag vilja ha! Kanske blir en tur till Lidl nån dag
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Köpte en saftpress på Lidl för många år sedan när de öppnade i sverige tror jag betalade runt 150kr. Jag använde den ganska mycket i början men nu har den stått i många år i förrådet. Den pressade ganska dåligt man fick stoppa i många äpplen för att få någon dl juice men jag har ju gott om äppelträd runt min lägenhet.
Stavmixern använder jag betydligt mer eftersom jag gillar Hummus, pesto, soppor och liknande.
Jag har inte kommit på HUR man ska använda en stavmixer, utan att det skvätter åt alla håll!
Annars är jag ägare till en blå sådan. Snygg är den, men jag KAN INTE ANVÄNDA DEN!! 
Är jag dum, eller??

#3 Man måste nog ha en skål som är anpassad, alltså smal och hög, ofta följer det med en sån när man köper den
Det gjorde det inte när jag köpte min.
Inte konstigt att det skvätter!
Men man ska ju kunna mixa i grytan med. Inte heller DET klarar jag!
Köket ser ju HEMSKT ut, när jag varit i farten med mixern.
Så nu ligger den i en låda och skräpar.
#5 Du har inte ett gammalt plastlock till övers? Isf kan du ju göra ett hål så att mixerstaven går i, men maten hindras från att skvätta över.
_No way! Yes way!
Tack för tipset. Det ska jag kolla.

Netto har från och med idag en juicepress för 249:- - det är en Melissa.
#3 - Då är vi två som inte kan använda en mixerstav utan att stänka ner hela köket. Har en behållare till min men man ska ju kunna använda den direkt i grytan. Jag har visp på min och använder den enbart när jag ska vispa balsam till kattbad.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Netto? Är det en som tar grönsaker och frukt?
Det var ju rackarns billigt!
Vispat balsam till kattbad…hm. Lät intressant. . .

#9 - Nu när jag tittade lite närmre så fungerar den nog inte till grönsaker. Det står att behållaren är för 0,4 dl fruktmassa.
Angående att vispa balsam till kattbad. När vi ska på utställning med våra katter så använder vi balsam och då uppvispad till ett skum. Med vår mixerstav med plastvisp kan vi vispa det så hårt så att det liknar vispad äggvita.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Fick man lära sig nåt nytt!
Ska ändå titta närmare på den där Nettopressen..
Annette