Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 1814 ggr
Allamej
0

Ful prishöjning

Blev så glad när jag såg att min butik fått hem "mitt" kaffe igen, Gevalias India Malabar. Men mindre glad blev jag när jag upptäckte att trots att paketet kostar lika mycket som förr så har dom minskat innehållet till 450 gram istället för 500.

Håll koll, det är mest de mörkrostade som jag såg igår men känner man storföretaget rätt så kommer det nog att drabba även de andra sorterna.

Nu bojkottar jag Gevalia och köper Zoegas istället!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

shintaida
0

Ja, det var en FUL prishöjning!

Undrar hur många det är som reagerar på att det är MINDRE i förpackningarna, men samma pris?

Allamej
0

Ingen aning, såg det ju inte själv förrän jag skulle hälla kaffet i dispensern…

Försökte kontakta dom men det gick inte via deras hemsida…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Norum]
0

Vilken vikt står det på paketet då?

Allamej
0

450 gram… jag ringde till Gevalia och frågade varför och orsaken dom gav var att dom hade börjat köpa in dyrare bönor och istället för att höja priset så drog dom ner storleken på paketet..

Dock kunde dom inte förklara varför det inte stått nånstans..

[Norum]
0

Det var som… då ska jag kolla nästa gång jag är på affären.

Hawknestgrove
0

Fu attan så slugt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JMax
0

Då märker de minsann inte upp! Är det lite mer i påsen så ska det synas rejält med stora blaffiga stjärnor o allt vad det nu är…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Mitralis
0

Tittade på en mellanrost Colombia köpt häromdagen. 450gSkrikandes