sparar ni någonting?
sparar ni nåt ,eller gör ni slut på hela inkomsten?
Här går hela inkomsten åt.
Sara

försöker spara en tusenlapp i månaden men det händer alltid nått så det går åt, katter sjuka elr bilar sönder, elr en gigantidk elräkning
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
jag sparar 3-4.000kr varje månad. vill köpa hus så småningom.

Sparar till barnen, försöker lägga undan till mig med om det går
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Samlar 20 lappar 

Jag har börjat nu. 550 kr till fond varje månad. Sen får jag se vad jag kan lägga undan.
#5 Det där låter som en bra idé
Jag sparar varje månad. Sparar allt från 500-12.000 i månaden (12.000 har hänt EN gång), beroende på hur mycket jag får ut i lön.
Jag har sommarjobb nu och försöker spara allt jag kan, min bil har pajat och är bara provisoriskt lagad så här går alla pengar jag kan spara åt antingen en ny bil eller en lagning på den jag redan har
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har ingen möjlighet att spara något.
_No way! Yes way!
Finns ingen chans att spara än.. Men när skulder och annat är betalt så ska vi börja spara till hus och familj

Jag försöker att spara minst 100 kr i månaden åt min dotter på ett fondkonto och så lägger jag alla småmynt jag kan i hennes spargris.
Sparar, även till pension och aktiefonder.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja, så mycket jag "kan", men jag shoppar gärna och äter på restaurang ibland - jag vill inte leva för snålt när jag inte behöver. Alla mynt sparar jag och sätter in på ett konto jag sparar på.

Jag försöker spara så mycket jag kan, men tänker på minst 1000 kronor i månaden i höst. Ska även försöka skaffa körkort, så jag vet inte om jag kommer kunna spara lika mycket till annat.

Vi bor i hus så ett buffertkonto finns. Blir det pengar "över" så åker de in där men något regelbundet sparande har vi inte.
Buffertpengarna används till resor ffa, huset är nyrenoverat så några större utgifter ska det inte bli där och en ny diskmaskin tex ryms inom månadsbudgeten.
Öromärker varje månad några slantar till utgifter som inte är månatliga:
amorteringar & årsräkningar
kläder
semester
välgörenhet
Inget långsiktigt sparande alltså, utan bara ett års fasta utgifter* utspritt på 12 månader. *Ej fasta månatliga utgifter.
Sen har vi lite till långsiktigt sparande, men det är inte mycket. Och visst vi ser att pengarna på kontot ökar något nästan varje månad, men jag vågar inte kalla det för långsiktigt sparande. För vips så kanske man fått en vattenläcka eller en dator som vägrar starta.
Även jag skall försöka skaffa körkort. Min farbror frågade mig jämt om jag skulle skaffa körkort, så nu när jag han gick bort och jag fick 25 tusen känns det inte mer än rätt att lägga dem på det där förbaskade körkortet.. om det räcker det är en annan femma.
ja jag sparar för oår som jag vet komer. Plus att jag har eett kattkonto, som jag lägger undan 200 kr i månaden på. Bra att ha när de ska vaccineras ocj när försäkringarna ska betalas. Att dela upp försäkringen är dyrt. Bättre att låta pengarna ränta sig på bank2 i stället
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Just nu har jag precis slutat plugga och är arbetslös så det är snarare så att jag lever på mina sparpengar istället. Men jag är jätteglad för att jag sparade undan så pass mycket när jag hade heltidsjobb innan jag började plugga. Det är de pengarna jag levt på under skolåret och nu som arbetslös. Tills jag hittar ett jobb. Då ska jag börja spara igen. Har två sparkonton. Ett "allmänt" som går till allt möjligt och till sämre tider (som nu när jag står helt utan inkomst) och ett "kattkonto" som bl.a. går till veterinärräkningar och försäkringar. Jag delar inte heller upp mina försäkringsbetalningar utan betalar en klumpsumma per år…

Jag och min man sparar i pensionsförsäkring så att vi kan sluta jobba när vi är 60. Dessutom amorterar vi på huset så att vi är skuldfria ungefär samtidigt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Vi sparar inte pengar i den bemärkelsen utan amorterar av våra lån så gott det går…
/Maria