Hur försvarar du din shopping?

Jag blir KANSKE smalare till hösten! 
För det är mest kläder jag drar hem.
Och så brukar jag handla på Myrorna, så då blir det inte så dyrt.

Att det är biligt, men har komit på en sak att det lönar sig oftas att inte bunkra för det man har köpt går ju ut o blir gamalt
Att jag för tillfället har råd. Sedan tror jag att jag har något av ett shoppingberoende, får sådan kick av att köpa något nytt, speciellt i kläd-skor-accessoar-väg.
Jag handlar inte så överdrivet att jag behöver hitta på ursäkter ;)

Jag brukar mest bara köpa saker till djuren så min ursäkt brukar vara "Men ser du inte hur glada de blev av den nya prylen?" eller "Men Velvet (hunden) behöver faktiskt detta för att…"
Annars brukar det mesta gå att bortförklara med ett "Älskar dig, puss puss" 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Samma som #5, handlar sällan. Det är han som tjatar att jag borde skaffa nått nytt.
Bor själv nu och behöver som tur inte förklarar.
Men hade en kille som trodde att en ny matta går att köpa för 50 kronor….Då blev det många "reapriser". 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det är ganska sällan jag köper något onödigt faktiskt (mer än tobak till mina cigaretter som jag har miljoner ursäkter för att röka
).
Annars handlar jag mycket på second hand och då känns det inte som jag behöver försvara mina köp.
/Maria

Köper heller nästan aldrig något jag inte behöver. kan faktiskt inte komma ihåg när jag gjorde det senast.
Sen kan man ju argumentera om växter till trädgården är nåt man verkligen behöver, eller bara nåt som är fint.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#10 Där sa du någonting…
Växter och frön förstås…
/Maria

bumbelboo, att jobba i trädgården är bra mot stress, så helt klart kan vi se det som hälsovård och terapi!
Se där, en fin bortförklaring!
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#12 Jepp, håller med dig, bra förklaring…
/Maria
Ja, själavård kan väl aldrig kosta för mycket? Dessutom så belastar man ju inte Landstinget heller med hemma-terapi 
Känner inte att jag måste försvara mitt köpande.. Jag har ju egna pengar och gör vad jag vill med dom. Sambon kan väl rynka på näsan när jag kommer hem med mer porslin eller kaffekoppar eller nåt men.. Nä, jag behöver inte smyga med nåt.