Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 21-banker-kreditinstitioner-och-försäkringar
Läst 4249 ggr
Loveferrets
0

Behöver hjälp åt en väns vägnar

Hej, Jag har en vännina som skulle behöva lite tips, Det är nämligen så att hon har 3 olika krediter som hon betalar av på varenda månad, sammanlagt gäller det ca 30 000, hon ringde banken och hörde om man kunde samla allt till ett lån, detta gick dom inte med på för enligt deras kalkyl dom gjorde så blev det negativt för hon hade för låg inkomst. Är det någon här som har tips på hur hon kan gå tillväga ? Har ni frågor så ställ dom gärna. Hon har en fast inkomst på 10.700 kr i mån efter skatt.

Jag tycker det är dåligt att dom nekade henne för som det är idag får hon ju leva ännu hårdare.

Vet inte om detta ligger i rätt grupp så chansade här.

Fagerljung
0
Loveferrets
0

Tack, men detta har hon ansökt men fick Nej där oxå.

[Norum]
0

Det finns ju nåt ställe som hjälper en att leta efter det billigaste lånet.. Minns inte vad det heter, hörde talas om det för länge sen.. Foten, foot eller nåt. Dit kan man ringa och säga att. jag vill ha ett lån på 30000 och betala tillbaka på tex 5 år.. sen hjälper dom en att ordna det, tror dom kollar med alla möjliga och omöjliga banker och kreditinstetut..

Om jag bara minns vad det heter! Nope, totalstopp… Nån annan kanske vet?

Loveferrets
0

#3, Tack men var det inte "Lendo" som länken angavs ovan som du menar då ? Hon har själv kollat runt som en tok på nätet och de hon funnit har hon inte fåt beviljat,

kände att detta var hennes sista hopp för det är ju hemskt om hon ska behöva leva så här.

Hur fungerar det här med skuldsanering eller har hon för lite skulder för det ? Iofs har hon inget av värde för hon har sålt allt i princip. hon gjorde t.o.m av med sin katt.

[Norum]
0

Nej, inte Lendo.. dom har jag aldrig hört talas om. Det var nåt annat.. ska kolla runt lte och se vad jag hittar.

Skuldsaneringen kommer aldrig att godgännas med så lite skulder. Då ska man ha skulder så att man inte kan betala inom "överskådlig" tid, alltså i princip aldrig. Och 30000 är inte mycket pengar..

Loveferrets
0

#5, Okej, tackar för hjälpen.

Misstänkte nästan att det var så ang skuldsaneringen, då kan jag hälsa henne det.

[Norum]
0

Ha! Freedom heter det men det var en fot som logga.. haha Jag hade lite rätt, fast jag hade fel..

Loveferrets
0

#7, haha se där det lyckades du bra med, ska be henne gå in där och kolla men fungerar det inte som "Lendo" ändå tro ?

[Norum]
0

Vet inte vad Lendo är för nåt.. Men även om de är liknande företag så kanske de inte har samma banker och kreditbolag? Kan ju vara värt att kolla..

Loveferrets
0

Kom att tänka på det förresten, är det inte enklare om hon ringer än om hon söker via deras hemsidor eller hon får lika lätt ett Nej där ändå ?

Loveferrets
0

#9, Sant. Tack ska du ha.

[Norum]
0

Visst kan hon ringa, det ska gå lika bra vad jag förstår.

Loveferrets
0

"12, ska be henne ringa dem omgående så får vi se vad dom säger.

Du ska ha all tack Skruttis, önskar så att någon kunde hjälpa henne. Du är guld värd som kunde svara på så kort varsel.

[Norum]
0

Var ju bara tur att jag fanns här just nu.. Glad
Hoppas att det löser sig för henne.. Skulle vara kul att höra sen hur det gick.

Loveferrets
0

#14, lovar att uppdatera

[Norum]
0

*15 Vad bra, jag blir ju lite nyfiken.. haha

Imasy
0

Forex har väl rätt "bra" ränta om man ska se till just denna typen av lån?

Så länge man har fast inkomst och utan bet anmärkningar tror jag det går ganska bra att få lån där.

Min syrra tog ett lån där för ett tag sedan, och då hade hon jobb men hon var inte fast anställd vid det tillfället tror jag, men det gick bra iallafall.

Hon fyllde i en ansökan och gick och hämtade ut pengarna typ.

Hawknestgrove
0

ja och man ska ju intee ge sig vid sin vanliga bank. Var otrogen och lyssna med flera banker. Får man grönt ljus hos en annan bank, så är det ju bara att be de andra dra dit pepparn växer.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Loveferrets
0

#16, hon hade ringt dom på Freedom och han som svarade tog bara en del av hennes uppgifter sen skulle någon handläggare ringa upp henne på Tisdag, så vi får se vad som sker.

#17, Forex har jag inte hört talas om, ska man kolla där om det inte funkar på denna tycker ni eller är det lönlöst då ?

#18, ska hälsa henne det he he. Hon trodde ju att hon skulle få det beviljat eftersom hon har varit deras kund sen flera år. Hon tykte det var ett svek från deras sida för hon har alltid varit trogen dem.

Uppdaterar så fort jag hör mer, tack för att ni ställer upp och hjälper till.

Imasy
0

När syrran tog sitt lån, så hade hon kollat runt på dessa "dyrare" banker, och den som hade bäst ränta vid det tillfället var Forex.

Hon skulle ha till en deposition på sin lägnhet hon skulle hyra och det var ganska mycket pengar, och eftersom hon behövde bostad helst igår vart det lite panik.

Hon hade hört med sin vanliga bank, men hon vart nekad då hon inte hade fast anställning, så då var hon otrogen med Forex ;)

martdat
0

Jag tog forexlån o det gick snabbt o enkelt, de tar en kreditupplysning bara, räntan varierar lite , jusst nu ca 5 %

att banken nekar henne lån trotts inkomst kan ju ha med hennes utgiffter att göra,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Loveferrets
0

#23, när du säger dyrare banker, vilka menar du då ?

#21, Dom hade sagt att hon hade för låg inkomst för att bli beviljad et lån.

Loveferrets
0

Men skulle Forex vara billigare än Freedom t.e.x. ? Kanske läga att kolla upp det där, bla. stod det på Freedom så här "Räntan är individuell och bestäms av dina förutsättningar efter kreditprövning", är det inte lika på Forex ?

Imasy
0

Med dyrare bank menar jag banker som Lendo, Forex, Freedom, Bluestep och vad allt de heter, som har en högre ränta.

Vanlig bank är Nordea, Swedbank mfl ;)

Tror det helt klart kan vara värt att kolla upp räntan,för det ska ju betalas tillbaka också.

Kom på en som heter GE capital bank också, vet att de har krediter på on off och liknande ställen iallafall. Ikano banken tror jag också har kredit.

Loveferrets
0

#24, okej men den exakta räntan får man väl inte veta förrän lånet blivit godkänt eller ? När jag nu var inne på Lendo t.e.x så stod det att räntan var från 3.43 %, Och på Freedom stod det att räntan var individuell och bestämdes av ens förutsättningar efter kreditupplysning.

Så hur kollar man upp det då ?

martdat
0

tror forex är induviduell oxå,,,,

Loveferrets
0

#26, okej.

martdat
0

hon har ingen anhörig som är villig att gå i borgen för ett lån?lån på vanlig bank är trotts allt förmånligast ,

Loveferrets
0

#28, Det har hon tyvärr inte annars hade det klart varit bättre. Inlägget jag skrev #25#, någon som har svar på det ?

martdat
0

#29 Bässta är ju att ringa till dem och fråga, de kan säkert räkna på det innan man bestämmer sig för lån,

Loveferrets
0

#30, nej det kunde dom inte förrän ansökan var gjort för det berodde på flera orsaker.

Hawknestgrove
0

Ja och Danske bank och Bank 2 och citibank är väl också såna där banker som har högutlåningsränta. Bank 2 har ju hög inlåningsränta , så nånstans ska ju alla tjäna sina pengar….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Loveferrets
0

Svårt att räknaut vad räntan blir när man inte kan få besked direkt.

Bank 2 har jag aldrig hört talas om men tydligen finns det många att välja. hon ringde i alla fall Freedom och en handläggare skulle ringa på tisdag så får se vad dom säger då.

Loveferrets
0

Freedom, ringde henne idag och det var en bank som kunde bevilja ett lån så nu hoppas vi på att det ska ordna sig till de bästa så smånigom för henne.

Tack alla som varit delaktiga.

Mymlan
0

För att få skuldsanering måste man ha en skuld på 100 tusen MEN nästa år kommer en ny lag som gör det enklare för folk att få skuldsanering.

Man får bara skuldsanering EN enda gång..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Loveferrets
0

#35, hade kollat upp det till henne och det var väntat.