OT - Vad köpa i 60-årspresent?
Det gäller min far som har fyllt 60. Han har allt han kan tänkas behöva och lite till. Vi är tre barn som funderar febrilt på en present.
Tips tas tacksamt emot!
Svårt när de har allt (som de säger) Har han någon hobby…..tycker om att läsa…fota?
Kanske någon upplevelsepresent…liten resa eller kryssning….bjuda ut han på en middag.

Mina föräldrar har sin husbil som är full med prylar - och är iväg och reser med den nu
Det räknas väl som deras hobby, tror jag.
Ska kika efter upplevelser - kanske något dyker upp! Tack för tipset!
En riktigt god middag med alla barnen på valfri restaurang.
Sara
Fallskärmshoppning (Tandem) tycker jag är en bra present..Själv fick jag en sån när jag fyllde 50 med en videoinspelning på den.. Jätte kul att se hur man såg ut när man hoppade.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
En bra kamera dom kan ha på sina resor? Eller en vildmarksvecka?
ja inte lätt. Usch om 1,5 år är jag där…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, och jag om 10 mån. Nu kanske man kan få tips om vad man ska önska sig. 
Men svårt att veta vad som passar till present när man inte vet mer om personen.
En riktig överraskningsfest är ju en bra början.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Någon personlig upplevelse röstar jag för
Vad är ju svårt att säga såhär på rak arm.
Själv funderar jag på att skramla ihop till en KBT-behandling mot ormfobi åt min far när han fyller 60 i slutet av året. Lite själviskt kanske med tanke på att jag tänkt skaffa orm, men det kan ju vara skönt för honom att inte få panik så fort katterna drar hem döda kopparödlor 
_No way! Yes way!

Är nog också inne på nån upplevelse eller så. Massage? Det är skönt. Middagen tyckte jag lät bra.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Takvandring i Sthlm eller en helg på Ishotellet……luftballong……….
Ensam - men stark!

Tack för era tips! Många bra idéer här.
Jag fyller "bara" 50 om en månad.
Av min äldste son har jag önskat mej att han ska lära mej köra fiddy.
Det är som en liten cross, går satans fort.
Men den har växlar.
Skulle jag klara av å köra ska jag köpa en å åka på!
Man får ha lite upptåg när man är 50 å nybliven mormor!
Ge bort en upplevelse, det kan man inte få för många av!

Min mamma fick hallonbuskar och hallonlikör (hon älskar älskar hallon), middag på restaurang 1900, en manikyr, en fågeholk, och en soldriven groda till trädgården. :)
Nu vet inte jag vad ni har för födelsedagstraditioner men en kväll/helg med familjen samlad med god mat och att bara umgås…
/Maria

Vad det hela slutade i är att vi har köpt en riktigt bra, helt ny, Sverigekarta till pappa. Han älskar ju sin husbil så det fick bli ett komplement till det!