Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett03-onödiga-utgifter
Läst 2371 ggr
Alexej
0

Måste bara berätta..

Svarade just i tråden om i vilken bank man är kund i. Då kom jag på en gammal historie som jag upplevde på Föreningsbanken (nu Svebanken) för många år sedan.

Det var direkt förre jul och jag och min ex-särbo var ute och handlade julklappar. Det var innan vi hade Visakort. Vi gjorde av oss med alldeles för mycket pengar men kom på att bostadsbidraget borde har kommit.

In på banken, vi skrev var sin uttagningslapp. Min ex först, han fick sina pengar. Sedan jag. Nej, bostadsbidraget hade inte kommit in. Jag fattade inget och vi gick ut. Tänkte att då kommer mina pengar efter jul.

Men nej, då fick jag höra att jag hade tagit ut mina pengar före jul.

Jag krävde att prata med chefen. De hade uttagningslappen kvar som jag hade skrivit med min underskrift och allt. På filminspelningen ser man bara min rygg och hur jag står där och pratar. Och killen som jobbade den dagen var en vikarie som var utlånat från en annan filial och absolut tillförlitlig.

Och för övrigt får alla bostadsbidrag samtidigt. Så jag hade fått mina pengar…..

Mitt fel var att jag hade lämnat uttagningslappen till killen som kollade mitt konto med den i handen. Men jag krävde aldrig tillbaka min lapp.

Så han behövde bara vänta tills jag hade gått ut och kunde ta pengarna själva.

Helt knäpp historie för jag trodde aldrig att man kunde bli bedragen på en bank.

Men jag bytte direkt till en annan bank och efter det var jag noga med lappar som jag hade skrivit under.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mari
0

Oj, fick du pengarna tillbaka eller hur gick det?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Alexej
0

Nej:)

Jag hade ju fått pengarna…vad de sa. Min ex räckte inte som vittne. Banken hade ju min uttagningslapp med underskrift och en stämpel att jag hade fått pengar.

Det blev säkert en sur månad för jag hade då socialbidrag och kanske 2000 kr i bostadsbidrag.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

ja det hadde man ju inte vänta´t sig på banken,,, dyra läropengar,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Saiva]
0

Påminner mig om en annan sak… När jag fyllt 18 och skulle få mitt första studiebidrag så fick jag hem det på en "lapp". Den skulle jag ta till banken så skulle de sätta in pengarna på mitt konto och sedan skulle resterande bidrag också hamna där i fortsättningen.

Det var mamma som gick till banken och satte in pengarna och hon fick ett kvitto som vanligt. Men jag fick aldrig in pengarna på mitt konto så jag tittade på kvittot (som hon tack gode gud sparade). Där stod det ett helt annat kontonummer än mitt. Människan bakom disken hade satt in dem på någon annans konto!

Mamma gick tillbaka och fick det ändrat men jag kan inte förstå hur något sådant FÅR hända på en bank! Det är ju andra människors pengar man hanterar! Det som hände dig är ju fruktansvärt! Det är illa när personalen på banken stjäl av kunderna. :oO

Hawknestgrove
0

Så fräckt, Alexej1 Skita ner sig för en så liten summa, som den tjänstemannen gjorde.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

siberlina
0

vilken   jäkel…