Miljonär snart. Flera?
Hej. Jag är ny medlem här. Mitt mål är att så snabbt som möjligt bli miljonär först och främst. Drömmen är förstås att bli ekonomiskt oberoende och slippa gå till ett arbete man vantrivs med.
Någon som hakar på?
Jag är på :)
Min dröm är också att bli ekonomisk oberoende men är nöjd jag får ett jobb jag gillar
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Men det är inte så lätt att få ett jobb man gillar. Om man inte har rätt utbildning förstås. Eller är intresserad av att plugga. Vilket jag definitivt inte är
Nä det är verkligen inte lätt :/
Men jag har fått turen att få ett sommarjobb jag gillar :) Sen får vi se vad som händer i höst
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Aha, vad spännande. Jag läste att du sysslade med foto. Låter spännande och kul. Annat än mitt stressiga vårdjobb
Miljonär i sig är inget mål för mig. Ekonomiskt oberoende kan lika väl handla om att ha låga kostnader, fast visst hjälper några miljoner till ändå. 
Låga kostnader, absolut viktigt. Jag bor extremt billigt nu när vi är skuldfria på huset. Därför kan jag spara en bra slant av lönen varje månad och försöka få en någorlunda bra avkastning på de pengarna
Ja foto är roligt, fast i sommar blir det att trimma häckar, kratta och måla åt ett ställe som hyr ut hus, har helt tappat ordet för det
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jag sattsar på triss, o billigt boende,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
jag får trisslotter ibland på födelsedagar osv men det är så liten chans att vinna. Köper aldrig själv

Jag jobbar mig främst upp till ett 6 siffrigt belopp :) Det är målet för året. Men får se om det går, inte det lättaste när man pluggar och bara jobbar extra.
en plånbok, som alltid innehåler en krona mer än vad man ska lägga ut. det räcker!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag är inte på, nu såhär till studenten är man redan "pank", dvs jag lever på mina sparpengar…

jag tror att om man verkligen villnågot riktigt starkt då blir man det tillslut, den som först blir miljonär här ,kan väl tala om det för oss andra…..eller
Jag räknade lite löst hur mycket pengar jag har haft i mitt liv.
Kanske 30 år gånger 12 000 kronor i månaden. Det blir 4 320 000 kronor. Varför är jag inte miljonär då? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har varit på väg mot första miljonen länge..
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mitt mål är att bli skuldfri, då räcker tyvärr inte en miljon…
Inget CSN, inget huslån… vilken frihet!!

Jag är på!
Första steget är att bli skuldfri - men jag jobar på det!
Jag är också på!
Mitt första mål är också skuldfrihet! Har ett CSN lån som ska betalas av snarast.
En gammal tråd ser jag men som är värd att blåsa liv i! :o)
Jag vill också bli ekonomiskt oberoende! Steg 1: Hitta ett jobb! ;o)

Enklaste sättet att skaffa sig en liten förmögenhet är att starta med en stor förmögenhet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#20 Men vem har det? Inte jag i alla fall. Låg pension. Hann inte jobba upp mig så mycket innan olyckan hände. Fast jag får vara tacksam över att jag har tak över huvudet.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Det var menat som ett skämt, Tatsja, jag läste det nånstans nångång.
Hakar gärna på….men måste nog vara realist 
Håller med tidigare inlägg…..Innan jag kan börja tänka i dom banorna så måste ett jobb hittas eller varför inte ett oväntat arv från någon ej bekant.

En kompis till mig gick alltid med spänning och kollade posten, för han undrade om det skulle ligga ett brev där en okänd släkting hade testamenterat Coca-Cola Company till honom!
Det kallar jag för en optimistisk livssyn!
/Maria
Halvdanska, vi kan ju kämpa ihop. Fast jag vet ju alltid vad jag har varje månad. Den ändrar sig aldrig upp, bara ner. Det ska ju bli sämre för pensionärer
Väl mött, Tatsja
Jag känner mig som en miljonär varje gång lönen kommer men att känslan och summan snabbt försvinner är en annan sak…
/Maria
Oja. Varje gång man betalar sina räkningar.
Väl mött, Tatsja

Vi får kämpa tillsammans alla!
Just nu känner jag mig rik för att jag har betalat av på mina skulder (hela 4000 kr), och kan putta in en slant till när lönen trillar in på kontot.
Önskar jag också kunde det. Men just nu är det så man får trolla för att överleva. Tack och lov var det ingen på gården som ville ha sina vinbär. Jag har plockat över 40 kg både röda och svarta. Frysen är full och det är bara att ta fram för att koka saft eller göra gelé
Väl mött, Tatsja
Hänger på jag med, jag har åtminstone börjat, de sätts automatiskt in 200 kr varje mån, inte mycke men bättre än inget, har i alla fall 800 nu så det är på god väg haha.