Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 3221 ggr
shintaida
0

Ditt BÄSTA köp!

Vad är DITT bästa köp?

Det kan vara från en blomkruka till en villa, det kvittar.

Men jag håller mig mitt emellan. *ler*

Mitt bästa köp är min Astrid. Ja, Astrid är min bil. Hon är metallic-mörkblå.

Astrid är en Opel av 96 års modell, kombi och automatare. Drar 0,67 liter/mil blandad körning, vinter som sommar.

Hon är trogen i ur och skur och har inte kostat mer än max 4 500:- i reparationer sen jag köpte henne år 2002. Hon hade då bara haft en "tantägare" innan.

I dom 4 500:- är kamremsbyte inräknat och byte av däck vid behov.

Visst är hon billig?

Tyvärr har jag ingen bild på henne. Har inte tänkt så långt.

Men har Ni bilder på Era bästa köp, så ladda upp dom vetja och berätta dess historia!

Mari
0

Det bästa jag köpt är min första systemkamera. Då hästen min hastigt blev skadad och fick avlivas så fick jag tillbaka en del pengar på hans försäkring.

Kände att det var dags att hitta något att syselsätta mig med då det blev så otroligt tomt utan hästen så jag åkte och köpte mig en kamera. Gick media på gymnasiet med inriktning foto så jag var sugen att ha mig en digital systemkamera.

Sagt som gjort så köpte jag mig en canon eos 350D för sådär 10 000.- året var 2005. Lärde mig massor med den kameran, var nog tack vare den jag fick mig ett stipendium på 1000.- när jag slutade gymnasiet då jag verkligen brann för fotografi.

Den kameran hänger med ännu, dock har jag vuxit ur den men min syster har fått överta den och hon lär sig nu en massa som jag en gång gjorde. Kameran jag har nu är även den ett bra inköp, den hjälper mig något enormt att få bra bilder och nå ut i "världen" om att jag är fotograf och jag ska även försöka börja livnära mig på det till hösten. Iallafall försöka starta eget och börja med F-skattsedel och sånt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

martdat
0

mitt hus, innan var det en vånda att komma hem pga allt bråk mellan barnen på gården i stan , Nu vill jag vara hemma hela tiden,, billigt var det med,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt bästa köp hittills var min gamla älskade blå Saab… Snyft. Sålde den.. Gav 3000 kr för den hade den i 4 år kostade på den kanske 2000 kr i reparationer och sålde den för 3000 kr igen. Åh vad jag älskade Kompiz!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

shintaida
0

#3 Hawknestgrove

DET var ju en superaffär!

Men varför sålde Du Din kompis, om Du tyckte så mycket om den? *nyfiken*

Vad står det på bakluckan? Obestämd

Hawknestgrove
0

ja sorgligt….. MEn han hade en tendens att behöva värmefläkt i motorrummet när det var fuktigt väder. OCh så hittade jag en ny Saab till ett superpris. Sen började Armodet(rosten) göra sig rerjält påmint och jag tvivlar på, att han hade gått igenom en till besikting. JA, min sambo säljer ved…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

shintaida
0

Hehehe…det var kul att det stod VED på bakluckan!

Originellt och så hittar man ju SIN bil på parkeringen!

Själv har jag en marsvinsdekal på bakrutan, för det HAR hänt att jag NÄSTAN tagit fel bil! *fniss*

SaraC
0

Eftersom sambons tomt med "hus" är ett arv och i och för sig hans och eftersom jag inte betalt något för hunden, så måste det bli vår radhuslägenhet. Och katterna såklart.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sovgott
0

Just nu känns det som om mitt bästa köp är min cykel. Jag använder den varje dag, och den ger mig större frihet. Glad

siberlina
0

min lägenhet   och sommarstället,,,men  sen blir  det   körkortet  och min senaste bil…

[Norum]
0

Jag måste säga körkortet.. det är en sån frihetskänsla att kunna ta sig dit man vill, när man vill.

[AnnikaOhlsson]
0

Håller med ovanstående…Körkortet om man verkligen kan räkna det till "köp". Det är ju något man betalar för förvisso (dyra pengar med) men man måste ju "förtjäna" det med…

Annars, när det gäller prylar så är nog min nya säng nära till hands… Inte haft ont i ryggen alls sen den hamnade på mitt sovrumsgolv…

siberlina
0

det  bästa   jag  köpt   det  senaste  halvåret   är  förståss  min   spikmatta, jag   avgudar   den….

Loveferrets
0

Mitt bästa köp är ingen pryl, det är något med fyra ben, har ju trots allt köpt honom.

Min älskade Simon som är 4 mån nu hehe.

[Norum]
0

Sicken sötis! Jättefin i pälsen..:)  Förstår att det är ditt bästa köp..

Loveferrets
0

#14, Han bugar och tackar för komplimangen.

Fagerljung
0

Jag kommer inte på någonting just nu, men en kollega berättade för mig igår att hon nyss sålt en jacka Tradera för 3000!!!! Vad hon själv gav för den? 120………

[Norum]
0

*15 Skrattande

bjornen66
0

Min lägenhet har ett biligt boeende

elyse
0

Mina katter. De var båda dyra, 7500kr och 6500 kr, men tillför mycket! ^^

OzzyochJag
0

Jag vet faktiskt vad min bästa köp skulle vara, kanske min lägenhet som jag tvingades sälja när jag flyttade till skåne.
Älskade den och trivdes så bra där.
Kostade 900 kr och jag sålde den för hälften så mycket, idag ligger dom nog på 20.000 kr i alla fall så skulle kanske behållt den ändå. ;)

[Wera]
0

Mitt bästa köp? Oj gud vad svårt!
Kanske mina kaniner :)<3 Elr min kamera.

[Saiva]
0

Ragdolls? :oD

Maria
0

Jag har tre saker.

Mitt första och största köp var en fallfärdig sommarstuga som vi köpte för 150.000 kr efter 12 år och måttligt renoverande, utan större investeringar, såldes den för 455.000kr.

Sedan köpte vi en skinnsoffa som vi tittat på länge. Denna hittade vi knappt begagnad på blocket för 2500 kr. Dessutom fick vi till, på köpet, den clubfåtöljen vi också hade tittat på. Som Ny.

Tredje bästa köp är nog vårt radhus för 1,7 milj. Detta var 4 år sedan och ingen av husen i området (och då har det sålts säkert mer än 10 st) har gått för mindre än 2.1 milj. Det känns ju ganska bra men man vet ju aldrigObestämd

/Maria