Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 2544 ggr
shintaida
0

Tandläkare

Någon som vet om man kan byta tandläkare och även se till så att den NYA tandläkaren INTE får ta del av den gamlas?

Tycker att jag har blivit nonchalant emottagen av den gamla, därför söker jag en ny. Men vill INTE att den nya ska läsa "den oseriösas" journalanteckningar. För då får kanske h*n fel uppfattning om mina problem.

Maria
0

Går du till en helt annan mottagning så tror jag inte det är några problem. Sk. röntgenplåtar osv måste det ju i så fall skicka efter…

/Maria

Sara
0

Jag tror tom att du måste godkänna att de skickar efter journalerna.

Sara

elyse
0

Ja, det är bara att byta mottagning.

shintaida
0

Nu har jag bytt mottagning!

Men väntetiden till vanliga folktandvården är lång. Ska få tid i det första halvåret nästa år.

Men nu är det på G!

Jag vill rätta till mina tänder, då jag biter mig ofta i läppen när jag äter. Ser ut som en vampyr ju!

Sen, när jag skrattar, syns inte mina små framtänder, så folk har frågat mig rätt ut om jag inte har några framtänder! FY VAD PINSAMT DET HAR VARIT!

Så jag vill ha tandställning och få det tillrättat.

Detta har gjort så att jag sällan skrattar med öppen mun nu. Har STORA komplex! Sen drog den förra tandläkaren ut en tand, så lite tandlös är jag.

Har nu väntar i 1 ½ ÅR på att få ett kostnadsförslag från den gamla tandläkaren. Men ICKE! Han verkar inte intresserad.

Sen har jag bettskena, så jag vill ha en remiss till odontologiska enheten i Falun. Inte ens DET ville den gamla skriva ut!

Han ansåg att HAN kunde slipa den. Men när han såg den blev han paff och sa att en sån hade han aldrig sett.

Tacka fanken för det!

Jag fick den bettskenan på odontologiska i Jönköping, när jag bodde i Småland.

Men det känns skönt att få bli kallad och kanske få bort mina komplex och få ett fint leende!

Tiana
0

Jag förstår dig. Jag hade länge komplex för mina tänder som var ojämna och så vidare. Tandläkarna ville inte ta det på allvar på länge, men när jag förklarade att jag knappt kan bita i ett knäckebröd ändrade de sig till slut :)

Totalt fick jag dra ut fyra tänder för att alla skulle få plats, men det var det värt!