Månadens budget
Nu är det snart dags att få pengar på konto igen. Tänkte höra om ni har gjort månadens budget och hur den ser ut?
Själv så ska jag vara jättesnål denna månaden, har satt 1500:- på matkontot. Måtte det gå.
Har jobbat extra och fått ihop 9000:- extra denna månaden. Ska rakt in på reskontot :)

Jag har egentligen ingen budget, mer än att jag räknar ut ungefär vad jag kommer att ha efter räkningarna är betalda så jag vet vad jag har att röra mig med.
Har också jobbat extra, och de drygt 2000 kr hamnar i min kortsiktiga buffert som jag fick nalla ur denna månad. Det blir samma summa in + lite "ränta" :)

nja , budget,,,, betalar räkningar o ser vad som finns kvar, men har satt in 1000 på mitt sparakonto som jag använde till färg förra veckan, , jag får över så vi klarar oss men inte så jag blir rik, Grattis till att ha jobbat ihop så mycket extra.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Denna månaden ska maken och katten till tandläkaren och det har jag räknat med i den allmänna konkursen så att säga…
/Maria
Nej har inte gjort någon budget ännu, får inte min lön fören första tisdagen i månaden och då får jag mer än vanligt då jag fått nya arbetstider :)
Så efter det så kan jag börja göra en budget för nästa månad då jag vet hur mkt min nya månadslön kommer ligga på med ett ungefär
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Min budget är väldigt stram nu på grund av att jag är arbetslös och lever på sparade pengar. :o) Så för mig gäller att betala mina fasta räkningar och sedan dra åt svångremmen så mycket det bara går. Och söka jobb som en tok! ;o)
Har redan fixat allt med räkningar och allt och har pengar över!
Räkningarna är betalda, pengar undanlagda för räkningar som bara betalas 1 gång/kvartal.
Sen gäller väl budgeten att försöka spara så mycket som möjligt.
Har tyvärr ingen fungerande budget här hemma. Minsta lilla sak som inte finns med i planerna förstör budgeten på en gång. :P

Denna månad, eller nästa blir det ju med tanke på att jag får lön den 10 av någon konstig anledning, så har jag tänkt att börja leva som jag kommer få göra när jag flyttar om ett par månader, Mina konstander kommer då öka med 2000 kronor i månaden, så jag tänkte att det är bäst att vänja sig i tid och samtidigt spara lite pengar. Men som vanligt blir det väl svårt, för jag brukar alltid äta efter matsäck om man så säger så:P
"Chaos is a friend of mine."

#9 har en kompis som väntat sen maj på sina stämpelpengar, de skyller på lång handläggningstid bara, för jäkligt, hoppas du får dina snart ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja.. den här månaden är det inte kul. Tills vi får pengar från fk (praktiklön för oss båda på 3500kr styck) så har vi nu efter att ha betalat alla räkningar 200kr kvar att leva på tills den 15:nde. Men.. vi har massvis med mat i frysen. 10 packet köttfärs, alltså portionsförpackat. Så 10 omgångar räcker det till. Fisk, köttbullar och 3 fläskfileer. (Man passar på när de säljer billigt! Hade på hemköp för 39kr/kg. max 3 per hem. Lika med köttfärsen. Också 39kr/kg tror jag det var.) Och vi ska inhandla picnicbog på ica, 29kr/kg. 2 stycken. Så det räcker till 4 middagar. Så det är mest bara småsaker till. Pasta och ris har vi rätt mycket. Det borde gå.. iaf nästan. Antagligen får vi lägga nån hundring på kreditkortet, för vi måste ut och åka en bit på söndag. (ska ställa ut vår foderkatt.)
Nä.. om min sambo kunde få jobb på sin praktikplats så vore vi ju extremt glada. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Har inte så mycket ”bidget” egentligen. Vi kör mer den iakttagande stilen. Följer ekonomin hela tiden i kurvform (och sifferform givetvis). Om någon kurva börjar barka iväg brukar vi i god tid kunna korrigera det genom att exempelvis leva lite extra snålt ett litet tag för att förhindra att några kritiska gränser sprängs.