Besiktigat Ful-Åke
Var mycket nervös idag! Har aldrig ägt en bil innan och nu ska man besiktiga den oxå.. Jag nästan hyper ventilerade! Jag skulle lätt ha stor gråtit på besiktnings mannen om han varit elak eller butter.
Men!! 

Så här sa han vår lilla besiktningsman: "Oj, vilken fin bil för att vara så gammal", "Frisk som en nötkärna", "Den här bilen lär ni inte bli av med på många år"
YEY!!
Kärlek åt Ful-Åke!! Min lilla volvo 240.. Puss på honom!

Grattis!! vet hur det känns inför besiktningen, jag e så nervös så jag klarar inte att åka dit själv,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag beställde tid en lördag för att jag oxå skulle slippa åka själv. Så Rasmus kunde hänga med.. För uscha vad läskigt
Grattis till fin- ÅKE! Pussa honom på kylaren!
OCh få någon att spruta homom under med spillolja från dieselmototer. när det är torrt väder. Bättre rostskydd finns inte!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

För mig är det dags på fredag - då ska min nioåring in. Håll tummarna!
Håller tummarna. Våran "gamla Bettan" gick i graven förra året efter lång och trogen tjänst. Har numera ersatts av en lite yngre "Silverpilen"
/Maria
**Grattis Ful-Åke! Det gjorde du bra
"fin-forden"** har tid den 1/10. Vet att det blir minst 2st påpackningar och kanske körförbud men är ändå optimistiskt och hoppas att det inte blir körföbud och inga fler fel hittas.
"ful-forden" tror jag inte har tid fören i slutet av året eller om det är början av nästa men den kan jag ändå inte använda då den har något livsfarligt fel (kastar sig åt sidorna okontrollerat vid körning)
Är rädd att jag blir utan bil nu, eller iallafall måste öppna upp mitt sparkonto och punga ut för en ny bil :/
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#6 Hmm… Spindelleden kanske? Då är inte styrningen som den ska…
#7 Den är kollad och inget fel kunde ses just då, troligen sitter motorn lös då ett fäste har rostat av och skapar obalans på något vänster.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ajajaj… Kom bara att tänka på leden så jag själv hade liknande problem med förra bilen ett tag 

(lånar tråden lite, min 9-åring klarade sig igenom besiktningen idag. Känner mig jätterik nu!)
Kul! Grattis!
Ja min lille Turbo ska ju in i november……..

#6 jag hadde problem med en bil som inte gick att styra när jag gasade lite, kastade sig med okontrolerat, vid en koll på verkstan visade det sig att däcket spruckit,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
oj!!!!! det var farliga saker……
Grattis till en 240! Riktigt fina bilar att åka i. Finns nog runt 10 i min vänskapskrets med denna modell och på ett sett rasar de alla samman snabbt - inredningen lossnar i rask takt med åren, men det är ju bara petitesser när det som finns under huven är lika fint efter alla dessa år!
Hakuna matata!