Försäkring
Visst finns det nåt försäkringsbolag som försäkrar oss som inte får teckna försäkring hos ett "vanligt" försäkringsbolag?
Det har jag inte hört talas om. Men skulle gärna vilja veta! För vi har ju också rättigheter!
Jo, jag har hört talas om det men minns inte mycket om det.. Tror det var nåt som nån hade hittat på nätet.
Varför får man inte försäkras hos ett vanligt försäkringsbolag? Är det med betalnings anmärkningar?
Nej, det är om man redan har en sjukdom eller är sjukpensionär mm.
Aha, då förstår jag.. Jobbigt det måste ju finnas hjälp till alla med sjukdom som utan.. Dumt. .
Menar du typ livsförsäkring eller ?
Jag har oxå hört om försäkringsbolag som inte ställer några frågor när de försäkrar dig.
MEN jag tror att det är ett PRtrick. Jag tror helt enkelt att när du väl skadas eller blir sjuk så måste du bevisa att du inte redan var sjuk eller att du har en sjukdom som kunde orsaka din skada.
Tror inte på att seriösa försäkringsbolag försäkrar alla och sedan snällt betalar ut vid sjukdom/skada.
Sara
Jag vet inte hur dom fungerar men jag fick en förfrågan av en tjej som ska utomlands och ville ha en försäkring ifall nåt händer. Jag får inte heller ta en sjukförsäkring eller nåt annat i och med mina sjukdommar.