Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett05-prisvärda-butiker
Läst 7484 ggr
Mullibolla
0

Fynd på Lidl

Gissa om jag är glad!

Jag kommer precis från Lidl där jag skulle sätta sprätt på mina sista slantar, pensionen kommer på fredag.

Det här köpte jag:

En påse gröna äpplen Ett isbergssalladshuvud En bautagurka - och vi snackar King Size här! En halv liter vispgrädde En halv liter crème fraiche En liter filmjölk Nästan ett kilo varmkorv med mycket hög kötthalt Ett kilo kycklingfilé Ett litet paket smör
Två paket cigaretter Skäms

Alltihop gick på TVÅHUNDRAFYRTIO KRONOR!!!

Så jag har t o m pengar kvar, så här ett par dagar före pensionen! Wow!

Tiana
0

Det var inte illa!

elyse
0

Lidl är klart underskattat. Jag skulle gärna se att det fanns ett Lidl lite närmare där jag bor, men det går bra att cykla till närmaste Lidl på en kvart också! ^^

Mullibolla
0

Det är lustigt att du skriver så, för här där jag bor växer det upp Lidl-butiker som svampar ur jorden!

Jag har inte mindre än tre butiker i närområdet, och ytterligare 4-5 stycken inte långt ifrån.

Men de går väl bra antar jag. Folk behöver billig mat!

elyse
0

#3 Här har de lagt ned en Lidl-butik, men eventuellt ska en annan byggas i ett annat område.

Hawknestgrove
0

och där jag bor, Steömstad, får de inte etablera sig  för kommunen. HAndlar gärna där, men gillar inte deras personalpolicy. MEn det kanske har ändrats även det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Stephanie
0

Handlar inte allt för mycket på Lidl, tycker att de har lite udda märken och så. Men det kanske bara är jag som är kräsen och inte vågar prova Skäms Dock tycker jag att deras grönsaker och frukt blir dåliga så himla fort… Eller har jag bara haft otur?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

shintaida
0

#6 Stephanie

Du har nog bara haft otur. För ibland köper jag grönsaker där till våra marsvin. Och de håller, ja, som de bör göra.

Men däremot om vi handlar grönsaker på Ica Maxi, är det mindre hållbarhetstid och är inte lika fräsha. Och så är de dyrare!

Skumt!

Ylva-Li
1

Jag älskar Lidl! Jag gillar inte deras personalpolicy nej.. men jag tror de har blivit bättre. De är likadana i Tyskland också. Men.. tyvärr har jag inte råd att vara kinkig när det gäller mat. =/

Vi handlar det mesta vi kan på Lidl. Vi jämförde lite några gånger när vi handlat. En veckohandel med mat för faktiskt över en vecka gick på 700kr. Samma varor på t.ex Ica skulle ha gått på över 1000kr. (Inte samma som i samma märke, för där kostar det ungefär lika.)

Vi kollar också alltid vad de  har billigare just den här veckan och sparar många kronor på det.

Vad som är intressant är att Solängens är Kronfågeln. ;) Så de kycklingfileerna är billiga (49kr/kg ungefär) och är i nästan samma kvalitet som kronfågeln. Likadant Enebacken, måste vara Scan.
Dessa topmärken har tagit sina varor och gjort dem något billigare. inte riktigt samma kvalitet förstås, men bättre än t.ex Euroshopper.. Mycket bättre!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Äsch, glömde ju skriva att vi då handlar för 2 vuxna.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hawknestgrove
0

Ja det är  ju en skillnad på 300 kri veckan och det kan man ha myckt kul för. Själv så handlar jag för mellan 4 och fem hundra åt oss två. MEn då har jag ju väldigt mycket i frysen. Älg.

Mullibolla
0

Jag tycker också att personalpolitiken blivit bättre.

Angående udda märken, så har Lidl väldigt många bra tyska produkter. T ex korvar utan alltför många E-nummer och med hög kötthalt och låg kolhydratshalt.

Ylva-Li
0

#11 Du ska ha sett vad glad sambon blev (tysk) när han såg att de faktiskt hade riktiga bratwurst och inte de rosa korvarna vi kallas för bratwurst här i sverige. Skrattande

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[LucyInTheSky]
0

Helt OT men gud vilken vacker katt du har som Avatar Ylva-Li

guraknugen
0

Att grönsaker inte håller sig så länge kan bero på att de inte är strålbehandlade och inte besprutade. Det finns exempel på strålbehandlade äpplen som man konstaterat ser nyplockade ut efter flera år. Verkar ju kanonbra vid första tanken, men vågar vi äta dem…?

Grönsaker är trots allt färskvara. I idealfallet plockar man äpplen direkt från trädet och äter. Tyvärr är det ju inte så för de flesta av oss, så vi får välja hur vi vill ha det. Strålbehandlad mat som håller i evigheter eller obehandlad mat som bara håller i några dagar.

Frågan är vad som vi anser vara kvalitet. Personligen ser jag nog snarare frukt som inte håller så länge som kvalitet, av ovan nämnda orsaker.

Men som vanligt har ju myntet säkert flera sidor och alla regler har undantag och så vidare…

Stephanie
0

Fast nu menar jag inte frukt som bara håller i några dagar, utan ex. sallad som är möglig dagen efter. Obestämd Sånt kort datum är det jag menar…

Men det verkar ju som om jag bara haft otur…

Ylva-Li
0

#13 Aw, tack. :) (finns ett par till bilder på min sida tror jag.)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

guraknugen
0

#15: Tyvärr har jag sådana erfarenheter när det gäller ICA Maxi, i alla fall där jag bor. Ibland ser man möglig frukt i fruktdiskarna. Ser jag exempelvis en möglig apelsin brukar jag inte köpa apelsiner den dagen. Brukar tänka så att om en är möglig idag kanske flera är mögliga imorgon. Fattar inte riktigt att de som jobbar där inte plockar bort den mögliga frukten, men å andra sidan är de ju ärliga i och med att de inte gör det. Det blir ju lite som en varning: ”Köp inte apelsiner hos oss idag, för den har hängt med lite för länge”…

Mullibolla
0

Jag förstår honom! I mitt tycke är det bara tyskarna som kan tillverka riktig korv! Glad

Ylva-Li
0

#18 Oja! Mitt liv kan räknas som FT och ET. (före tyskland och efter tyskland. Skrattande ) Numera känns inte scans chorizo sådär.. jättegod längre. Ne, tackar vet jag riktig bratwurst! Med bratkartoffeln förstås!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Gullan402
0

Har bara handlat på Lidl en gång och det kändes inte som någon hit. Saknade mycket varor som jag hade på inköpslistan, sen gillar jag definintivt inte deras idé om att inte ha ett rullband i slutet av kassan. Hur i helskotta ska jag hinna både packa upp ur kundvagnen och ner i kassarna samtidigt? Är det meningen att man ska vara 2 personer som handlar eller?
För min del blir det nog inte Lidl fler ggr, vi tog bilen och körde till Ica maxi en bit bort istället.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Stephanie
0

#20 Som jag har förstått det, så är det inte meningen att man ska packa ner i kassarna vid kassan. Utan lägga ner varorna i vagnen igen och sedan packa vid hyllorna på andra sidan väggen (ser det ut hos oss i alla fall).

Ylva-Li
0

# 20 Precis som Stephanie säger så är det inte meningen att man ska packa vid kassan. Du ska plocka ner dina varor i vagnen igen och sen packa vid den långa "brädan" som finns vid väggen bakom kassan. Detta för att det ska gå fort.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Gullan402
0

Men då undrar jag hur i hela friden ska jag  få plats med allt i vagnen på bandet före kassan? Jag kan ju inte börja plocka ner i vagnen igen förräns jag tömt den??? Då vet ju varken jag eller kassörskan vad som scannats och vad som inte scannats. Sen är det absolut inte snällt mot kassörskan att bygga varuberg på bandet, det leder till jättestora belastningsskador på dennes händer/handleder och axlar.

shintaida
0

Nu finns det rullband. Dom har ändrat på det. Ser ut som en "vanlig" kassa nu.

Ylva-Li
0

#23 Det är därför banden är så långa innan själva kassan. För att man ska få plats med alla sina saker där och sen gå vidare och plocka ner i vagnen allt eftersom kassörskan "blippar" varorna.

#24 Kan jag iofs förstå.. för svenskar har noll koll på hur man ska göra. ;) Inget illa ment, visste inte jag heller förrän jag bott i Tyskland ett tag. Man kan liksom inte bara introducera ett nytt sätt och tro att folk förstår bara sådär.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Gullan402
0

I Nybro var det inte något långt rullband före kassan, jag var där i somras.

Ylva-Li
0

Oj, det var skumt. Det brukar ju vara ett långt band innan.. Hela ideen.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Stephanie
0

Hmm… Här är det inte heller något långt rullband tror jag…

Mitralis
0

Här får man upp ett paket mjölk och ett paket hårdbröd, sedan är det fullt före kassan. Efter så får man bara plats med hårdbrödet. Alldeles för pyssligt och stressande för mej.

Ylva-Li
0

Låter helskumt! Här är det 2-3 meter långt band innan själva kassan. Som det ska vara. De måste ha ändrat på flera ställen, men "glömt" att lägga till på andra sidan istället, som här i Sverige. Och DÅ funkar det ju inte alls..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hawknestgrove
0

ja det var det jag blev sur på på Lidl i Uddevalla. JAg packar aldrig i några kassar alls, utan låter allt gå ner i vagnen igen och packar i  lådor i bilen. MEn det var ju helt omöjligt för en ensam person att hinna med.

Mirjami-78
0

Förra månaden var jag ute på jakt efter skorpmjöl. Letade i fela butiker och hittade det inte men när jag kom till Lidl så hittade jade det utan problemSkrattande Var överlycklig.

Här har de med ett sådant där långt band före kassan och så ska man vara snab som bara den att packa allt vid kassan eller slänga allt ner i kundvagnen. Gillar inte de systemet för det blir stress!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Tiana
0

Det här är nog lite utanför ämnet, men var en sväng in på Lidl här i morse, och de hade redan första julsakerna framme! Choklad visserligen, men liiiite för tidigt tycker jag.

Hawknestgrove
0

Tiana, har för mig, att jag fotade på Rusta förra året i Oktober. Tomteri, tomtera, tomteerlalla och blingbling i julens tecken….

Hawknestgrove
0

Attans hittar inte bilden

Tiana
0

Jag tror dig, har sett det själv med. Blev bara lite chockad iom september inte är slut ännu!

Ylva-Li
0

heh jo.. Här är det också julgodis framme. Blir faktiskt riktigt sur! För det är goda saker de har.. men när julen väl är här så brukar kakor etc vara torra och tråkiga! Man kanske skulle maila och ifrågasätta?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hawknestgrove
0

haha Ylva, de kakorna säljs ju till halva priset när julen är slut.

JA för min del, så kan hela julen vara. Vi bryr oss inte alls.

Ylva-Li
0

#38 Jo men då smakar de ju inget gott längre.. :( Torra och trista.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anders45
0

I Kristianstad har man precis gjort en stor matkasse undersökning.

Willys blev vinnare,men Lidl hadde flest produkter med lägre pris, men då de inte har alla varor så vann Willys. Slutpoängen blev dock att man skulle vara mer uppmärksam på både Lidl och Netto och plocka guldkornen där.

För övrigt har Lidl här bytt kassa system så nu är det som de vi är vana vid.

Det var väldigt ovant med den andra metoden att först plocka ner i vagnen och sedan packa i kassar.

+ för Lidls färska och fina grönsaker alltid.

Förresten tänk på att ha egna kassar med till affären. det sparar ganska mycket under året att slippa köpa påse var gång.

Hawknestgrove
0

Det är bara det, att jag aldrig packar i kassar, utna alltid kör ner direkt i vagnen igen. MEn jag hinner inte med ändå!

guraknugen
0

Klart bäst med självskanning (nej, det betyder inte att man skannar sig själv…).

Hawknestgrove
0

Håller med. Konsum här i Strömstad har börjat med det. Nackdelen är att man måste handla med kort. IBland så vill ja g handla för vanliga pengar och köper man saker för halva priset, så går det ju inte….

guraknugen
0

Varför vill man handla för vanliga pengar?

Själv vill jag inte vara i närheten av vanliga pengar ens. Äckliga sedlar som man inte vet var de varit, risk för att bli rånad och så vidare. Har inte haft kontanter mer än i undantagsfall sedan flera år tillbaka och det fungerar utmärkt. Ännu bättre nu, eftersom de ersatt parkeringsautomaten där vi bor med en som tar kort, äntligen… men det var lite sent, för nu hyr vi parkeringsplats.

Jag var själv motståndare till kort för några år sedan, men det berodde mer på hur folk stod och klantade sig i kassorna med sina bortglömda koder och allt vad det var. Drar man sitt kort (eller stoppar i kortet på avsedd plats) i god tid, hinner man klanta sig färdigt innan kassörskan (om man inte självskannar) hunnit skanna av alla varorna och när det är klart är det bara att trycka OK. Mycket smidigare än sedlar och mynt när man gör rätt. Det verkar inte som att alla vet att man faktiskt kan dra sitt kort långt innan kassörskan är klar.

Hm… skrev kassörskan, och det är väl fortfarande vanligast med kvinnor i kassan av någon anledning, men resonemanget gäller ju även om det är frågan om kassörer förstås, så ta inte illa upp av det nu…

Hawknestgrove
0

JA fel formulerat. Det händer att jag ibland har vanliga pengar i plånboken och handlar för dem….

kreativika
0

Sen är kort så duktiga på att strula oxå.. ofta händer det att terminaler osv är sönder, inte får kontakt osv osv .. eller så är det bara skånska landsbygden som får denna ständiga förbannelse.. så jag kör alltid 50/50 med min ekonomi, hälfter cash, hälften kort :)

guraknugen
0

Jag använder också kontanter då och då, men det kanske är i 1 ‰ av fallen och oftast har jag inte ett öre i plånboken.

Har säkert råkat ut för krångel med kort, men det måste varit länge sedan för just nu kommer jag inte ihåg ett enda fall. Kan ha varit i någon bankomat för länge sedan i så fall, men numera använder jag ju inte bankomater.

J14oh
0

Men här kan man betala med vanliga pengar efter självskanning. Och dett är ändå en ganska liten affär vi har här. :S

guraknugen
0

#48: Oj, det har jag nog inte sett någonstans.

Hawknestgrove
0

#48Det är ovanligt. Det har inte jag heller sett…

J14oh
0

#48+49

aa okej, det är nog möjligt att det är. :) Men vet att min mormor använder vanliga pengar här, dock så måste man tillkalla personal för att kunna betala med dem. :/

Tatsja
0

Självscanning har vi i vår ICa affär. lovar det underlättar. Där är köerna inte lika långa.

Det finns ändå ställen där det är bättre att betala med kontanter. Bara för att de annars tar en avgift, vilket jag då slipper. Annars har jag mycket sällan kontanter på mig. Det är mest kortköp som görs

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

kaka1234567
0

Handlar aldrig på lidel då jag tycker de är pinsamt att gå in på lidel tycker de är en låg klassad affär.Vet inte varför men bara gör de Skämsjag är konstig jag.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Tatsja
0

Lidl som har så bra erbjudanden ibland. Hittar många julklappar där.

Väl mött, Tatsja

kaka1234567
0

jag skulle aldrig handla kläder mm på lidel.

_Mvh kaka
_

Tatsja
0

Nej, men vissa saker är bra. Jag köpte en elektrisk häxsax som fungerar supert

Väl mött, Tatsja

kaka1234567
0

Jaha va de så du mena men ååå då fattar jag.Ja de är ganska bra på sådana grejor.Engång köpte jag ett par(häst) borstar där.

_Mvh kaka
_

Tatsja
0

#57 Ja, jag menar prylar. Sen har de faktiskt fräscha grönsaker. Bättre än Willys

Väl mött, Tatsja

kaka1234567
0

#58.Ja de har jag också märkt =) De kan endå va rätt bra för igar hade jag varigt där de va rätt frächt =)

_Mvh kaka
_