Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett04-handla-rätt
Läst 3151 ggr
[Norum]
2009-11-03 20:36
0

Jämföra elpriser

Hur gör man lättast för att jämföra 2 elbolag? Jag vill jämföra Eon mot Gislaveds energi.. Fattar inte mycket av alla siffror.. Känns ju lite onödigt att sponsra det dyraste alternativet..

martdat
2009-11-03 21:25
0

bra fråga, du får nog ringa dem o be dem se över hur du har det, det är ju så olika om man har rörligt elr bundet o om det är bundet hur länge o så, . ,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Norum]
2009-11-03 21:32
0

Ja, jag håller på att bli alldeles knäpp av detta. Jag är godman till ett par och jag anser att elen kostar dom alldeles för mycket. Måste gå att göra nåt åt det.. Men jag fixar det inte själv som det verkar.

guraknugen
2009-11-07 12:09
0

Om det är onödigt eller inte att sponsra det dyraste alternativet beror ju lite på vad man får för pengarna och vad man vill ha. Vill man exempelvis inte att elen ska komma från vissa källor, är det ju inte säkert att det är det billigaste alternativet man vill lägga sina pengar på.

När det gäller din fråga, gjorde jag en sökning på ”billig el” i google. Fösta alternativet som dök upp var detta.

Testa gärna Google (eller Yahoo och allt vad som finns). Man får svar betydligt snabbare än när man ställer frågan på ett forum och därmed måste vänta tills någon orkat bemöda sig med att svara…

Tungan ute

martdat
2009-11-07 12:24
0

men det kanske lönar sig mer att se över vad de har som drar el, vissa gammla apparater drar ju massa el, har de dragit så värmen går ut so då ökar energikostnaderna,

jag bytte ut min kyl o frys mot ett enda delat, dels var de jag hadde gammla, frysen isade ijen o dels så drar ett skåp mindre än två, använder de torktumlare elr tokskåp? kan man hänga tvätten i stället ?. finns mycket i ens hem man kan se över, aparater som står på standbyläge, mobil laddare som sitter kvar i eluttaget fasst man inte laddar osv,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Norum]
2009-11-07 12:44
0

*3 Ska kolla vad jag får ut av den sidan.. Tycker sånt här är hur svårt som helst. Är det inte lite väl krångligt detta med el? Det borde ju gå att förenkla, tycker jag..

*4 Tror inte det går att dra ner så mycker mer faktiskt.. Men jag se om jag hittar några hål att stoppa igen. :-)

Hawknestgrove
2009-11-08 18:08
0

ja det är inte lätt. Sen kan man ju även välja el efter etik och moral?

http://www.godel.se/

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anders 50
2009-11-09 19:26
0

#5  Väljer du fast pris på 1 år och vid en förbrukning på 2000kW/år så tjänar du ca 8 kr/mån om du väljer Gislaveds Energi.

Det finns numera bra och lättbegripliga uppgifter om bolagens elpriser på deras hemsidor, åtminstone på de båda ovanståendes.

Avgift för elnätet kan du inte påverka.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!