Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 30-ot-trådar
Läst 2331 ggr
isabelle_
0

Vad skulle du göra om du var..

Vad skulle du göra om du var miljonär?

Gullan402
0

Inget speciellt, förutom att betala mina skulder och lån. Sen skulle jag fortsätta mitt vanliga liv med den skillnaden att ekonomi eller rättare sagt bristen på inkomst inte skulle få mig så orolig mer.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

martdat
0

betala av huslån o billån,,, är det flera miljoner så skulle jag försöka skaffa mig en utbildning så jag kan jobba med det jag vill, men en miljon räcker ju inte så långt i dag tyvärr,,

skänka lite pengar skulle jag med, till de i min närhet som behöver och har ställt upp på mig, och till hemlösa katter,

Ahh, bygga badrumm skulle jag med!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ylva-Li
0

Åh den tanken har man nog tänkt mååånga gånger. ;)

Säg att jag av någon underlig anledning fick 20 miljoner. (Underlig, eftersom jag aldrig spelar. :p )
Först och främst skulle jag ge en större summa till mina föräldrar. Se till att de hade vad de behövde för ålderdomen. Så mamma kunde sluta jobba redan nu. och bara vila och ta hand om sin trädgård. :)
Sen skulle jag ge till mina syskon. Och en av mina bättre vänner. (som jag vet har det lika svårt med pengar som vi..) Så hon kunde skaffa sig ett eget boeende och ta hand om sig själv.

SEN skulle jag se till oss. Köpa ett hus, inreda det efter smak och tycke.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

JMax
0

Betala av lån sen skulle jag gå ner i arbetstid så jag kunde vara hemma mer med barnen. Shoppa lite mer säkert men annars skulle jag inte ändra så jättemycket. Jag skulle behålla jobbet för att ha kvar lite verklighetsförankring.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elyse
0

Betala av CSN-lånen (har inte alla sådana?) och skaffa bil.

elyse
0

#2 Är du för gammal för att ta CSN-lån?

martdat
0

#2 nä, 32 så det får jag nog, men dels vill jag inte ta mer csn lån, lånade över 60 000 för att försöka få min gymnasiekompetens som misslyckades, betalar ca 1200 kr i månaden på det, klart snart , phuuu,,när det är klart så ALDRIG mer cns lån, sen kan man inte leva på det ändå, gick när jag bodde i stan o var billös men skulle aldrig gå nu,

Hawknestgrove
0

jag har visserligen CSNlån, men såna som förfaller när jag blir 65. Så jag skulle inte betala av dem. Köpa mig en nyare bil, ja. KAnske leta efter ett hus som man kunde ha katthem i….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Jag hade betalt Rasmus skulder, mitt csn lån och sen hade vi köpt oss ett hus..

Jag hade också sett till att mamma och pappa fick lite att leka med =) Då dem hjälpt oss förskräkligt mycket med det ekonomiska.

Sen hade vi byggt en JÄTTE kattgård på baksidan av trädgården som mina moster kunde leka i.

Och så får vi inte glömma barn, massor med barn skulle vi skaffa med.

Halvdansken
0

Det beror ju på hur många vi pratar om. 1 miljon är inte så mycket, man kan tex inte sluta jobba (om man inte är 63 eller nåt). Men visst kan det lösa en hel del problem.

5 miljoner - betala av lånen på huset och gå ner till halvtid på jobb.

10 miljoner - betala av lånen på huset och sluta jobba helt!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

elyse
0

#7 Om du vill försöka att läsa igen så finns det säkert distanskurser du kan ta på 50% studietakt, då kan du jobba i veckorna och läsa när du har tid.

Anders 50
0

Bli en ännu gladare pensionär nästa år!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

martdat
0

#11 hoppas på nått sånt när dottern flyttar hemifrån, ska ha energi me, Glad

siberlina
0

skänkt pengar till ett katthem och till fattiga barn i u-länderna

SaraC
0

Bygga hus, skänka till vissa organisationer, bjuda min familj på en trevlig resa och skänka dem något jag vet de vill ha och behöver.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

isabelle_
0

Jag är ganska ung men vad jag skulle göra kanske jag kan berätta. Först av allt skulle jag köpa diverse kamerautrustning, En ny dator, Bygga iordning stallet. Sedan skulle en hel del ges till min storebror som hjälpt mig med både fotografering & allt som rör datorn och alltid stöttat mig. Mamma skulle väl få en slant med för min lilla älsklingsshettis!

marinelady
0

Plugga klart utan studielån, köpa en gård, skaffa körkort och ge mig in i hästavels branchen… sen skulle nog resten gå in som investering i företaget :D