Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett21-myndigheter
Läst 3519 ggr
[mia-38]
0

Leka med folk

Nu är jag riktigt trött på a-kassan och deras beteende mot oss arbetslösa.

De sitter inne med utbetalningarna och när man ringer och frågar när man får pengarna kan de inte svara på det.
Jag ska ha för en månad nu..men de vet inte när jag får de.

Hur har de tänkt sej att man ska klara sej? Och när man dessutom har barn som behöver mat odyl. Man mår ju skit eftersom man inte kan ge dom det de behöver.

Jag anser att de leker med folks ekonomi. Hyran är inte betald för november, inga andra räkningar heller. Mat är inte att tänka på. Nya vinterkläder kan man glömma.

Nån som sitter i samma sits som mej och väntar på pengar som aldrig kommer???

Mammzing
0

Jag har klarat mej tur nog.
Men sonen har problem.
Hamnade i ungdomsåtgärd, typ 100 kr om dan.
Blev hänvisad en praktikplats som han var tvungen att ta för att få pengarna. Var där i två dar och fick sen ett argt samtal från AF om varför han inte gick på möte som va bestämt. Men då var ju han på praktik, VILKEN PRAKTIK ? den ni bestämt VI HAR INTE BESTÄMT NÅN PRAKTIK; VI UNDRADE OM DU VILLE MEN VI HAR INTE TAGIT NÅT BESLUT. vad händer nu JA, NÄR DU INTE GÅR PÅ BESTÄMDA MÖTEN OCH GÅR TILL EN PRAKTIKPLATS SOM VI INTE BESLUTAT OM FÅR DU INGEN ERSÄTTNING.

Iblan känns det som att sonen inte kan göra rätt hur han än gör….

Vet hur du har det å det är inte bara din ekonomi dom leker med du har ju en självkänsla som får sej en knäck.

Kan inte fatta att så många okompetenta människor kan hamna på en sån plats som AF.

[mia-38]
0

Ja jösses Mammzing.

Jag har inga problem med AF. De hör inte ens av sej för ett första möte…hahah..Och jag har vart arbetslös nu över en månad.

Det är a-kassan som är den stora boven i dramat.
Man mår ju verkligen skit när man inte ens kan handla vettig mat så att sonen iallafall får mat i sej. En annan klarar sej.

Maria
0

Det är illa när de behandlar människor på detta viset. Du har ju faktiskt betalt den här försäkringen för att ha nytta av den om du skulle bli arbetslös.

Att pengar från A-kassa och försäkringskassa inte kan komma i tid tycker jag är skandal. Det borde vara anmälningsbart.

Din hyra däremot är bekymmersamt. Du kan faktiskt bli vräkt och ingen hänsyn tages till din ekonomi.

Har du kontaktat din hyresvärd? Många värdar kan ju faktiskt vara hjälpsamma och avvakta med hyran om de vet att pengar är på väg.

/Maria

[mia-38]
0

Hej bumbleboo.

Min hyresvärd vet om sitsen jag är i. Och han kunde vänta med hyran.
Tack och lov. Men det känns ju ändå skit att inte kunna betala den i tid.

Kram

Maria
0

Puh, det var väl tur att du åtminstone har en förstående värd.

Hoppas det löser sig snart och att dina pengar kommer.

/Maria

Mammzing
0

Tyvärr tror jag att sånt här bara blir vanligare och vanligare.
Och vi ska ju inte säga nåt, dom är ju myndigheter och kan hota med avstängning o dyl.

martdat
0

har en kpompis som fick vänta från maj till augusti på sin a kassa,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Vad händer?????? Numera är ju jag förtidspesionär, men när jag gick på akassa, så kom ju pengarna när de skulle. OCh det var väldans hög arbetslöshet även då…..ca 15 år sen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[mia-38]
0

Läste i helgen i en tidning att nån fått vänta på sina a-kassepengar i nio månader!!! Vad sysslar de med????
Förvånad

Hawknestgrove
0

Ja det undrar jag med… För det var ju inte mindre att göra då. OK då gick de via facket alltsammans, men i allafall

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

#9 jag med, men där handlade det om att arbetsgivarn gått i konkurs och att de vägrade skriva arbetsgivarintyget, lika förjävligt det men det handlade om mer än handläggningstid,

Men när jag timjobbade o stämplade så han inte min slarviga chef fylla i arbetsgivarintyget och a kassan hotade att dra in pengarna, jag ringde upp dem o sa att ni får ringa själva tull honom för jag kan inget mer göra än att tjata och lägga kopior på hans tagenbort med brev från kassan, men det vägrade kassan göra, skutade med att jag skrev dem själv och en på hans kontor skrev under,

Tiana
0

#11 Jag har också varit med om det där - blev vägrad a-kassa på grund av att jag inte fick ett intyg för att jag jobbat på ett kursat företag. Fick hanka mig fram med småjobb i 5 månader till jag fick heltid, för jag fick aldrig det där intyget!

martdat
0

#12 så borde det inte få gå till, det ska väll räcka med löne specarna om inte arbetsgivarn sköter sig tycker jag, löjligt,,,

[mia-38]
0

Ja här sitter man.
Min inkomst i oktober var på 2300 kr.

Socialen dröjer med sin utbetalning..och jag vet inte ens om jag får hjälp eller inte denna månaden.
A-kassan dröjer.

Hur f*n ska man kunna betala sina räkningar????
Hur ska man kunna klara sej på 2000 papp i månaden`????
Man kommer ju efter så det skriker om det.

[mia-38]
0

Jaha…min situation är INTE kul kan jag säga.
Nu säger socialen att jag sökt för få jobb under en månad. Man ska tydligen söka minst 20 jobb. Kunde de inte sagt det då? Vart deras gräns ligger??
Så nu får jag säkert inga pengar till hyra eller mat.
Min inkomst i oktober var 2300 kr.
Ska man leva på det när man har barn med eller hur tänker de????

Jag bryter snart ihop.

martdat
0

20 jobb!!! ojdå, finns det så många som du kan söka ens? Det måsste de tala om i såfall före, jag vet att de gör så ibland men de ska ju tala om det på förhand, Ring enhetschefen, sen vet jag inte säkert men, eftersom du har väll af rehab? o då kan du ju av förklarliga själ inte söka vad som,,kanske din handläggare där kan prata med soc?

[mia-38]
0

Jag fick hjälp…men dessa skulle vart utbetalade i oktober. Nu kommer de på fredag och räknas som hjälp till december fastän att det inte är det. Och sedan när jag ska ha hjälp till december så får jag inte tillräckligt eftersom jag fick hjälp nu i november…Då räknas detta med i budgeten till december…*suck*
Fattar ni hur jag menar?

Bara för att det tog sån tid för henne att räkna ut allt. Hade hon rappat på lite så hade jag fått ut i oktober och allt hade blivit rätt. Nu fick jag bara en inkomst på 2000 i oktober..men det tar de inte hänsyn till..

Myndigheter säger jag bara…BAHHHH!!!

martdat
0

men borde du inte få dubbelt då? elr tycker de att du hafft inkomst bakåt över normen så du borde sparat ?

[mia-38]
0

Visst fick jag min slutlön…men månaden innan den så låg jag mycket under deras norm..men det sket de i. De kollar ju för tre månader bakåt.
Så egentligen skulle jag ha fått ut minst 7500 av de. Men icke då.

Mitralis
0

Då är det inte bara mej dom jävlas med då. Började känna mej en smula utsatt ett tag. Skriver om detta i tråden Nu var jag otrevlig.

Hoppas att det löser sig för dig.

[mia-38]
0

Mitralis..Jag har läst din tråd…Och jag säger bara att det är inte klokt.

Nu skulle min handläggare på sossen satt in pengar till mej senast igår. Än finns inga på kontot!! Får de verkligen göra så här??? Måste inte de följa de regler de har gentemot varje individ??
Fattar ingenting!!Obestämd

martdat
0

#21 kan ta nån bankdag innan de når dig beroende på vilka banker ni använder er av o så.

[mia-38]
0

#22 Jo men har man internetbanken så ser man ju några dagar framåt vad som är på väg in.
Men iallafall så sattes pengarna in i eftemiddag. Efter att jag mailat och undrat vart de var.