Billiga glasögon finns här!
Jag har hittat ett ställe på Internet, som säljer billiga och BRA glasögon. Det enda som skiljer dom åt, mot hos optikern, är att det INTE är märkesglasögon.
Själv har jag köpt 5 PAR glasögon av dom.
Därav ett par solglasögon, slipade. 395:-
Ett par progressiva. 895:-
Ett par läsglasögon till att läsa min bok på kvällen. 395:-
Ett par vanliga för att kunna se på långt håll. 395:-
Ett par vanliga till att använda när jag kör motorcykel. Så skalmarna får plats under hjälmen. Och att jag inte behöver vara SÅ rädd om dom. 390:-
Man får låna hem 6 par glasögon för påseende - GRATIS - i tre dagar.
Sen skickar man tillbaka dom - GRATIS (det är betalt av dom) - och sen beställer man dom glasögonen man vill ha, på deras sida.
Sen kommer glasögonen HEM till Dig och Du betalar BARA FÖR GLASÖGONEN.
INGA dolda kostnader eller porto någon gång!
Bra va´? 
Här är länken till dem:
Det enda Du behöver göra först, är att skaffa synintyg från en optiker och skicka, maila eller faxa över det till dom.
En synundersökning på SPECSAVERS kostar 350:-
(Specsavers är bara ett alternativ. Det billigaste.)
Suck, för mig så sk*t det sig, då jag inte har någon specsaversbutik närmare än Uddevalla. KÖpte mina proggersiva för snart två år sen, de får hålla i minst tre år till. Där var glasen dyra, bågarna kostade inte mer än 900, men glasen 4000.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men Du kan ju anlita någon annan optiker också.
Jag bara hänvisade till den billigaste.
Det var HIMLA dyra glas, det Du!
japp, det var det. skulle vara nåt speciellt med nån ny slipning. Ok, de är bra, det medges.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det där e så konstigt…..
Alltid hos optikern är svindyra specialglas sååååå bra, åååååååå du måste bara ha såna!!!
Det finns alltid bra glas till bra priser. Men dom vill ju sälja.

billigt! skulle behöva , mina ligger sönderrepade i bilens handskfack om jag måsste läsa skyltar när jag kör, något annat duger inte de loja till,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag ska nu efter påsk betala fakturan på mina favoptic glasögon :)
köpte ett par för 6000 kr för många år sedan. Slitna snea och fula, men med tanke på vad de kostade så blir det inga nya :S Hittade en modell på favoptic som såg nästan likadan ut, som jag beställde.
475 kr var liiiite skillnad mot 6000 till Synsam ;)
Jag har ju haft lins-abonnemang hos synsam, så då har ju synundersökning ingått i det priset, men jag avslutatde det då jag fick skavsår i ögonen av linserna, så jag har väl varit lite halvblind. Men då min syn varit stabil så beställde jag bara ett recept hos min optiker och skickade in det till Favoptic, så jag behövde inte göra någon ny.
om man har bågar men måste fixa glas,hur gör man de om man måste försöka få till de så billigt de bara går?
Någon som kan ge mej tips !

En sak jag undrar över är hur man gör när man beställer progressiva glas? Det ska ju passas in på just mina ögon. Brukar va optikern som gör det.
Hur fixar man det via internet?
Det är ju så viktigt att det blir rätt för att jag ska se bra.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har progressiva glasögon och de kostade nåt på 6-7 tusen för några år sedan. Har fått mycket hjälp av optikern här med inpassning m.m. Bara att gå in och han fixar det meddetsamma. Service är värt pengar!
Så jag kommer att fortsätta handla på hemmaplan till mina ögon.
Men visst fungerar det med "postorderglasögon" också. Vet flera som är nöjda.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 mongu
Man skickar in receptet på progressiva till Favoptik.
Sen beställer Du hem PROVBÅGAR.
Och när Du hittar ett par som passar Dig, så ska Du, med hjälp av en röd penna som medföljer, pricka in Dina pupiller med en prick. Det bästa är att någon får göra det till Dig.
Så gjorde jag och jag blev nöjd!
Jag har också beställt mina glasögon på Favoptik och de är progressiva och jag är så nöjd.
Nu har jag ju tur med att dessa finns som butik i Göteborg men jag har även vänner som skickat in sitt recept och varit helnöjda.
/Maria