inlåningsränta
Var få man de mesta räntan ?
Söker något var jag kan lägger mina pengar .
Men 0.0000000000015% tycker jag lite för lite
då är det lik bra att lägger de under min kudde 
Alltså ! Vet ni ett bra alternativ ?

Sparkonto
0,15 %
Fasträntekonto 3 månader
0,80 %
Fasträntekonto 1 år
1,20 %
Fasträntekonto 2 år
2,05 %
Fasträntekonto 5 år
3,70 %
Aktielikvidkonto
0,25 %
Länsförsäkringars räntor, www.lansforsakringar.se
Ska du ha vanligt sparkonto där du kan nalla när du vill eller ska du låsa dem? Fonder är ju ett alternativ om det är långsiktigt sparande.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
internetbank med skaplig inlåningsränta.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Aktier och fonder kanske kan vara nått?
I år så har jag ett + på 23,80% på min totala aktie och fond depå. Men eftersom det rasade så enormt mycket på börsen förra året så går jag rejält back på vissa om jag säljer dom nu.
Man bör inte köpa för pengar som man kanske behöver i morgon. Börsen går upp och ner och för en hobbysparare så är ett långsiktigt sparande lättare att hålla på med än snabba klipp.
Man behöver inte köpa fonder eller aktier för mycket pengar. En del poster har jag köpt för 1200kr, så jag har inte alls mycket investerat totalt.
Kopparberg Mine köpte jag 20 000st för 0,07st dvs 1400kr totalt. Nu är marknadsvärdet på dessa 0,06 så jag har förlorat 200kr, just nu. Men tänk om dom går upp till 0,50. Då blir vinsten 8600kr, om jag har räknat rätt. Det vore grejer det
Men som sagt, det här är ju lite gambling, inte för alla. Och det går fort att gå back.
Swedbanks Framtidskonto max har strax över 4% i ränta.
ja men då kommer vi till det, kan du ta ut fritt? På bank2 kan du med 1,5% ränta ta ut hur mycket du vill hur ofta du vill
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 Nej, du kan inte ta ut. Men för min del är det bara positivt :)

Tyvärr är väl de flesta räntor ganska försumbara nu för tiden, så ett sparkonto är kanske inte det bästa stället att placera sina pengar.
Själv har jag mina pengar på ICA-banken som brukar ligga på övre halvan i ränta, men även där är räntan usel numera. Verkar ligga på 0,15% på ett vanligt konto utan begränsningar.
Kanske är bättre att placera pengarna, eller i alla fall en del av dem, i någon vettig fond eller liknande. Innebär alltid en risk dock, så man får väl bestämma sig för om det är värt det eller inte.