Spendering på julklappar?
Hur mycket kommer Du att spendera på julklappar i år?
Själv blir det nog kring 3000:-, antagligen mer.
Men jag tar inga lån till det!
Gör Du det?
Någon tusenlapp max.
Runt 3000:- här med. Jag börjar köpa tidigt, i år började jag i augusti så jag pytsar ut utgifterna då och då. Jag är student så jag har inte så mycket pengar att göra av med, men tycker att det är viktigt med julklappar. Jag skulle aldrig låna till julklappar! Det handlar om att hitta bra ställen att köpa ifrån. Jag köper mycket på ebay, schyssta smycken från Kina och Hong Kong, t.ex. Min familj bor långt ifrån mig och då känns det viktigt med julklappar när man inte kan ses. Vi (jag och sambon) firar med hans familj, så jag har två familjer att köpa till.
Det blir inte mycket det. Jag har inte ekonomi för det. Men min syster och mina föräldrar ska få något.
Jag och sambon har bestämt att vi inte ska köpa något åt varandra. När vi har råd ska vi hitta på något roligt istället.
Jag har räknat med en 1000kr och då köper jag bara julklappar till min familj och Sambo
100 kr! 
Jag sa stopp för julklappar förra julen eftersom jag inte tycker mig har råd . Så nu spelar vi julklapps hazard (jätteroligt tyckte även mina gamla föräldrar) och köper 2 paket för bestämd summa.
Denna julen blir det nog 0 kr. Hade vi åkt ner och träffat släkt över julen hade jag nog köpt något till min brorsdotter och kanske även något till makens ena "brorsdotter", men som sagt i år stannar vi hemma.
Kan tillägga att jul och julklappar inte är viktigt för oss. Men visst, alltid skönt med extra helgdagar! 

kanske ca 800 ? har inte köpt nåra än dock, brukar bli för ca 500 till dottern o lite småskit till de jag firar julafftn med,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vet inte riktigt,..
mest till dottern, fast det blir inte heller så mkt.. hon fattar ju inte än. ;)