Spendering på julklappar?
Hur mycket kommer Du att spendera på julklappar i år?
Själv blir det nog kring 3000:-, antagligen mer.
Men jag tar inga lån till det!
Gör Du det?
Någon tusenlapp max.
Runt 3000:- här med. Jag börjar köpa tidigt, i år började jag i augusti så jag pytsar ut utgifterna då och då. Jag är student så jag har inte så mycket pengar att göra av med, men tycker att det är viktigt med julklappar. Jag skulle aldrig låna till julklappar! Det handlar om att hitta bra ställen att köpa ifrån. Jag köper mycket på ebay, schyssta smycken från Kina och Hong Kong, t.ex. Min familj bor långt ifrån mig och då känns det viktigt med julklappar när man inte kan ses. Vi (jag och sambon) firar med hans familj, så jag har två familjer att köpa till.
Det blir inte mycket det. Jag har inte ekonomi för det. Men min syster och mina föräldrar ska få något.
Jag och sambon har bestämt att vi inte ska köpa något åt varandra. När vi har råd ska vi hitta på något roligt istället.
Jag har räknat med en 1000kr och då köper jag bara julklappar till min familj och Sambo
100 kr! 
Jag sa stopp för julklappar förra julen eftersom jag inte tycker mig har råd . Så nu spelar vi julklapps hazard (jätteroligt tyckte även mina gamla föräldrar) och köper 2 paket för bestämd summa.
Denna julen blir det nog 0 kr. Hade vi åkt ner och träffat släkt över julen hade jag nog köpt något till min brorsdotter och kanske även något till makens ena "brorsdotter", men som sagt i år stannar vi hemma.
Kan tillägga att jul och julklappar inte är viktigt för oss. Men visst, alltid skönt med extra helgdagar! 

kanske ca 800 ? har inte köpt nåra än dock, brukar bli för ca 500 till dottern o lite småskit till de jag firar julafftn med,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vet inte riktigt,..
mest till dottern, fast det blir inte heller så mkt.. hon fattar ju inte än. ;)
det dyraste jag köpte var till mannen… ett XBox 360 o ett spel till det.. men han har redan öpppnat… *usch på han*
jag förväntar mej inga dyra julklappar utav ngn heller…
jag köpte en ny kamera till mej själv…
Min familj och vänner har kommit överens om att inte köpa några julklappar i år. Känns väldigt skönt. :o) Några saker mindre att oroa sig över och den ansträngda plånboken mår lite bättre…
Inte en spänn. Köpte till mig själv Oh By The Way, Pink Floyds box, den gick på nästan 2000 kr. Det räcker!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Säger som #10. Inte en spänn. Det är många år sen min familj slutade med presenter vare sig det är julklappar eller andra presenter.

Dubbelt. Igen!
Som min fru redan nämnt: Inte ett öre. Precis som vanligt, med andra ord, typ. Normalt brukar vi möjligen pliktskyldigt köpa något litet till de yngsta barnet i vår bekantskapskrets, alltså min svågers dotter i detta fall.
Vi drar lott om vem vi ska köpa till. Alltså bara ett paket för max 200 kr. Vi äter lite extra gott och spelar spel. Tar en promenad och bara är tillsammans helt enkelt.
Fast barnbarnet på 5 månader hon får paket från alla.
haha! Vill bara göra klart här, att Det är INTE jag och Guraknugen som är gifta! Han är gift med nån annan!
Det var bra du klargjorde det! Kan tillägga att Guraknugen INTE är gift med varken Saiva eller Destiny heller.. 
#16: Bra att du klargjorde, men själv vet jag ju vem jag är gift med, älskling…

jag är inte heller gift med gurknuger,jag tror han är gift med silvia,,men skälv ska jag gör av med ca 3000 på julklappar
Trodde det framgick av #17 att jag är gift med Fotokrafs.
Hehe :o)
Jag är ogift, tack gode gud!

Noll och intet. Jag o min man (som inte är guraknuger) ger varken julklapp eller födelsedagspresenter. Pengarna kommer ju från vårt gemensamma konto, så det är lite fånigt att "ge" varandra nåt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#22 Så är det för mig och min man (som är guraknugen) med, dvs gemensamma konton. Fast vi köpte iofs inga presenter till varandra innan heller.
OT Ifa någon undrar.. Jag är inte Silvia
I år ska vi leka "hemlig tomte" inom familjen och endast köpa till två var istället för 12. Så där kommer det gå på 300-400 kr. Till vännerna har jag tänkt att sy saker, ska ner till Ullared snart och köpa hem lite dekoration och billigt tyg.
_No way! Yes way!
OT: Dessutom är det inte ”Guraknuger” utan ”Guraknugen” som är mitt ”namn”. Det är bara era sopiga webbläsare som inte behagar visa hela texten (i min ser det rätt ut, exempelvis)…

#25, jag förkortas också, webbläsaren kapar ett "n". Irriterande.
Händer inte med Opera. I alla fall inte för mig.

Problem när man inte får göra vad man vill med jobbmaskinerna, och är för bekväm för att sätta sig in i det när det gäller sin egen…
Inte mycket att sätta sin in i: Ladda ner ? Installera ? Öppna ? Surfa
Många kortkommandon är samma i många webbläsare så det är inte så många nya att lära sig heller.

hej gura knugen förlåt om jag skrivit ditt namn fel ,men det står gura knuger under din lilla svartvita bild..
#30: Nej, gör det inte. Det är din webbläsare som inte förmår att visa hela sista bokstaven. Tar man bort lite på ett n blir det ett r. Och det står garanterat heller inget jävla mellanslag mellan gura och knugen, det hittade du på själv.
#31 Vet inte om man skall klanka ner på webbläsarna här utan det skulle väl snarare vara webbutveklaren som gjort det möjligt att skaffa nick som är så långa att de inte ryms under avataren. Jag ser hela ditt nick i båda mina webbläsare men har även sett att det finns de med längre nick än ditt…
#32: Egentligen kanske webbutvecklarna borde sett till att det finns lite mer utrymme för namnet. På min skärm är det ganska bra med utrymme ledigt på höger sida med den skärmupplösning jag använder (1280×800), så nog borde man ha kunnat få plats med grejer.
Sedan har det väl lite betydelse också vilka teckensnitt man har installerade, även om de flesta idag lär ha de 5 vanligaste, kanske.
Men om man lägger pilen över nicket, så kommer en ruta fram som visar HELA namnet!
Så brukar jag göra för att inte göra bort mig. 
#34: Jo, men det är ju på tok för jobbigt för de flesta… 

I år ska jag ta ner kostnaden så mycket som möjligt. I familjen och med vänner har vi löst att alla köper endast en present för en viss summa och så får vi se vem som får den.
Och inga lån^^
jag har FF och guraknugen syns helt för mig, men inte halvdansken. Hum, undrar vad vår lilla siberlina har för webbläsare?
Ja, eller så har hon ett lite bredare teckensnitt som standardteckensnitt på webbsidor.
Vi har slutat att köpa julklappar till varandra här hemma för många år sen. Det är skönt att slippa jaga julklappar som man gjorde förr.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
ja vem bryr sig…..
ca 6000, det mesta går till sambon, det är hon värd!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har gjort badbomber 10 st för 100 kr själv. =)
Sedan brukar jag koka sylt eller marmelad, alla älskar det, det är inte så dyrt heller. Så brukar jag köpa 3 handukar för 15 kr i IKEA och klippa sönder och trö över med gummiband så blir de riktigt fina burkar också. =)
Sedan har jag gjort all mat själv, gjort allt vegetariskt gick på 230 kr, inte så farligt när man tänker efter.
Jag tror att jag landar på ca 3000 kr men har två julklappar kvar, lite mkt för en studentkassa men det funkar. Jag älskar julklappar och födelsedagar! Är ett måste i min värld =)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
spenderar inget alls.

#42 hemmagjort sylt är 100 gr bättre än de i affärerna, supergott,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Min mor gör kanongod krusbärssylt och -marmelad. Härligt sur (precis som jag vill ha den) och inte i närheten av så mycket slibbigt äckelsocker som finns i de man köper.