Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 4090 ggr
Alexej
0

Vad gjorde du idag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden går snabbt. Nu är det grönt ute. Påskliljorna blommar..Älskar den här tiden innan det blir för varmt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Var iväg i morse och satte upp reklamlappar i Svinesund på de sista vagnarna för den här omgången.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

LinaK
0

Har varit till återvinningscentralen med 3 sopsäckar och en kartong med skräp. och har nu lovat mig själv att aldrig köpa en pryl till ;) Sen har jag lurpassat på telefonen. Väntar på ett besked om en lägenhet vi gärna vill kolla på. Men inget samtal idag inte. *suck* VILL ju veta NU helst!!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

MariaG
0

Idag har jag lagt på en del brev i brevlådan. Sen har jag handlat mat.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Alexej
0

Solen är på väg ut… Ska ut i trädgården och greja. Göra färdigt ett räcke och måla den. Köpa lite virke.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Aviendha
0

Jag flänger runt i lägenheten och försöker aktivera alla illrar. Lite mer att stå i nu när 5 extra är här för passning. Men kul! =)

shintaida
0

Den 29-30 var jag på en kryssning. En andlig sådan. Dvs med medium, transmedium och seanser. MYCKET roligt i två dagar!

Åkte med min dotter och DET var OCKSÅ kul!! Har inte träffat henne på fyra år. Så nu tar vi igen det. Skrattande

Så i dag var vi ute på motorcyklarna. Min man körde sin och jag körde min med min dotter bak (hon är nyss fyllda 25 år). Så passade vi på att äta var sin STOR glass och sen hälsade vi på en väninna till mig och fikade där.

Sen åkte vi hem - putsade av motorcyklarna (det gör vi alltid, även om det inte behövs så nämnvärt. "Att hålla dom i gott skick", kallas det för Skäms)

Väl hemma. gjorde jag en fuskpotatisgratäng och min man grillade. Vi åt vid 21-tiden, först! Förvånad

Nu ligger min stackars uttröttade dotter och läser Illustrerad Vetenskap, för hon var supertrött. Och jag och min man sitter och slöglor på TV:n.

Det var mina senaste tre dagar.

OTROLIGT givande.

Men jag må säga, att min man och jag är tajta med varandra, så vi känner oss som halvor utan den andre. Men det gick att resa utan honom, tack vare mobilen! Cool

Som plåster på såren köpte jag snus och MASSOR med godis (choklad - Toblerone å sånt) till honom! Dåligt samvete för att jag åkte? Ja, när bussen gick, men inte sen. För min man är en RIKTIG hemmaman. Och han tyckte VERKLIGEN att jag skulle få komma hemifrån ett tag, då jag är sjukpensionär.

MEN JAG ÄLSKAR HONOM SÅ AV HELA MITT HJÄRTA, trots att vi varit tillsammans i fyra år nu!

Ha det bäst, alla ni därute!

LinaK
0

#6 Låter ju som en jätte härlig realtion ni har, du och din man Skrattande Kul att höra. Vet lite hur det känns. Har vart tillsammans med min sambo i 5 år och vi blir bara mer och mer tajtare. Skulle inte vilja leva en dag utan honom.

Gullan402
0

Har haft en intensiv men rolig vecka. Började min arbetspraktik i måndags och det är massor av nytt att ta in och massor av nya människor. I fredags hittade jag äntligen en annan bil som jag för en gångs skull hann först på. Den "bodde" bara lite drygt 3 mil härifrån. Eftermiddagen var jag med svärmor och grillade, det var någonslags hemvändardag till hennes födelseby. De hade arrangerat lekar, tipspromenad och en kort föreläsning om platsen. Igår var jag på 40 årsuppvaktning. Och idag ska jag vara barnvakt åt en kompis ungar, ska även in till stan för att köpa några sladdar så jag kan använda min stereo i den nya bilen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mullibolla
0

Idag har jag haft begravningsjobb igen. Länge sedan sist, men jag tar tacksamt emot alla sådana här chansen. Lite extra tillskott till sjukbidraget sitter aldrig fel!

LinaK
0

idag har jag klippt mig. Och packat en massa kartonger eftersom vi snart flyttar.

Hawknestgrove
0

Börjat med att ta en halvtimmers promenad varje dag. Så jag var ue och gick  både i går och idag. Rör på mig alldeles för lite

Mullibolla
0

Idag har jag firat Syttende Mai, halvnorska som jag är!

Jag och dottern har varit på picknick i vår fina park här i närheten och hälsat på djuren, inte minst grisarna!

Nu ska jag steka strömming! Glad

Alexej
0

Jag har fixat staket, en "kyssbänk", en väg och ett räcke för verandran och en massa andra nödvändiga grejer i trädgården. Kab snart visa bilder:)

Idag regnar det. Jag borde ta tag i städningen här inne men ingen lust. Det blir så smutsigt här med en massa katter…Obestämd

Hawknestgrove
0

I dag har jag  satt ut annons på våra stödkattungar i Strömstad

martdat
0

i dag har jag tagit mig mod och löst en block på min msn på en tjej som var en väldigt bra vänn innan, jag blev ledssen o besviken på henne och bröt men jag saknar henne, så efter ett o ett halvt år skrev jag till henne att jag saknar henne, det gick riktigt bra, vi kan nog hitta tillbaka vår vänskap ijen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Fagerljung
0

Har varit i stallet och tömkört en av ponnysarna och just nu har jag bullar på jäsning :)

Ninjisen
0

#15 Skönt att höra…. Ibland behöver man lite tid att tänka över det. Riktig vänskap dör aldrig. Lycka till!

Alexej
0

Och jag har mitt barnbarn på besök några dagar. Går jättefint, fast jag hinner inte mer med så mycket annat….

Hawknestgrove
0

Sån söt bild! Gott om maskrosor du med, ser jag!

Alexej
0

Älskar maskroser:)

Hawknestgrove
0

i dag har jag i nämnd ordning:

1.putsat fönster

2.suttit vid datorn

3.solat och läst en bok

4.klippt gräset

5.(nåt ni inte har med att göraFlört)

6.duschat

7.suttit vid datorn igen

Fagerljung
0

Idag har jag vaknat och ätit chips och choklad till frukost, haha :)

Norrann
0

Jag har tvättat och strukit pengar idag jag!

Ja,det är sant.Ett av barnen hade nån klasskamp där man skulle ta med mynt från så många olika länder som möjligt och då åkte en gammal pengburk fram ur förrådet.Och fy,så äckliga de var en del ärgade mm.Nåväl,dottern tog med de hon hann med och sen bestämde jag att vi gör nånting med dessa i st f att de bara ligger.

Först strök jag sedlarna och gjorde en tavla.Sedan har jag tvättat mynt (skitgöra) och tänker prova klistra upp dom som små tavlor.Knäpp idé men kanske det blir av att se på dom nångång nu,i burken rotar vi aldrig annars.Pengarna har inget ekonomiskt värde men är ett minne från min salig man som jobbade till sjöss och slängde ner pengar från jordens alla hörn i denna burk.Vi bestämde att behålla en av varje sort och skicka vidare resten.

SkrattandeSå tokig man kan vara!

Hawknestgrove
0

Målat klart sambons gamla värdeskåp, som stått ute i 10 år. Äntligen har jag satt in det på Blocket!

SaraC
0

Städat, snickrat och svettats! Skulle egentligen försökt sova en stund men det är ju omöjligt i den här värmen. Ska bila ner till Skåne inatt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hawknestgrove
0

Sovit riktigt läääääänge i dag! ända till 9.30!

Stephanie
0

Idag har jag bara suttit hemma framför datorn och inte gjort något viktigt alls Tungan ute Men så ska det få vara när man har sommarlov! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Ann1
0

Planerar budget hela dagarna:)

Funderar på gå med i överblick.se . De har ett erbjudande nu.

Jag vill tjäna mycket pengar nu. För att hinna med att göra allt jag vill göra. Och det kostar. Men det är på det små utgifterna man blir rik… Och det är svårt att hålla igen nu på sommaren märker jag. Lätt att förköpa mig. På Nödvändiga onödiga saker…en kylväska här och en kudde på rea där.

Men härligt med sommar, oavsett regn.

Stephanie
0

#28 Jag måste säga att jag inte är överförtjust i tjänster som i princip säger "spara pengar - använd vår tjänst (som kostar pengar!)". Det går inte riktigt ihop Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Ann1
0

Förstår på ett sätt. Tänker att ibland måste man på allvar satsa lite som ger mer i slutändan. Som att gå till en coach, som kostar, men som ger en beteendeändring som gör att du förändrar ett invant mönster. Som att spara genom att köpa kvalité ist för en massa billigt. Ungefär. Tror jag vill höja min egen motivation och kunskap i ett område som jag är sämre på.

För min del handlar det om att få saker svart på vitt och mycket enkelt. Få koll, en övergripande. Och det verkar som om detta kan vara ett sätt att komma igång. Har haft en ekonomikunnig person som hjälpt mig göra budget och pärm. Men sedan är det ju alla papper. Och min egen oförmåga att hålla ordningen på dem.

Men visst är det smart av dem som startade…De kan nog tjäna lite. Men alla ska ju försörja sig..

Denna kommentar har tagits bort.
[iovis]
0

Jag har varit på jobbet och suttit och väntat på semestern som snart ska avnjutas,,,,,,

shintaida
0

Idag har jag njutit av en timmas motionscykling. Och därefter vägt mig och såg att jag börjar gå ner i vikt!

ÄNTLIGEN!

Så jag är lite lyrisk över det och det ger mig energi att vara glad. Och så har jag lagat mat. Inte kul, förstås.

Inte nog med det - igår fick vi pyttelite snö och den ligger kvar och lyser så fint. Älskar det!

Saga85
0

Idag har jag varit ekonomisk och fixat mina kängor. Köpte ett par inläggssulor för 20 kr, nya skosnören för 1 kr och har limmat den bit som släppt. 21 kr istället för en tusenlapp, och mina fötter slipper frysa och bli blöta.

Sigriiid
0

Idag har jag haft en riktigt lång sovmorgonen med pojkvännen! Kom upp vid halv ett-ett. Sedan frukost framför tvn där det var skidor.

Sedan stack vi iväg och träffade min bästis och spelade biljard! Köpte med mig sushi hem och pojkvännen gjorde pangkakor till sig =) Favoritmaten såhär på lördagen!

vi åt till filmen Sofie Scholl och sedan pysslade jag lite! Nu e det snart Robinsson så jag ska skära upp lite grönsaker och fixa dipp!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

shintaida
0

Idag har varit en eländig dag!

Har legat i magsmärtor mer eller mindre. Men mest mer.

Drack Coca Cola igår och i natt. Men det skulle jag inte ha gjort!

Jag kan ju inte rapa, efter en magmunsoperation!

Så bubblorna stannade i tarmarna på mig och jag har känt mig gravid med MINST sexlingar!

ONT har det gjort! För tarmarna har varit i konstant rörelse hela tiden. Och mycket fis har det blivit! Skäms

Det lättade LITE att ligga till sängs på sidan, med en kudde under/vid magen.

Först NU kan jag vara uppe utan större smärtor.

Och jag som hade tänkt gå på Julotta! Skrikandes Det smög sig!

Synd om Ronny, som är ledig. Han har fått vara ensam hela tiden.

Men han förstår och sa åt mig att tänka mig för innan jag dricker kolsyrat igen!

Och DET kommer jag att göra!

Det var min Juldag, det!