Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 2878 ggr
Hawknestgrove
0

Kontaktlinser på nätet?

Någon som har erfarenhet? Ska prova in nu på fredag och hos min optiker, så kostar månadslinser ca 1700 kr/halvår. Har sett, att jag kan få dem till ca en tredjedel av priset på nätet….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

shintaida
0

Min dotter har gjort så. Hon har varit jättenöjd!

Men jag vet inte vilket företag hon beställde från.

Hawknestgrove
0

Ok, puttar upp1 Hon började väl med linser från optikern?

shintaida
0

Ja, det gjorde hon. Fick dom utprovade där. Sen fick hon ett recept som hon skickade till företaget som hon fick linserna från. Att få recept utskrivet från optikern i samband med undersökning, är gratis.

Hawknestgrove
0

ja för  att kanske hålla sig på god fot så kanske man ska hålla sig ett havår i alalfall?

shintaida
0

Det behövs inte alls!

Själv går jag till optikern och får synundersökning och då begär jag ett synintyg och sen beställer jag mina brillor på Favoptik.

Hawknestgrove
0

ja nu var ju jag snäll, jag beställde nya brillor där. Mina har gått sönder.

shintaida
0

Beställde Du från optikern? Eller, är det jag som inte fattar…Skäms

Hawknestgrove
0

ja glasögon, ja. OCh ska prova ut linsr på fredag. men jag ska ta och be att få recepten!

Zynell
0

Jag är jätte nöjd med mina linser från nätet. Har aldrig haft några strul. På nätet kostar ett 6-pack med linser 375 kr för mig (månadslinser) Dvs 1500/år istället för ca 3000/år. Stor skillnad.

Jag fortsätter dock gå till optikern då och då, typ 1 gång/år bara för att kontrollera att allt är som det ska.

shintaida
0

Ja, jag går och kollar 1 gång om året också. Är opererad för grå starr, så synen ändras hela tiden.

Kan inte använda linser. Har för torra ögon. Har provat. Och det med både färgade och ofärgade. Gillar att byta färg på både ögon och hår. Skrattande

Favoptik tar 375:- för ett par glasögon, med både bågar, enkelslipade glas och slipning.

Vet ej om dom nörjat med linser, dom med. Jag TROR det, i alla fall.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Loveferrets
0

Oj kan man skaffa de på nätet, skulle verkligen behöva Linser men tycker de e så dyrt. Ska man alltså bara begära att få ut sitt synintyg o sen beställa efter de ?

shintaida
0

Ja, så enkelt är det! Underbart, eller hur? Skrattande

Jag har kunnat köpa flera par glasögon för mindre peng än ett par hos optikern.

Linser är också billiga.