Huslån på banken
Är det nån som vet eller har erfarenhet av hur det funkar när man ska låna pengar till ett radhus tex
Om man tex tjänar 26 nästa 27.000 kr mån före skatt på vilken vanlig bank tror ni att man kanske får låna ca 1,4 miljoner kr för att köpa tex radhus?
Får man låna så mycket pengar om man är ensam att ta lånet?
( fast anställnin då naturligtvis sen flera år)
Nån som kanske har nått bra förslag?

fundera först vilken bank du hellst vill ha och ring och fråga,
jag bara ringde länsförsäkringar o sa vem jag va o att jag vill köpa ett hus som ligger där o där för si så mycket, han undrade lite om min inkomst o kollade årsinkomsten o kreditupplysning så var det klart typ,
om du får låna den summan på den inkomsten kan bara banken svara på, så tycker du ringer o pratar med dem, de bryr sig nog messt om hur stabil ekonomin är kan jag tänka mig när det gäller så höga summor, sen brukar de flessta banker ha en egen uträkning om hur mycket de tycker att man ska ha kvar efter fassta utgiffter,
jag är ensam på mitt huslån, fasst betydligt mindre lån då, men sen stämplade jag o timmjobbade bara när jag tog lånet,,,
jag frågade för skojs skull på tre andra banker o de sa tvärnej så det kan vara olika från bank till bank,
lycka till,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
# 1 Hur mycket lånade du i förhållande till va du tjänar?
har hört att länsförsäkringar är väldigt bra,men ja har tyvärr swedbank,dom är INTE bra har ja hört när de gäller hus lån osv
Jag och min man köpte radhus för 4 år sedan och det var snabba ryck.
Såg en annons på måndag. Visningen var på lördag så vi var på vår bank redan på tisdagen för att få en "lånegaranti"
De gick igenom vår ekonomi och gav en högre gräns för hur mycket vi kunde buda på köpet.
Det kändes tryggt att gå igenom detta med en bankman och titta på marginaler osv. om räntan skulle stiga. Nu visade det sig att mäklaren hade kontakter på en annan bank och vi fick mycket bättre villkor och bytte.
Så jag rekommenderar dig att gå till din bank och gå igenom ekonomin och att du får en "lånegaranti" så att du vet hur mycket pengar du faktiskt kan buda.
/Maria

#2 lånade ca 400 000 . hadde ca 240 i årsinkomst, jag hadde med swedbank då, men jag bytte blixtefort, haha. länsförsäkrinagr var toppen, fixade allting åt mig,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det är klart möjligt att få låna en sådan summa med din lön, men det beror även på andra faktorer. Det är stor skillnad om du vill låna t ex 95% eller 70% av köpesumman och hur stora besparingar du har kvar efter köpet. Det har stor betydelse för bankens risk när de lånar ut pengar till dig och kommer att avgöra hur mycket de vill låna ut.