Fyndade på Myrorna!
Igår när jag skulle iväg till sjukhuset, hade jag mycket tröjor på mig.
Vilket resulterade i att jag INTE kunde knäppa min jacka!
Och så har jag blivit tjockare över vintern.
Så jag fick ta min mans täckjacka, som når mig till knäna och ärmarna är för långa.
Snacka om att jag kände mig som ett UFO!
Bestämde mig på sjukhuset, att det här går INTE!
Måste ner på Myrorna och kolla jackor.
Sagt och gjort.
Provade MASSOR med jackor, men många gick inte om mina höfter eller bröst.
Så när jag höll på att ge upp, hittade jag DEN!
En svart Mount Everest-jacka som går ner om ändan och har fint omfång om både bröst och höfter. Och har många fickor.
Den satt som en smäck! Och den ser ny ut. DEN VAR MIN!
Och den kostade futtiga 65:-!
Ett kap, eller hur? 
Handlar massor på second hand!
Kanon bra!
Skulle det inte passa kan jag sy om sakerna.
Likaså när ungarna var små, massor av begagnat blev det. Hade 4 barn mellan nyfödd och 7 år så det gick åt kläder.
Tänkt lite på det där, hur folk lever : Endel av kläderna ser ju inte ens använda ut!
Kanon. Jag köpte en jacka via Tradera och fick hem den idag - trodde jag - men när jag öppnade DHL-kartongen så låg där en helt annan jacka än den jag köpt, så den får returneras. Hoppas att jag får min jacka snart…
Nä, men jösses vilken otur! Hoppas att det rättar till sig….snarast!
TS vilket fynd :D grattis :D
Grattis till dig
Mina bästa fynd har jag oftast gjort begagnat.
/Maria
TS grattis! Elyse, det ordnar sig. Har du kontaktat säljaren? OCh DHL? Var ligger felet? Förmodligen hos DHL. Jag som säljare har råkat ut för presis detta. Jag förde ett herrans liv. Ville ju inte att mina köpare skulle bli missnöjda. Så de rättade till det. Trösta dig med, att det förmodligen sitter en till som är missnöjd med sin vara för att det är fel. Så vänta med att lämnadåligt omdöme, för troligen är det DHL som har förväxlat paketen. det är ju ombudet som klistrar på etiketterna, inte säljaren hos DHL.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#6 Jag är snäll, så jag lämnar inga dåliga omdömen. Hon som sålde hade sålt två jackor och DHL förväxlat paketen (det råkar inte vara du?) men vi skickade jackorna till varann, jag och hon som köpte varsin jacka.
Nä, det var inte jag. Precis samma sak som hände mig, men med kattflaskor. Nä det fick DHL stå för. De fick vackert hämta de förväxlade flaskorna hos respektive. JAg är inte snäll, för jag hade gjort rätt, skrivit rätt sak på rätt kartong. Så det blev inte skoj för DHL,eller för ombudet, som hade slarvat.
#8 Jo, är det så så… I det här fallet blev det lite tjafsigt för tjejen som skulle ha min jacka skulle ha den på en resa till fjällen och jag vet inte om den hinner fram. I min tur tänkte jag ha MIN jacka på måndag när jag börjar jobba på förskola. :S
åh så ni betalade det kalaset själva?
#10 Hon ska ersätta oss för portot, är det tänkt.

grattis till ditt fynd shintaida , jag hittade ett par jeans på en loppis för 20 kr
förra sommaren , dom såg helt nya ut ,och alla tyckte dom va så snygga…
#12 siberlina
Förra gången jag var på myrorna, så var min dotter med. Hon är SMAL!
Och så gick jag och tittade på jeans. Inget i min storlek….MEN jag hittade ett par jättesnygga jeans, med glitter och små söta nitar på, till min dotter. Dom kostade 45 :-.
LITE avis blev jag allt! 
Grattis till kapet! 
#0: Svårt att säga om det var ett kap, vi har ju inte sett den…
Men å andra sidan, om du tycker att det är ett kap, så ÄR det ju ett kap! Du blev ju nöjd för 65 spänn; svårt att begära mer än så…

ett tips . handla på loppisar där det bor rika människor, dom säljer ofta dyra saker som dom tröttnat på,,,eller typ myrorna på östermalm

#12 Åh det gjorde jag med, köpte i somras ett skitfint nytt linne och ett par jeans med lapp och allt kvar, tyvärr var de lite stora, men det gick ju att sy in! 50 kr gick det på och jag kände mig snygg hela sommaren :)
TS: Vad härligt att du fyndade :) Billigt är trevligt!!
Bra tips, Siberlina!
Fattar inte varför är myrorna i Örebro så jädra dyra i jämnförelse men andra orter?
Går man till röda korsets affär kan man hitta en jacka för 50 spänn och sedan hitta en likadan på myrorna för 150..
Myrorna i Falun har också rätt höga priser i jämförelse med andra. *suck*
#20 konstigt egentligen, jag tycker sånna butiker borde ha lägre pris för att sådana som inte har så välställt ska kunna få det billigt, misstänker skarpt att det höjs bara för det är trend och så de kan tjäna en hacka, tyvärr blir ju många drabbade då.
Mmm, jag misstänker samma sak.
Och sen är väl Myrorna den mest "trendiga" second hand-affären? Jag tror att dom åker snålskjuts på namnet också. För nu är det trendigt att köpa ju second hand.
#21 Nu tror jag inte Myrorna tänker i de banorna att kunderna blir drabbade för varorna är ju billiga ändå om man jämför. Myrorna samlar ju in pengar till behövande.
Deras koncept är ju välgörenhet.
/Maria
#23 ja men dom har ju även anställda med lön vilket tex kupan röda korsets affär ej har, de har ju volantärer.
Och Röda Korset har tjänat mycket pengar, åtminstone de i ledningen
och så har de stackars frivilliga som arbetar åt dem.
/Maria
#25 De i ledningen tjänar antagligen för att dom ej betalar ut löner till expediter i deras butiker m.m, expediter (har vart med bakom kulisserna med min farmor när hon jobbade där) som syr massor av saker för hand som första baby startkitt, baby mössor osv osv. som säljer som smör men ingen får något av det.. bara för att de stackars människor som sitter där tror dom kommer göra en skillnad när alla pengar dimper ned i bossens penningpung.
Ville bara tipsa om en jättebra second hand-butik i Malmö som drivs av Malmö kommun i projektform och syftar till att låta handikappade komma i sysselsättning.
På Sopstationen (inte ett rättvisande namn
) kan man hitta riktigt fina fynd. Förra helgen hittade jag exempelvis en Reuterswärdlitografi för 50 kr…
Ett litet tips bara….
#27 det är ju klockrent att dom får något att göra :)
ja här har vi samma koncept, Återbruket