god billig soppa
här är ett recept på god tomat soppa .
1burk krossade tomater,1 gul lök, 1msk margarin 2mskvetemjöl 1 buljongtärning,veg,1 krmpaprika pulver ,5dl varmt vatten 1 krm salt 1 halv krm vitpeppar 1 tsk basilika…………1,skala hacka lök och lägg i en glasskål. tilsammans med margarin, tillaga under lock i micron på full effekt 2 minuter 2, strö över mjöl.paprika och söndersmulad buljong över löken rör om tilsätt krossade tomateroch vatten,blanda väl, tillaga utan lock på full effekt ca5- 7 minuter tills soppan blivit simmig rör om en gång under tiden,smaka av med salt och peppar , man kan hälla i lite grädde när den är klar ,om man vill
Krossade tomater är faktiskt ganska bra till mycket och de är billiga. Din soppa blir ju som en "varma koppen". Snabbt att tillaga och gôtt. Jag lägger ibland såna glasnudlar eller nåt i då har man nåt att tugga på.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ja den är ganska enkel att göra , och som sagt ganska billig så här 2 veckor till nästa lön..

Men ta helst smör, inte margarin.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
ja smörsmak är lite extra gott, men som här i huset, så har vi inte det hemma till vardags. det är något jag köper ett par paket på sommaren till sillen och så köper jag ett paket om jag ska ha till vitlökssmör eller att steka kantareller i.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#4. Får man fråga varför?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

ni gör som ni vill ,skälv brukar jag använda bregott till det mesta,,,
jo, jag har inget alls på mina mackor. Förutom själva pålägget. Sen är smör dyrt i jämförelse med matlagningsmargarin. Så jag köper vanligt billigt till mat och bak och använder ofta olja. Sen har sambon klister på sina mackor, men där är det minimargarin som gäller. Men att äta sill och färskpotatis utan smör, eller göra en murkelsås eller steka kantareller i margarin, nä, det gör jag inte.

ja man måste få äta det som känns bäst för en skälv, jag älskar majonäs..hm
Visst!!!! på macka med ost! smasken!
Vi har varken smör eller margarin hemma, bara när jag ska baka, annars finns det olja att steka i.. hmm..
men att steka exempelvis kotletter i olja blir inget bra. Man får snyggare stekyta med lite margarin. siberlina, om man hackar ner lite bacon i den goa soppan, då blir den väl ändå godare?
Vi käkar ganska sällan kotletter, blir mest wook och grytor och nötkött (bara för att jag trilskades med att bara äta fläsk ett tag)
Ok… ja vi köper en hel gris i november. Ok en som inte är så stor då. Sen äter vi älg och till grytor och sånt då är det ju toppen att bryna i olja.

gunilla .är det din man som skjuter älg….ja man kan ha i bacon i soppan eller vad man tycker är gott
#13 jag äter inte vilt längre pga att jag är uppväxt endast på älg och råddjur och vill inte ha det igen när man kan käka en blodig smarrig nötkötts biff :D
haha, ja, jag har faktiskt skjutit en älg själv också…..MEn mestadels så är det Janne som skjuter våra älgar här. Sen är han hundförare i ett annat lag och där får han sin part också.

gunilla är det inte jobbigt att släcka en djurs liv,,jag menar du verkar ju var en djurvän, jag skulle alldrig klara det,älgen kanske har en familj..
Käkade råddjur i helgen för jag var bjuden till farsan och hans fästmö.. jag och sambon dränkte diskret allt i vitlöks smör.. ^^
Sibelina, nää. Om jag kan äta det, så kan jag döda det. OCh kan jag döda det, så ska jag äta det. Indianskt tankesätt. OCh det här var en ung pinntjur. MEd andra ord, jag dödar aldrig något jag inte kan äta. Ok, Räv i så fall. Om de är här hemma runtomkring. OCh husmöss. DEm HATAR jag….

ok gunilla ,jag äter kött så ,det är väl nästan samma sak
Ja, så länge man är köttä'tare, så är det ju ingen skillnad om man låter andra döda djuret, eller om man gör det själv. Ur djurets synvinkel!