Firar du påsk?
När mina barn var små firade vi alltid påsk med mycket pyssel, dekos, mat och sedan gömma man påskägg (godis och småsaker) ute i trädgården eller i lägenheten på söndagen som barn få leta efter. I Tyskland firar man bara påsk på söndagen.
Frukost var alltid det bästa och viktigaste. Helst med många ägg och i sällslap av vänner.
I år blir det första gång att jag är själv. Lite trist men samtidigt känns det skönt att bara har det som vanligt. Och jag sparar en massa pengar genom att inte äta en massa påskmat.
Hur blir det för er?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ska till pappa med sambo i morn o nåra släktingar till är där, men det blir en lugn middag, min dotter är hoss sin farmor och vill fira där så jag är själv annars, det enda är lite påskchokladägg jag trycker i mig, köpte till poskakärringrna men de kom ju inte,, inge pynt elr så, struntade i det när dottern ändå inte är hemma,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag tycker att man borde strunta i att fira påsk och antingen
1) Jobba (bra kommershelg och för de som är anställda finns det pengar att tjäna med alla tillägg för att slöfockarna inte vill jobba)
eller
2) Göra något skönt med de pengar du har tjänat genom att inte slösa tid med sådant som påsk.

på mitt jobb för vi inga extar tillägg alls mer än röda dagsersättning, inte ens ob på lördagar annars hadde jag järna jobbat,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#2 Jag gör både och under den här helgen.Jobbar en del och bryr mig inte direkt om påsken alltså.

jag tycker det är mysigt att fira,jag har träffat släktingar och nu är det bara ta de lungt som gälller,,
ja vi hade vänner på middag i dag, älgfile… det var liksom allt…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Bara lite mat, inget mer.
Sara
Vi firar inte direkt,bara äter lite extra och njuter av extra ledighet förstås.
Vi njuter mest av ledigheten numera. Det är skillnad när man inte har små barn hemma längre. Traditionerna känns inte lika viktiga
/Maria
Vi äter mat tillsammans, hela familjen (mamma-pappa-barn-barnens-respektive-morfar-farmor-moster-kusiner etc). Annars är det inget direkt firande. Inget påskpynt eller så.
Firar påsk inte ett skit då vi är hedningar… (eller åtminstone inte religiösa). Men vi firar att vi är lediga genom att… ja… vara lediga helt enkelt. Skönt med några extra lediga dagar så att man kan göra något vettigt. Ingen vits med att dra in en massa pengar om de ändå bara lägger sig på hög. Pengarna lär ju användas till något. De som blir över när resten gått till räkningar och sparande, alltså.