vad klarar ni er 1 månad på?
jag är nyfiken på hur mkt ni klarar er på en månad om det är snålt och massa räkningar som ska betalas.
alltså hur mkt behöver ni som minst till mat, hygienartiklar, städ grejjer på en månad och hur många är ni i familjen?
(hoppas att ni förstår min virriga fråga
)
JAg klarar oss två på ca1500- 2000 kr i månaden på hushåll. DVS mat och hygien. MEn då ingår inte djuren. Vi är två vuxna med två stora frysar…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag lever ensam och klarar mig på cirka 1000-1200:-

, ca 2500 är jag nog tvungen att ha till oss båda o missarna, men det är tight,,,men man klarar sig på mindre än man tror om man måsste, o jag röker, fy på mig,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

jag har som mål att leva på ca 3000 i månaden , jag vill inte va snål mot mig skälv eller andra,,,och vill jag gå ut och äta brunch så gör jag det.eller baka till mina arbetkamrater.. eller köpa en fin present till någon..eller eller….

Menar du utan lån osv?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

när allt är betalt räkningar mm…då har jag 3000 som jag kan göra vad jag vill med…det finns människor som gör av med 3000 på en krog helg
jag menar när alla lån, räkningar, hyra med mera är betalt.
mellan 5000 till 11000 beroende på hur mycket som betalas av på avbetalningar.

Det där beror ju helt på om det är en specifik månad eller om det är en månad utslagen på ett helt år. Om det gäller en speciell månad som det blir kort om pengar så köper man ju inte kläder, smink, möbler, städgrejer just den månaden utan tar det en månad man har pengar. Den isolerade månaden blir kostnaderna därför i princip bara de fasta utgifterna och lågbudgetmat. Om man däremot slå ut kostnaderna på ett helt år så ser det ju helt annorlunda ut.

När räkningarna är betalda brukar jag ha ca 2-3000 kvar att leva på. Ibland är det någon extra räkning, typ försäkring. Då får man snåla och, om nöden kräver, nalla på sparpengarna :)

beror på lagret i frysen… tänkte slå till med allt från 1500 till 5000 men med handen på hjärtat så blir det nog mer än jag tror….3000….vi är två vuxna….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
här går det i hushåll utna djur, och syndigt vin ca 1500-2000 på oss två.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....