Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 5584 ggr
Fagerljung
0

100 000 på 19 månader

Jag har satt upp, ett helt galet mål, till mig själv. Jag är en riktig slösa och kan lätt gå ut på stan en dag och bränna tex 4500:- på kläder. Oavsett om jag egentligen har pengar till det eller ej - vill jag ha det så köper jag oavsett om jag måste plocka upp mitt kreditkort. Men såhär kan jag inte ha det längre!

Så mitt nya mål, förutom att betala av min kreditskuld, är att lyckas spara ihop 100 000:- på 19 månader då jag flyttar till en annan stad. Detta är alltså 5263:- i månaden som jag måste spara. Det blir tufft, men känns ändå inte omöjligt. Jag kan ofta styra lite själv om jag vill jobba extra, så ligger jag bara i är jag övertygad om att jag kan reda ut detta!

Känns jättebra att ha satt upp ett mål, även om det säkert i mångas ögon känns orealistiskt.

Mari
0

Oj vilket mål! Jag tror nog att det går att efterfölja. Jag hoppas vi får lite uppdateringar då och då för detta vore roligt att följa

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Nordann
0

Kul!Det är alltid skönt när man bestämt sig för en sak.

Mari
0

Jag hade som nyårslöfte att spara ihop runt 25 000 och sätta in på sparkontot, hade planerat att målet skulle vara uppnått i mars/april och det fungerade :-) Tur att man bor hemma och inte behöver betala någon hyra eller liknande, dessa pengar ska användas i min kommande flytt som förhoppningsvis blir inom några månader.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
0

JA det blir tufft! Men om du kan så är det ju toppen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

siberlina
0

jag tror inte det är  omöjligt   ,man  kan äta  billig   mat   men  endå   nyttigt,,,skippa  alla    matställen ute   och  ät  hemma      och  gör matlådor  och gör andra  saker  än  att   shoppa..

Fagerljung
0

Imorgon kommer lönen. Då är det dags att betala räkningar och som det ser ut nu så kommer jag att klara av att spara de 5263 kronorna denna månaden :-) Så det börjar bra!

Hawknestgrove
0

Lycka till!!!

Fagerljung
0

Första månaden avklarad :) 18 kvar. Nästa månad bådar gott också :)

siberlina
0

lycka  till , känns  det  jobbigt   . så  får du  gärna   be  mig    om lite råd och stöttning

Fagerljung
0

Tack Siberlina, i nuläget känns det dock KANON! Känns som ett äventyr faktiskt.

siberlina
0

men  det kan  komma  jobbiga  uppförsbackar , va  berädd   på det..

Fagerljung
0

Jag är redo :)

philippanordh
0

Jätterolig ide! Ska jag härma rakt av. Det är ju bara att låtsas att man har en räkning på det beloppet!!

Fagerljung
0

#13 Då får du gärna "dela" tråden med mig :)

Bergspuman
0

Tufft mål men absolut inte orealistiskt!

Jag skulle behöva göra något liknande. Jag vill så gärna köpa större lägenhet men jag har inte råd just nu utan att behöva ta stora lån, vilket jag inte vill.

Jag har tänkt att jag skulle ha 200 000:- vid årsskiftet. Nu har jag 115 000:-.

Undrar om det går??? För jag är rätt glad i att spendera bitvis.

Jag skulle behöva spara mer än halva min lön varje månad. Hu!

Nä, får nog köpa lite trisslotter istället… Den lägenhet som det kan vara värt att köpa och bo i en längre tid, den kostar bortåt 2 mille. Grymma pengar i mitt nuvarande läge. Brr.

siberlina
0

ojj  va  ni är  duktiga  ,jag är  impad  av  er   ,,,,

Hawknestgrove
0

OCh jag har börjat bli sträng mot mig själv nu. Skriver också upp alla mina utlägg och har just nu kvar 2009 kr till vanliga utlägg tills den 18:E. Då räknar jag inte bensin. För det går på månadsräkning. UTan detta är enbart till russel och mat.

MariannE11
0

mål ska man ha…..sen är det ju olika hur mycket man kan spara varje månad… sitter man i en rävsax så får man räkna varje krona som en vinst….jag har haft det väldigt tufft men nu har det lättat en hel del… sitter fortfarande med ena foten i saxen men det känns så skönt att veta att man är på väg åt rätt håll… uppåt…Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/