Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 10-el-bensin-osv
Läst 1993 ggr
Gullan402
0

Elmätare tillåts ha felmarginal

De nya elmätarna tillåts ha felmarginal på 5% vilket jag tycker är fruktansvärt. Det var det ingen som informerade om innan vi blev tvingad att byta. Skrikandes
Åh andra sidan vet jag inte hur exakta de gamla mätarna var tidigare heller… Obestämd

Läs mer här

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Alexej
0

Jag trodde ju att digitala mätare är 100% säker men där hade jag fel.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

megaman47
0

Använd mindre ström så blir felmarginalen mindre..Glad

Gullan402
0

#2 du har en poäng där…Glad

Det är  jag egentligen är mest sur över är att elbolaget sade att nu blir det exakt, du betalar bara vad du förbrukar. Vi bytte elmätare i somras,något  som vi blev påtvingade enligt lag. Jag fick ta ledigt en dag från jobbet utan ersättning för att vara hemma när elbolagets utsedda skulle byta mätare.

Jag är just nu strid med mitt elbolag om en sluträkning.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Tatsja
0

Hos oss bytte de för över ett år sedan. Tycker räkningarna blivit dyrare. Jag betalar bara för hushållsström och den ligger på runt 1300 varje månad. När jag flyttade hit för 3 år sedan, betalade vi ungefär 400 varje månad. Fattar inte hur det kan bli så dyrt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

martdat
0

#3 synd du fick ta ledigt, jag ringde och sa att jag jobbar så ni får bara komma kvällar elr helgen och det var inga problem, han kom kl 20 00.

Illa om de använt ordet exakt men 5% felmarginal är ju inte mycket, det gämnar nog ut sig i slutändan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

De hade felmarginal på lika mycket på de gamla, så tyckte du att du hade en mätare so gick för snabbt, så kunde du itne klaga där heller om det höll sig inom gränserna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Reuterholm
0

Lika bra att säga det direkt. Jag jobbar inom Vattenfall, men här talar jag bara om tekniska fakta.

Felmarginalen är en Teknisk/Ekonomisk kompromiss.  Myndigheterna anser att den ger en tillräcklig konsumentsäkerhet och bedömmer inte en mycket dyrare typ av mätare skulle ge tillräckligt mycket större rättvisa.

Det intressanta är att den gamla typen i princip alltid snurrade för långsamt, ju äldre den var, ju trögare snurrade den. Att den dessutom påverkades av yttre faktorer och gick ännu långsammare om den satt utomhus på vintern är ju känt av de flesta.

Jag anser med min kunskap att de nya mätarna generellt är exaktare, men förr var felet oftast till kundens fördel, idag är det mer fifty/fifty.

Eftersom jag jobbar inom branschen så vill jag betona att jag inte kommenterar era olika fall, och jag vet om att det förekommer defekta mätare.