Jag bara älskar min bakmaskin......
En sån spargris! och så kan man slänga i lite allt möjligt i brödet! Nu sist så hade jag lite överblivet potatismos. Blev ju supergott bröd av det… Så gå på secondhandbutikerna och fynda! en bakmaskin kan du få för en hundring!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Låter intressant. Jag som flyttat till eget nu. Ska spana på en sån.
~Jag tror på ödet~

Bakning är en perfekt hobby! Billigt bröd och så är det roligt att baka. Jag brukar ge bort bröd i present med när jag ska bort.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
ja och för ett tjugotal år sen så var ju bakmaskinerna nya och svindyra. Just de maskinerna hittar du för en femtilapp elelr en hundring elelr kanske ännu billigare. OCh de är lika bra som de nya. Enda nackdelen med de gamla är, att de gör små fyrkantiga bröd. De nyare ger ju större limpor i vanligt format. För en kostnad av 6-7 kr så får jag en supergod limpa i 25-kronorsklassen. JAg vet, Bakar man på vanligt sätt, så kommer man ner i kostnader ännu mer, men här är just enkelheten, att du bara slänger ner ingridienserna och trycker på en knapp, som gör att det är så suveränt. Ett tips, för att spara disk, måtten(vikterna) är väldigt noga. Så ställ själva behållaren på din hushållsvåg och tarera mellan varje ingridiens, så slipper du diska en massa litermått och dylikt.
häromdagen, så hade jag en slatt avslagen öl bortglömd i kylen. Brödet blev saftigt och gott!

#4 Perfekt!
Titta in på matbröd.ifokus där kan du få en massa tips med!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
jo, jag brukar vara där inne ibland och kolla!

tar den inte väldigt stor plats
mja….. ok, men jag ställer den uppepå kylskåpet, så den är inte i vägen….

jo där kan man ju få plats med både det ena och andra
som trött katt tex…. favoritplats uppepå kylskåpet…. Vi har ett sånt där halvhögt kylskåp på 135 cm, så det är en bra utsiktsplats därifrån över koket. OCh bakmaskinen sätter jag på köksbordet när jag bakar i den.

jo det är en bra plats att lägga saker på
haha särskilt söta katter!

ja dom kanske gillar att ligga där
Visst…. lagom varmt, surrar lite hemtrevligt från kylskåpet och bra utsikt över hela bostaden….