Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett22-fonder-och-stipendier
Läst 2954 ggr
DeniceP
0

Boendehjälp?

Hej!

Jag är 18 år gammal och är, ja, nästan i desperat behov att att flytta hemifrån.

Jag jobbar som personlig assistent till min mamma, då jag inte börjar skolan förrän till hösten och behövde pengar sålänge.

Men, Min mamma och jag kommer fruktansvärt dåligt överrens, om allt.  I hela min barndom har jag bott hos stödfamilj på helger, en gång bodde jag där fulltid i ett år. Alltså har socialen vetskap om hur jobbigt vi har haft det här hemma (tänker inte ta upp några detaljer).

Nu har det gått för långt. Min psykiska hälsa är nere i botten, och har varit det ett bra tag. Jag måste härifrån.

Min fråga är, finns det någonstans jag kan vända mig för att möjligtvis få lite bidrag till en lägenhet?
Troligtvis kommer jag kunna jobba deltid till hösten och framåt. Annars kommer jag endast ha studiebidraget, plus underhållsstöd.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Hawknestgrove
0

Än så länge har du hjälp att få hos BUP. och om det är för sent åldersmässigt, kontakta kuratorn i din skola. du ska inte behöva bo hemma och vårda din mamma för att du inte har någon annan inkomst…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ylva_87
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ta kontakt med socialtjänsten och den handläggare som du haft tidigare då du varit hos stödfamilj och förklara situationen. Om de har vetskap om hur du haft det så finns chansen att de kanske kan hjälpa dig.