Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 2414 ggr
Skyress
2

Julbord som inte kostar multum

Ett tips för de som inte har det så gott ställt och er som sitter ensamma över jul så kan ni ringa till svenska kyrkan och höra efter med dem om vart de serverar julbord i era trakter, då ni kan gå dit och äta gott och ha sällskap över julafton.

Det kostar ca 80 kronor per person och barnen äter gratis, det varierar nog beroende vart man bor i landet.

Åsa S
0

Vet inte om det är gratis här där jag bor, fick kyrkans infoblad idag om att de har julbord 24/12 och det står ingen anmälan, inga avgifter i annonsen. Står inget om att det kostar nått. (ska dock hem till mina föräldrar så jag äter ju gratis där, verkar dock konstigt om det inte kostar nått hos kyrkan fast kanske bra isåfall för de som inte har så gott ställt)

Skyress
0

#1 Det är helt suveränt om det är gratis för pengar är pengar och har man inga kan 80 kronor vara förmycket det är sorgligt om en person måste stanna hemma för att den inte har pengar att betala med. Bra att kyrkan skickar ut infoblad om julbord, det gör de inte här där vi bor, här får var och en skaffa informationen på egen hand om julbord.

Vi får besök från Stockholm över jul så vi stannar också hemma och firar jul och äter gott.

Hoppas du får en fin jul!

Åsa S
0

Infobladet var inte bara för julbordet det står även när det är gudstjänster och liknande nu i jul men annars är det ju bra de skickar ut vad de erbjuder sin församling nu till jul och det bor många äldre här i området som kanske inte har så jättemycket pengar. Bor i en stockholmsförort och jag bor bara runt 500m från kyrkan, så jag har ju gått på en del aktiviteter även om jag inte är religös.

Hoppas du får en fin jul du med!

Skyress
0

#3 Tack.

Lorita
0

#2 det brukar vara gratis för dom som verkligen behöver mat och tak över huvudet. Dom 80kr är mer för att dom som är ensamma ska kunna med och gå.

Jag tycker det är jättefint att dom gör så och det är så att man om man kan och vill ocks kan anmäla sig att hjälpa till på julbordet.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

martdat
1

även iogt nto har julbord, i allafall i växjö, gratis är det med, https://www.facebook.com/pages/IOGT-NTO-Kronoberg/113226308718108

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Skyress
1

#5 det låter toppen att det är gratis för de som behöver få ma